امام جمعه رفسنجان مطرح کرد؛

اقتصاد مقاوم و پابرجا در گرو رقابت در صنعت است

  • شناسه خبر: 189361
اقتصاد مقاوم و پابرجا در گرو رقابت در صنعت است

امام جمعه رفسنجان گفت: اگر رقابت در صنعت و اقتصاد نباشد آن اقتصاد پابرجا و مقاوم نیست.

خانه » آخرین اخبار » اقتصاد مقاوم و پابرجا در گرو رقابت در صنعت است

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی و با تبریک ماه ربیع الاول، اظهار کرد: امروز روز اول ماه ربیع الاول، سالروز هجرت پیامبر از مکه به مدینه مبدا تاریخ هجری و قمری است.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی افزود: لازم است از زحمات نیروی انتظامی که ضامن امنیت مردم و کشور است تشکر کنم، امنیت داخل کشور وظیفه نیروی انتظامی و ماموریت های زیادی هم بر دوش این قشر است.

وی بیان کرد: استان کرمان به دلیل نزدیک بودن به مرزهای افغانستان و پاکستان شاید از ناامن ترین جاهای کشور باشد و اخیرا هم قاچاق انسان در این مرزها صورت می گیرد اما سردار ناظری شب و روز تلاش می کنند تا امنیت را در استان برقرار کند و جلوی قانون شکنی ها را می گیرند.

خطیب نماز جمعه رفسنجان با تاکید بر اهمیت کار نیروی انتظامی، تصریح کرد: شهدای نیروی انتظامی در درگیری با اشرار در میدان های مبارزه با قاچاقچی ها به شهادت می رسند باید آنها را قدر بدانیم و همچنین تامین امنیت کار ساده و آسانی نبود که در دوران انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا با همکاری نیروی انتظامی برقرار شد.

وی با اشاره به هفته وقف و با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد اراضی رفسنجان وقف است، گفت: رقم های موقوفه در این شهرستان زیاد است کسانی که املاک وقفی در اختیار دارند سعی کنند موازین شرعی را رعایت کنند و اجاره ها را بپردازند وگرنه ملک شان غصبی محسوب می شود.

حجت الاسلام عسکری خاطرنشان کرد: متولیان،املاک خود را جهت فعالیت هایی چون اشتغال، ازدواج نیازمندان، فعالیت های قرآنی و… بر اساس ضروریات شهر وقف کنند و قبل از وقف حتما با کارشناسان مشورت کنند.

وی با اشاره به روز جهانی پست و تشکر از کارمندان این اداره، گفت: در سال ۹۹ تا الان مرسولات پستی ۸ برابرشد  و این اداره حجم بالای کاری را داشتند ضمن اینکه هیچ گزارش خلافی در مورد کارمندان آن دریافت نشده است.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به بحث آزاد کردن مطالبات ایران از کره جنوبی، گفت: در داخل کشور در تامین لوازم خانگی منزل نه تنها خودکفا شده ایم بلکه صادرات هم انجام می شود.

وی عنوان کرد: زمانیکه آزاد کردن واردات لوازم خانگی از طرف کرده جنوبی مطرح شد در داخل کشور یکی سری حرف ها به میان آمد اینکه یک میلیون نفر در تولید لوازم خانگی منزل در داخل کشور فعالیت دارند خیلی کارخانه ها فعال شدند؛ مسئولانی در این رابطه تصمیم می گیرند  باید هم به مسئله اقتصاد مقاومتی هم به یک میلیون کارگر و سرمایه دارها هم به بیش از ۸۰ میلیون مردمی که مصرف کننده هستند، توجه داشته باشند و تصمیم بگیرند.

خطیب نماز جمعه رفسنحان افزود: هر جنس غیرمرغوب را به هر قیمتی نباید به مردم دارد، مسئولان امر تولیدکننده داخلی را به تولید محصول با کیفیت ملزم کنند.

وی بیان کرد: اگر رقابت در صنعت و اقتصاد نباشد آن اقتصاد پابرجا و مقاوم نیست؛ اگر رقابت باشد اجناس کیفیت واقعی خود را پیدا می کنند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها:
خطبه های نماز جمعه 16 مهرماه 1400 خطبه های نماز جمعه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان