سومین همایش خیریه کوثر رفسنجان برگزار شد+ تصاویر

  • شناسه خبر: 193179
سومین همایش خیریه کوثر رفسنجان برگزار شد+ تصاویر

سومین همایش خیریه کوثر با حضور مسئولین، خیران و جمعی از مدیران خیریه های بنام کشور در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان برگزار شد.

خانه » رفسنجان » سومین همایش خیریه کوثر رفسنجان برگزار شد+ تصاویر

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام اصغر عسکری در این همایش با اشاره به اهمیت کار خیر از دیدگاه قرآن کریم، اظهار کرد: به دنبال هر ماجرایی که خداوند در قرآن سلام کرده است دلیل آن را هم بیان نموده است.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه خداوند برای سلام در قرآن سه دلیل بیان کرده است و یک مورد آن نیکوکاری است، گفت: گذاشتن نام نیک در میان مردم و سلام از طرف خداوند نیکوکاری و احسان است.

وی تصریح کرد: ثواب کمک به دیگران طبق آیات قرآن برای خود فرد است و هر کس هم که عمل بدی انجام دهد بدی آن به خودش بر می گردد.

اما جمعه رفسنجان گفت: یکی از مصدایق شکر خداوند این است که انسان نعمت و دارایی خود را از خداوند بداند و در مراحل بعدی سپاسگزاری و استفاده صحیح از دارایی است.

در ادامه مراسم محسن اسماعیلی اظهار کرد: طی ده سال فعالیت در این خیریه به این باور رسیده ایم که ایجاد اشتغال، بهترین کمک به نیازمندان در راستای حفظ کرامت و جلوگیری از گداپروری است.

مدیرعامل موسسه خیریه کوثر رفسنجان با بیان اینکه در این خیریه برای ۶۰ نفر اشتغال ایجاد شده است، افزود: راه اندازی صندوق قرض الحسنه برای ارائه تسهیلات به نیازمندان بدون کارمزد و کمک به معلولان و مددجویان آبرومند با کمک خیران از اقدامات این خیریه است.

فاطمه دانشور مدیرعامل موسسه خیریه مهرآفرین در این همایش گفت: مردم ایران، رفسنجان را به بخشندگی و نیکوکاری می شناسند، هر شهر در یک حوزه ای فعال است؛ رفسنجان هم در حوزه نیکوکاری سرآمد است.

وی بیان کرد: به بیش از ۲۱ هزار نفر توسط خیریه مهرآفرین کمک می شود و موفقیت های ما همگی برای این است که ما مردمی نیکوکار و خیر داریم.

دانشور افزود: بیشتر از آنکه نیازمندان به کمک ما نیاز داشته باشند ما به کمک کردن احتیاج داریم.

کار‌آفرین موفق عرصه معدن، عنوان کرد: نوع تربیت باعث شد تا همیشه سایه خود خدا را بر سر خود احساس کنم و بتوانم بر مشکلات غلبه کنم و حضورخداوند باعث قدرت عجیبی در من می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای هدف گذاری در زندگی، قسمتی را برای خدا در نظر بگیرید، عبادت کردن چیزی جزخدمت به خلق نیست. کمک به دیگران ما را سریعتر به خداوند نزدیک می کند. وجود خداوند باعث می شود سخت ترین کارها انجام شود.

دانشور گفت: در خانواده‌ای به دنیا آمدم که مادربزرگم تمام اشعار شاهنامه را حفظ بوده و برای ما به صورت قصه تعریف می‌ کرده و داستان‌ هایش را به اینکه ذات یزدان (خدا) در موفقیت رستم و سهراب و… نقش داشته است، به پایان می‌ برد.

وی عنوان کرد:  انسان اگر به این مسیر برسد که بهترین داشته های خودش را ببخشد؛ این به این معنی است که انسان در مسیر تکامل صحیح حرکت کرده است و خودش را به خداوند متصل کرده است.

در حاشیه این مراسم از گادوین منشا بازیکن خارجی تیم مس رفسنجان به دلیل انجام فعالیت های خیر تجلیل گردید.

۴۰۰ میلیون تومان توسط یک خیر برای ساخت واحد مسکونی و ملکی به ارزش ۶ و نیم میلیارد تومان از سوی یک خیر دیگر اهدا گردید. و همچنین رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی به نوجوانان و جوانان بی بضاعت برگزاری کلاس‌های فرهنگی هنری رایگان را هدیه کرد.

گزارش از منیژه نوروزی

انتهای پیام/

برچسب ها:
خیران خیریه کوثر رفسنجان رفسنجان سومین همایش
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان