هشدار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان؛

روند ابتلا به کرونا در رفسنجان نگران کننده است

  • شناسه خبر: 193366
روند ابتلا به کرونا در رفسنجان نگران کننده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان در پی افزایش ناگهانی آمار مبتلایان به کرونا شدیدا ابراز نگرانی کرد.

خانه » اسلاید شو » روند ابتلا به کرونا در رفسنجان نگران کننده است

به گزارش خانه خشتی، احمد جمالی‌زاده گفت: طی هفته‌های گذشته سویه جدید کرونا به نام اُمیکرون در سراسر دنیا و به دنبال آن در کشور ما رو به افزایش است که به‌ تبع آن در شهرستان رفسنجان هم با افزایش ناگهانی موارد جدید کرونا مواجه هستیم و این را باید به‌عنوان یک هشدار جدی در نظر گرفت.

وی افزود: در طول یک هفته اخیر موارد بستری در پی ابتلا به کرونا سه برابر شده است و باتوجه به بررسی های انجام شده به نظر می‌رسد که سویه غالب در گردش در رفسنجان سویه امیکرون باشد.

همچنین تجربه نشان داده است که اگر موارد بستری افزایش یابد ممکن است که به همان نسبت طی دو تا سه هفته آینده موارد بدحال وبستری در آی‌سی‌یو هم افزایش یابد.

جمالی زاده درباره بازگشت محدودیت‌های کرونایی هشدار داد و گفت: اگر شیب ابتلا به کرونا به همین صورت افزایش یابد و وضعیت شهرستان به سمت قرمز برود مجبور به اعمال یکسری محدودیت‌ها خواهیم شد.

این مقام مسئول بهداشتی درباره پیشگیری از ابتلای افراد به سویه امیکرون گفت: مهمترین کار جهت پیشگیری از ابتلای افراد به سویه امیکرون تکمیل واکسیناسیون است و تکمیل واکسیناسیون یعنی تزریق سه نوبت واکسن و به دنبال آن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص زدن ماسک است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی درباره وضعیت واکسیناسیون در رفسنجان گفت: متاسفانه تعداد افرادی که نوبت سوم واکسن کرونا را در شهرستان تزریق کرده‌اند مطلوب نیست ودرصد زیادی هستند که علیرغم اینکه نوبت تزریق دوز سوم آنها رسیده است ولی هنوز مراجعه نکرده اند.

در حال حاضر همه انواع واکسن‌ها در شهرستان موجود بوده وهمشهریان عزیز می توانند به مراکز بهداشتی وپایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان