مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمان:

ضرورت استفاده از کلیه ظرفیت های شهرستان در حوزه شهرداری

  • شناسه خبر: 189380
ضرورت استفاده از کلیه ظرفیت های شهرستان در حوزه شهرداری

مدیرکل امور شهری استانداری کرمان بر استفاده از همه ظرفیت های شهرستان،نیروی انسانی ، امکانات شهر و  همراهی و همدلی با شورای شهر و دیگر مسئولان، در حوزه شهرداری تاکید کرد.

خانه » آخرین اخبار » ضرورت استفاده از کلیه ظرفیت های شهرستان در حوزه شهرداری

به گزارش خانه خشتی؛ علی شهسواری صبح امروز در آیین معارفه مجید کهنوجی شهردار جدید رفسنجان در تالار خیام، اظهار کرد: شهرداری یک موسسه عمومی غیر دولتی با شخصیت حقوقی مستقل است و  با ادارات دولتی فرق دارد  شهرداری باید برنامه ریزی کند و درآمد زایی پایدار داشته باشد و  برنامه های یکساله ای که شورای اسلامی شهر تدوین می کند اجرا کند.

مدیر کل امور شهری استانداری کرمان افزود: فعالیت شهرداری بر اساس بودجه شورای است بخشی هم  براساس افزایش ارزش افزوده  و بخشی خود شهرداری برنامه ریزی می کند و برنامه ها را اجرا می کند.

شهسواری عنوان کرد: همدلی و همرایی در شورای اسلامی و شهرداری نیاز اصلی در شهرداری است.

مدیرکل امور شهری استانداری کرمان با بیان اینکه حوزه بخش خصوصی با حوزه شهرداری فرق دارد، گفت: در حوزه شهرداری بابت هر کار اجرایی باید با دستگاه های مرتبط و نظارتی هماهنگی و تصمیم گیری شود و در خصوص اقداماتی که انجام می شود نظارت جدی است.

وی خطاب به شهردار جدید، گفت: اجرای قانون، ملاک عمل است، اگر قانون اجرا نشود در آینده برای شهردار مشکل ایجاد خواهد شد، زمانیکه مشکل ایجاد شود اولین کسی که باید به این مشکلات پاسخ دهد خود شهردار است توصیه می شود در مسائل مالی و غیر مالی اجرای قانون شرط اول کار قرار گیرد.

شهسواری جلوگیری از روزمرگی و حفظ بیت المال را  از وظایف اصلی شهردار عنوان کرد و گفت: شهرداری ساعات کاری خاصی ندارد در طول روز بیش از ۴۰۰ وظیفه بر عهده شهردار است که ملزم است این وظایف را انجام دهد.

وی ادامه داد: استفاده از همه ظرفیت های شهرستان، نیروی انسانی ، امکانات شهر و  همراهی و همدلی با شورای اسلامی شهر و دیگر مسئولان، یک ظرفیت بزرگ است.

شهسواری با اشاره به ماده ۵۵ قانون شهرداری در خصوص وظایف شهردار، خاطرنشان کرد: جلب اعتماد مردم  با حضور  در محلات مختلف شهر ایجاد می شود شهردار باید در گفتار صادقانه باشید اگر کاری را نمی تواند انجام دهد قول ندهد.

وی بر توزیع عادلانه اعتبارات عمرانی در محلات مختلف شهر مهم تاکید کرد و افزود: فعالیت شهرداری  صرفا عمرانی نیست بلکه مسائل فرهنگی را هم در بر می گیرد.

شهسواری بیان کرد: مکتب سلیمانی عملی است و اگر بخواهیم موفق باشیم باید خود را اهل این مکتب بدانیم و به صورت عملی وظایف خود را  انجام دهیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
آیین معارفه کهنوجی شهردار رفسنجان رفسنجان شهسواری مدیر کل امور شهری استانداری کرمان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان