از افزایش فشارهای سیاسی برای تغییر استاندار تا آخرین گزینه‌های احتمالی؛

بسیج دانشجوئی: از مدیران انقلابی، جهادی استفاده شود و نه مدیران لیبرال/ اصولگرایان به سمت مجید دوستعلی شیفت کردند؟

  • شناسه خبر: 188894
بسیج دانشجوئی: از مدیران انقلابی، جهادی استفاده شود و نه مدیران لیبرال/ اصولگرایان به سمت مجید دوستعلی شیفت کردند؟

همزمان با انتشار اخباری در خصوص احتمال ابقای علی زینی‌وند در سمت استانداری کرمان و حمایت برخی نمایندگان استان از این تصمیم برخی چهره‌ها و گروه‌ها خواستار تغییر استاندار کرمان شده‌اند.

خانه » آخرین اخبار » بسیج دانشجوئی: از مدیران انقلابی، جهادی استفاده شود و نه مدیران لیبرال/ اصولگرایان به سمت مجید دوستعلی شیفت کردند؟

به گزارش خانه خشتی به نقل از گفتارنو هفته گذشته برخی از نمایندگان استان کرمان با وزیر کشور دیدار می‌کنند و آنگونه که حسین جلالی نماینده رفسنجان در سایت خود روایت کرده یکی از نمایندگان به وزیر کشور می‌گویند اگر از استانداران فعلی فردی را بخواهید به عنوان استاندار انتخاب کنید استاندار فعلی مد نظر است.
محمدرضاپورابراهیمی نماینده کرمان هم در نشست خبری خود گفته برخی نمایندگان به وزیر کشور گفته‌اند اگر می‌خواهید گزینه جدیدی انتخاب کنید پیشنهاد ما سردار معروفی است.
حسین جلالی نماینده نزدیک به جبهه پایداری در اعتراض به طرح نام زینی‌وند گفته «سکان اجرایی در دست دولت است و وظیفه نمایندگان، قانون گذاری است. تعامل دولت با نمایندگان خوب است؛ اما این نباید باعث دخالت نمایندگان در کار دولت و کند شدن روند امور شود.»
نماینده رفسنجان ادامه داده: «الان در همین جمع در رابطه با استاندار کرمان چند نظر وجود دارد و درست نیست برخی از نمایندگان، اسم آقای زینی وند را مطرح کنند.»
جلالی ادامه داد: ما از وزیر کشور می خواهیم استانداری انقلابی، جوان و شاداب، دارای روحیه جهادی و حتی الامکان از نیروهای بومی کرمان انتخاب کند. این شاخص های مورد نظر ما است و در مصداق، هر تصمیمی که دولت گرفت، مورد احترام ما است.
احتمال ابقای علی‌زینی در سمت استانداری کرمان باعث شد تا در گروه‌های مجازی مطالب تندی علیه استاندار کرمان و سوابق سیاسی وی منتشر شود.
همزمان با این موضوع یک عضو شورای شهر کرمان در صفحه خود در اینتساگرام نیز خواهان برکناری زینی‌وند شده و خطاب به رئیس ستاد رئیسی در استان کرمان نوشته است: ما از برخی سیاست بازان و مدعیان دروغین و به ظاهر انقلابی، انتظاری نداریم اما از شما که همیشه دغدغه مردم و جریان حزب الله را داشتید انتظار داریم اجازه ندهید سکان اداره استان مقاومت همچنان در دست بازماندگان دولت بی‌تدبیر گذشته بماند.
در اقدامی مشابه بسیج دانشحوئی استان کرمان با صدور بیانیه‌ای با بیان اینکه «جای بسی تعجب است که برخی از نمایندگان به دنبال ابقاء استاندار فعلی هستند..»
در بخش دیگری از این بیانیه اضافه شده «جنبش دانشجویی انتظار دارد با توجه به ظرفیت ما حساسیت‌های استان کرمان از مدیرانی تحول‌گرا، انقلابی، جهادی و آشنا، به مسائل و مشکلات استان استفاده گردد و نه اینکه از مدیران لیبرال ناکارآمد و با سوابق غیر شفاف حمایت شود.»
بسیج دانشجوئی استان کرمان سال گذشته و همزمان با انتصاب علی‌زینی‌وند در بیانیه‌ای از عدم مشورت مسئولان دولت با نمایندگان استان کرمان انتقاد و در بیانیه‌ای نوشت: انتصاب بدون کارشناسی فردی غیربومی در سمت استانداری استان پهناور کرمان آن هم درست زمانی که در بطن مشکلات عدیده و افزایش مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کرونا هستیم کشتی به گل نشسته دولت را بیش از پیش برای مردم نمایان ساخت.
حالا و در شرایطی که برخی تصور می‌کردند جریان‌های مختلف اصولگرا به ابقای استاندار دولت گذشته تن می‌دهند، مواضع شفا‌ف‌تر شده و نشان می‌دهد آنان قصد کوتاه آمدن در این مساله را ندارند. شاید از همین رو بود که روز گذشته استاندار کرمان نسبت به این مسائل موضع‌گیری کرد و گفتبرخلاف تصور برخی من برای رفتن تلاش می‌کنم نه برای ماندن.

اصولگرایان به سمت مجید دوستعلی تغییر شیفت دادند

گفتارنو در حالی در گزارش قبلی خود سردار معروفی را به عنوان اصلی‌ترین گزینه خود عنوان کرد اما یک منبع آگاه خبر داد که موانع پیش‌روی سردار معروفی همچنان پا برجاست و فرماندهی کل سپاه با ماموریت وی به وزارت کشور مخالفت کرده است. سردار معروفی نیز در نشست خبری روز گذشته، استاندار شدن خود را تکذیب کرد ولی در عین حال گفت که تصمیم‌گیر نهایی او نیست.
سردار معروفی همچنین به شخصیت‌های حقیقی و حقوقی توصیه کرد: اجازه دهند این دولت با طمانینه تصمیم‌گیری کنند و فضا را متشنج نکنیم امروز مهمترین چیزی که ما نیاز داریم وفاق و همدلی است. توصیه‌ای که به نظر می‌رسد پاسخی به کنش‌ و واکنش‌های داخلی روزهای گذشته نیروهای اصولگرا باشد.
در عین حال برخی اخبار از رایزنی برای اخذ موافقت فرماندهی سپاه با استاندار شدن معروفی حکایت دارد. به گفته منابع مطلع، در صورت ناکام ماندن تلاش‌ها برای اخذ موافقت فرماندهی کل سپاه، مجید دوستعلی بالاترین شانس را برای تصدی استانداری کرمان پیدا خواهد کرد. ظاهرا بخش‌های متعددی از نیروهای اصولگرا مجید دوستعلی را نزدیک‌ترین گزینه به معیارها و استانداردهای دولت رئیسی می‌دانند و معتقدند روابط خوب دوستعلی با جامعه و تجربه قبلی حضور وی در دولت می‌تواند در موفقیت او موثر باشد.
حالا باید منتظر بود و دید چه کسی می‌تواند سکان اجرائی استان کرمان را برای سال‌های پیش رو در دست بگیرد؟

انتهای پیام/

برچسب ها:
استانداری کرمان حسین معروفی علی زینی وند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان