معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مطرح کرد؛

کرونا دلتا بیخ گوش مردم رفسنجان/ مسافرت ها عامل اصلی پیک پنجم

  • شناسه خبر: 186919
کرونا دلتا بیخ گوش مردم رفسنجان/ مسافرت ها عامل اصلی پیک پنجم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: بیش از نیمی از ویروسی که در شهر در حال انتشار است از نوع ویروس دلتاست و این زنگ خطر است.

خانه » آخرین اخبار » کرونا دلتا بیخ گوش مردم رفسنجان/ مسافرت ها عامل اصلی پیک پنجم

به گزارش خانه خشتی؛ احمدجمالی زاده امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش آمار بیماران سرپایی کرونا، گفت: بیشترین موارد مراجعه بیماران سرپایی در طول دوران کرونایی در روز گذشته بوده است و این موضوع زنگ خطر بسیار جدی برای وضعیت شهرستان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد: زمانی که موارد سرپایی افزایش یابد قطعا موارد بستری و مرگ و میر در دو هفته آینده افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه دو تفاوت عمده در پیک جدید در مقایسه با پیک های قبلی است، افزود: درگیری افراد جوان،میانسال و کودک نسبت به پیک های قبلی بیشتر است سرعت پیشرفت بیماری هم زیاد است و براساس نمونه های جدید که به آزمایشگاه فرستاده شده عمده موارد از نوع ویروس دلتا بوده است.

جمالزاده عنوان کرد: بیش از نیمی از ویروسی که در شهر در حال انتشار است از نوع ویروس دلتاست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: اگر یک نفر در خانواده به نوع جدید ویروس مبتلا شود قطعا تمامی افراد خانواده را درگیر خواهد کرد.

وی بیان کرد: در برخی روزها بیش از ۵۰ درصد تست ها مثبت می شود این نشان می دهد که گردش ویروس در جامعه فوق العادده بالاست.

جمالیزاده تصریح کرد:رعایت پروتکل ها در شهرستان به ۵۰ درصد رسیده است اگر رعایت پروتکل ها به ۷۰ درصد برسد می توانیم امیدوار باشیم پیک را مهار کنیم با این وضعیت رعایت پروتکل ها،  اصلا امیدوار نیستیم که روند صعودی متوقف شود با وجود اینکه هنوز به قله پیک نرسیدیم و هر روز شاهد موارد مثبت هستیم.

وی گفت: زدن ماسک در فضای سربسته مهم است، هر فردی در هر محله غیر از فضای خانواده باید از ماسک استفاده کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مسافرت هایی که در یک ماه اخیر رخ داده است را عامل اصلی پیک جدید عنوان کرد و افزود: مسافرت های دسته جمعی، کاروانی و مسافرت هایی که از وسایل عمومی استفاده می شود می تواند باعث انتقال بیماری باشد.

جمالزاده با اشاره به اینکه دورهمی  نقش مهمی در انتقال ویروس دارد، عنوان کرد: گاهی یک کودک از طریق بازی با کودک دیگر باعث انتقال ویروس به خانواده می شود.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال در حال حاضر در حال انجام است، ابراز کرد: روزانه بر اساس ظرفیت سالن مصلی به متقاضیان پیامک داده می شود و امیدواریم تا پایان این هفته افراد بالای ۶۰ سال متقاضی واکسن، واکسینه شوند.

جمالیزاده گفت: از امروز افراد بالای ۶۰ سال در کل مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار رفسنجان و انار توسط افراد بهداشت واکسینه می شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان افزود: گروه بعدی برای واکسن، افراد زیر ۶۰ سال و بیماران زمینه ای هستند که  بر اساس موجودی واکسن واکسینه خواهند شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
پیک پنجم جمالی زاده رفسنجان کرونا دلتا معاونت بهداشتی داشنگاه علوم پزشکی نشست خبری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان