مدیر کل آموزش پرورش استان کرمان؛

اعتبار ۱۰۰ میلیاردی دولت برای راهیان نور دانش آموزی در جوار آرامگاه‌ شهید سلیمانی

  • شناسه خبر: 193278
اعتبار ۱۰۰ میلیاردی دولت برای راهیان نور دانش آموزی در جوار آرامگاه‌ شهید سلیمانی

مدیر کل آموزش پرورش استان کرمان با اشاره به برخی از مصوبات سفر وزیر آموزش و پرورش به استان‌ کرمان گفت: یکی از مصوبات این‌ سفر اختصاص اعتبار اولیه ۱۰۰ میلیارد تومان به ایجاد اردوگاه شهید سپهبد سلیمانی جهت راهیان نور دانش آموزی است.

خانه » آخرین اخبار » اعتبار ۱۰۰ میلیاردی دولت برای راهیان نور دانش آموزی در جوار آرامگاه‌ شهید سلیمانی

به گزارش خانه خشتی؛ رضا رضایی روز یکشنبه در آئین‌ معرفی رئیس جدید آموزش و پرورش رفسنجان‌ و قدردانی از رییس سابق این نهاد در سالن شهدای دانش آموز اداره آموزش و پرورش رفسنجان افزود: طی دو سفری که اخیراً وزیر آموزش و پرورش به استان کرمان‌ داشت مصوباتی ارزشمند را در حوزه آموزش و پرورش استان‌ دریافت کردیم.

وی افزود: اختصاص اعتبار اولیه ۱۰۰ میلیارد تومانی دولت برای ایجاد اردوگاه شهید سپهبد حاج‌ قاسم‌ سلیمانی در راستای راهیان‌ نور دانش آموزی یکی از مصوبات این سفر بود.

رضایی ادامه داد: به سرانجام‌ رسیدن این‌ اردوگاه‌ می تواند در بحث ارتقاء و رشد گردشگری مذهبی‌ موثر و مفید باشد.

وی ارتقا سطح نوسازی‌ فضاهای آموزشی استان به سطح کشوری را از دیگر مصوبات عنوان کرد و گفت: استاندارد فضاهای آموزشی استان کرمان از متوسط کشوری پایین‌ تر است و اداره نوسازی مدارس موظف است طی سه سال آینده این فضاها‌ را به سطح کشوری ارتقاء‌ دهد.

رضایی‌ ادامه داد: در این سفر مقرر‌ شد تمام‌ پروژه های آموزشی بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال ۱۴۰۱ با اولویت خوابگاه‌ های دانش آموزی تکمیل شوند.

وی با اشاره‌ به اینکه سند ۲۰۳۰ نباید جایگاهی در کشور داشته باشد تصریح کرد: کشور ما تحت مقام معظم‌ رهبری هدایت می شود و ایشان به شدّت سند ۲۰۳۰ را نهی کرده و مخالف هستند لذا اگر موردی مشاهده شود برخورد خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان‌ کرمان‌ با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد جمعیت کشور به طور مستقیم‌ و غیر مستقیم‌ با آموزش و پرورش در ارتباط هستند گفت: برای توسعه پایدار باید نیروهای کارآمد را تربیت و تحویل جامعه داد.

وی افزود: در همین راستا طرح رتبه بندی معلمان‌ را با وزیر آموزش و پرورش مطرح کردیم‌ که وی نیز قول مساعدت داد و گفت شاید تا پایان امسال مسایل مربوط به این حوزه حل شود و نیروهای آموزش و پرورش باید ساماندهی شوند.

رضایی خاطرنشان کرد: بینه برخی معلمان ناقص است و باید ۳۰ روزه و تمام‌ وقت باشد؛ بحث خرید خدمات آموزشی باید به سرانجام‌ خوبی برسد.

وی گفت: در شمال استان کرمان شرکتی که این‌ مناقصه را بردارد یافت‌ نمی شود آموزش و پرورش را با خرید خدمات‌ آموزشی نمی توان‌ هدایت کرد.

در این‌ آئین‌ از خدمات حسین تقوی رشیدی زاده تقدیر و تشکر و حسین شفیعی به عنوان رییس جدید آموزش و پرورش رفسنجان‌ معرفی شد.

رییس سابق آموزش و پرورش رفسنجان که از سال ۹۷ مسیولیت را پذیرفت در این آیین اظهار کرد: وقتی در مسیولیتی‌ قرار می گیریم‌ پس از پایان آن باید رضایت‌ پروردگار و مردم کسب شده باشد.

حسین‌ تقوی رشیدی زاده بیان کرد: رکن اصلی توسعه نیروی انسانی است‌ و طی سه سال اخیر هر سال بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساعت کلاس توانمندسازی برای همکاران‌ برگزار کردیم‌ و در این‌ زمینه رتبه برتر استان‌ را کسب کردیم‌ گرچه تا رسیدن به هدف مطلوب راه زیاد است.

وی افزود: از اهداف من در قبول مسئولیت ریاست‌ آموزش و پرورش، ایجاد آرامش در محل کار برای همکاران‌ و نیز دادن تفویض اختیار به معاونان‌ بود تا به خوبی بتوانند کار کنند.

تقوی با بیان اینکه سعی کردیم‌ از حاشیه ها و سیاسی کاری ها پرهیز کنیم ادامه داد: بیش از ۶۰ هزار دانش آموز در شهر رفسنجان و روستاهای تابعه وجود دارد که با تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ مربی در مراکز‌ غیردولتی و ۳ هزار و ۵۰۰ مربی و معلم‌ در مدارس دولتی به دانش آموزان تعلیم‌ می دهند.

وی با بیان اینکه به رفع کمبود نیرو در آموزش و پرورش توجه کردیم‌ و در این‌ زمینه میانگین‌ سنوات‌ خدمت همکاران‌ اداری ۷ سال کمتر شد.

تقوی رشیدی زاده رمز موفقیت را مشارکت با مدیران ارگان‌ های مختلف دانست و افزود:
۹۰ مدرسه بالای ۵۰ سال قدمت در رفسنجان وجود دارد که از استحکام‌ و استاندارد مطلوبی برخوردار نیستند.

وی همچنین به بازدید ۸۰۰ مورد از مدارس رفسنجان‌ طی سه سال اخیر انجام‌ شده اشاره کرد و با بیان اینکه در بازدیدها عقیده دارم که مشکلات نمایان و بهتر برطرف می شوند اطهار کرد: اموزش و پرورش رفسنجان از اداره نوسازی مدارس استان طلب دارد این اداره در قولی که داده است باید در برابر ساخت یک مدرسه در رفسنجان توسط خیرین دو مدرسه را احداث کند ولی این تعهد محقق نشده است.

عکس از بهرخ امیری

انتهای پیام/

برچسب ها:
آئین‌ معرفی رئیس جدید آموزش و پرورش رفسنجان‌ راهیان نور دانش آموزی رضا رضایی قدردانی از رییس سابق مدیر کل آموزش پرورش استان کرمان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان