امام جمعه رفسنجان مطرح کرد؛

اقامه عزای سید الشهداء افضل اعمال است/ سلامت مردم دغدغه اصلی هیات های مذهبی

  • شناسه خبر: 187333
اقامه عزای سید الشهداء افضل اعمال است/ سلامت مردم دغدغه اصلی هیات های مذهبی

امام جمعه رفسنجان گفت: به فرموده امام راحل اقامه عزاداری سیدالشهداء از افضل اعمال است، به همین خاطر  از این قضیه نمی شود به راحتی گذشت.

خانه » فرهنگی مذهبی » اقامه عزای سید الشهداء افضل اعمال است/ سلامت مردم دغدغه اصلی هیات های مذهبی

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام اصغر عسکری صبح امروز در جلسه ستاد محرم شهرستان رفسنجان که با حضور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان و جمعی از مسوولان شهرستان در محل دفتر امام جمعه برگزار شد با اشاره به سخنی از کتاب فقهی امام راحل (ره) بر ضرورت برگزاری مراسم و مجالس مذهبی ماه محرم تاکید و اظهار کرد: به قول امام راحل “اقامه عزاداری سیدالشهداء از افضل اعمال است” به همین خاطر  از این قضیه نمی شود به راحتی گذشت.

امام جمعه رفسنجان افزود: از طرفی سلامت مردم و رعایت شیوه نامه های بهداشتی باید مد نظر گرفته شود، حفظ جان مردم و سلامتی مردم برای ما یک اصل غیرقابل گذشت است، از این امر تخطی نمی کنیم و آن را جدی می گیریم.

وی بیان کرد: در سال گذشته رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برگزاری مراسم مذهبی ماه محرم از همه جا بیشتر بوده است و این نشان میدهد هیات های مذهیی و مردم قانون مند و قانون مدار هستند.

حجت الاسلام عسکری خاطرنشان کرد: دغدغه مذهبیون در کنار اقامه مراسم مذهبی سیدالشهدای، توجه به رعایت شیوه نامه بهداشتی است نه به عنوان یک دستورالعمل، اگر سخت گیری هم نباشد خود مذهبیون و هیات های مذهبی دغدغه سلامت مردم را دارند.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه به نظرات کارشناسان بهداشتی و دانشگاه علوم پزشکی احترام می گذاریم، عنوان کرد: مراسم و مجالس ماه محرم در فضای باز و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سراسر کشور برگزار می شود ضمن اینکه نه تنها برگزاری این مجالس باعث دردسر نمی شود بلکه سینه زدن برای سیدالشهدا باعث رفع اندوه و غصه خواهد شد.

وی تاکید کرد: مردم نذورات خود را به صورت بسته بندی پخش کنند و  مراسم روضه خانگی هم در فضای باز حیاط خانه یا کوچه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار کنند.

ضیاالدینی مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج رفسنجان هم در این مراسم گفت: مجموعه سپاه با همکاری شهرداری رفسنجان در بحث فضاسازی شهر، اسکان و نظارت بر هیات های مذهبی و تامین امنیت هیات ها با کمک حوزه ها و پایگاه های مقاومت و دانشگاه علوم پزشکی بهتر از سال گذشته همکاری خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان جلسه ستاد ماه محرم حجت الاسلام اصغر عسکری رفسنجان ماه محرم
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان