امام جمعه رفسنجان مطرح کرد؛

با تلاش دولت جدید افق های روشنی در انتظار مردم است

  • شناسه خبر: 188427
با تلاش دولت جدید افق های روشنی در انتظار مردم است

خطیب نماز جمعه رفسنجان گفت: با تلاش و کوششی که ریاست جمهوری جدید در ابتدای کار با دیدار با مردم و رفع مشکلات آنها دارند افق های روشنی در انتظار حکومت است.

خانه » آخرین اخبار » با تلاش دولت جدید افق های روشنی در انتظار مردم است

 

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: طبق آماری که از دستگاه های بهداشتی اعلام شده کمترین درصد بیماری کرونا در مراسمات مذهبی رخ داده است.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد زین العابدین (ع) بیان کرد:  این امام نقش تعیین کننده ای در نهضت عاشورا داشت و پس از جریان شهادت امام حسین (ع) در به ثمر رسیدن انقلاب کربلا و نهضت عاشورا نقش بی بدیلی داشتند و نگذاشتند خون شهدای عاشورا در خطبه آتشینی که ایراد کردند پایمال شود.

وی افزود:  دایره المعارف اسلامی به عنوان صحیفه سجادیه بزرگترین میراث امام سجاد(ع) است که در بردارنده بسیاری از مسائل اخلاقی، اجتماعی و… با رویکرد دعا به شیعیان عرضه شده است.

حجت الاسلام عسکری بیان کرد: با شروع به کار دولت سیزدهم رهبر انقلاب نقشه دولت انقلابی را ترسیم فرمودند و نمونه های آن هم در حال عملیاتی شدن است و ایشان قریب به ۱۱ دستورالعمل به دولت جدید دادند که یکی از آنها انقلابی بودن همراه با عقلانیت،اندیشه ورزی و خردمندی است.

وی افزود:انقلابی بودن به معنی کار بی برنامه، بی حساب و کتاب نیست و رفتن در بین مردم و گفتگوی بی واسطه با آنها مهم است چراکه هیچ انقلاب و حاکمیتی بدون مردم نمی تواند روی پای خود بایستد.

خطیب نماز جمعه رفسنجان عنوان کرد: رهبر انقلاب فرمودند همه مصوبات باید پیوست عدالت اجتماعی داشته باشد اگر مصوبه ای در کشور و در مجلس تصویب شد اینطور نباشد در یک استان همه امکانات متمرکز باشد و در جایی دیگر از کشور هیچ امکاناتی نباشد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص مقابله با  فساد ستیزی، گفت: خواستگاه و رویش فساد در اداره ها ، قوه مجریه و قضاییه است که باید با آن مقابله کرد.

عسکری افزود: ترمیم اعتماد مردم و یکی شدن قول و عمل مسئولان از دیگر فرمایشات رهبری است که به آن تاکید دارند، در این راستا اعتماد مردم باید جبران شود و مسئولان در هر رده باید دستورالمعل ها را بکار گیرند.

خطیب نماز جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: تلاش و کوشش را در ریاست جمهوری جدید می بینیم که از هر فرصت برای دیدار با مردم و رفع مشکلات استفاده می کنند حتی در تعطیلات هم برای مردم وقت می گذارنند و این نشانه این است که افق های روشنی در انتظار حکومت است.

وی با اشاره به شکست آمریکا در افغانستان و خروج ذلیل گونه یک ابرقدرت از یک کشور فقیر و بی پشتوانه، گفت: آمریکا با قدرت پوشالی خود در کشور افغانستان به مدت ۲۰ سال هزاران میلیارد هزینه کرد اما نهایت مجبور شد فرار کنند و از آنجا بیرون روند اما این مهم می تواند برای ملت ها درس باشد.

حجت الاسلام عسکری ادامه داد: خروج آمریکا از افغانستان می تواند برای همه دولت ها درس عبرت باشد اگر در مقابل قدرت ها بایستند می توانند به پیروزی دست یابند.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به کشتار مردم بی گناه افغانستان، گفت: امیدواریم دولت جدید افغانستان بتواند آرامش را به مردم این کشور برگرداند و برای همه  مذاهب و اندیشه های مختلف این کشور امینت ایجاد کنند.

وی با اشاره به فصل برداشت پسته، گفت: از همه مسئولان قضایی و امنیتی تقاضا داریم در این مدت با جدیت و کار مضاعف مراقبت کنند تا محصول مردم حیف و میل نشود.

خطیب نماز جمعه رفسنجان افزود: دستگاه های مسئول از جمله نیروی  انتظامی و بسیج تلاش کنند نگذارند محصول مردم به سرقت رود و  با کسانی که در این رابطه دستگیر می شوند برخورد قانونی شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
حجت الاسلام اصغر عسکری خطبه های نماز جمعه 12 شهریور 1400 رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان