رقابت انتخاباتی به سمت دو قطبی قالیباف و جلیلی

  • شناسه خبر: 19349
رقابت انتخاباتی به سمت دو قطبی قالیباف و جلیلی

تحلیل گران معتقدند رقابت نهایی بین آقای قالیباف و سعید جلیلی است و در واقع فضا در این جهت دوقطبی است و مبارزه نهایی نیز بین این دو کاندیدا است. حتی برخی نظر سنجی های معتبر هم حکایت از پیشتازی این دو نامزد در نزد افکار عمومی دارند. به گزارش خانه خشتی ، ساعتی قبل وزارت […]

خانه » آخرین اخبار » رقابت انتخاباتی به سمت دو قطبی قالیباف و جلیلی

تحلیل گران معتقدند رقابت نهایی بین آقای قالیباف و سعید جلیلی است و در واقع فضا در این جهت دوقطبی است و مبارزه نهایی نیز بین این دو کاندیدا است. حتی برخی نظر سنجی های معتبر هم حکایت از پیشتازی این دو نامزد در نزد افکار عمومی دارند.

به گزارش خانه خشتی ، ساعتی قبل وزارت کشور با انتشار بیانیه ای اسامی نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران که صلاحیت آنان مورد تایید شورای  محترم نگهبان قرار گرفته است به ترتیب حروف الفبا آقایان ۱- سعید جلیلی ۲- غلامعلی حداد عادل۳- محسن رضایی۴- حسن روحانی۵- محمدرضا عارف۶- محمد غرضی۷- محمدباقر قالیباف ۸- علی اکبر ولایتی اعلام کرد.

هرکدام از این افرادی که صلاحیت آنها برای احراز پست ریاست جمهوری احراز شده است دارای سابقه، برنامه، گفتمان و یا شعاری برای رقابت در صحنه سیاسی انتخابات یازدهم هستند که رقابت آنها را در این میدان معنا می دهد.

اندک گشت و گذاری میان مواضع و سخنان کسانی که آمادگی خود را برای حضور در این عرصه اعلام کرده اند نشان می دهد که هرکس با چه هدفی وارد فضای انتخاباتی شده است و چه برنامه ای برای اداره کشور دارد.

گفتمانی که نظام و مقام معظم رهبری در شرایط کنونی به دنبال آن هستند، گفتمان پیشرفت، عدالت و توسعه در سایه ولایت و رهبری است که باید جریان ها خود را با این گفتمان اصلی نظام اسلامی در دهه چهارم انقلاب که به پیشرفت و توسعه همه جانبه و تاثیراتی که باید ایران در راستای سند چشم انداز ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری در منطقه و جهان داشته باشد منطبق کنند.

بسیاری از تحلیل گران معتقدند رقابت نهایی بین آقای قالیباف و سعید جلیلی است و در واقع فضا در این جهت دوقطبی است و مبارزه نهایی نیز بین این دو کاندیدا است. حتی برخی نظر سنجی های معتبر هم حکایت از پیشتازی این دو نامزد در نزد افکار عمومی دارند.

آنچه مسلم است امروز با مشخص شدن ترکیب نهایی نامزدهای احراز صلاحیت شده، آرایش نهایی مشخص شده است و به نظر می آید اقبال عمومی نیز به این نامزد انتخابات بیش از سایرین باشد.

محمدباقر قالیباف در طول مدت تصدی پست شهردار تهران توانسته است با اقدامات اجرایی و انجام چند پروپه نسبتا بزرگ خود را به عنوان یک مدیر عمل گرا در اذهان مطرح کند و سعیدجلیلی نیز با گفتمان مقاومت و نمایاندن چهرهای از گفتمان امام و رهبری و قرار گرفتن در پست دبیری شورای عالی امنیت ملی نمادی از مقاومن و پیشرفت را در افکار عمومی تداعی کند.

بنابراین باید ببینیم که گفتمانی که جریان های مختلف موجود در کشور برای خود تدوین و تبیین می کنند چیست و آن گفتمان را با گفتمان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی که همانا گفتمان رهبری معظم انقلاب است تطبیق بدهیم.

برخی گروه ها برای رسیدن به اهداف انتخاباتی خود و به دست گرفتن قدرت برخی شعارها را بیان می کنند؛ باید توجه داشت که وقتی شعار مطرح می شود ممکن است که امکان دستیابی به آن، وجود داشته یا نداشته باشد اما قطعا می تواند بهره وری لازم برای پیروزی یک جریان در انتخابات را داشته باشد.

الان تفاوت این دوره با دوران گذشته این است که مردم توجهی به شعارهای انتخاباتی نامزدها ندارند؛ بلکه آنها می دانند که برای تحقق شعار، به گفتمان ثمربخش احتیاج است لذا مردم به دنبال گفتمانی هستند که مطالبات نظام و مردم در آن دیده شده باشد.

منبع: بوتیا

برچسب ها:
انتخابات92 جلیلی دوقطبی جلیلی وقالیباف رقابت انتخاباتی به سمت دو قطبی قالیباف و جلیلی قالیباف
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان