با حضور نماینده صورت گرفت؛

بررسی مشکلات روستاهای دهستان راویز/قول مساعد رئیس فراکسیون مناطق محروم مجلس برای رسیدگی

  • شناسه خبر: 186590
بررسی مشکلات روستاهای دهستان راویز/قول مساعد رئیس فراکسیون مناطق محروم مجلس برای رسیدگی

با حضور نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس، فرماندار و جمعی از مسؤولان شهرستان رفسنجان مشکلات روستاهای دهستان راویز بررسی و تصمیماتی در خصوص حل این مشکلات اتخاذ شد.

خانه » آخرین اخبار » بررسی مشکلات روستاهای دهستان راویز/قول مساعد رئیس فراکسیون مناطق محروم مجلس برای رسیدگی

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام جلالی روز پنج شنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۰ به همراه فرماندار، رئیس ادارات آبفا، برق، راهداری، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، مخابرات و جمعی از مسؤولان بخش و محلی با حضور در منطقه راویز و دیدار با مردم منطقه به بررسی مشکلات و مسائل این دهستان پرداخته و تصمیماتی در خصوص حل مشکلات روستاهای راویز اتخاذ شد.
نماینده مردم شهرستان رفسنجان در مجلس شورای اسلامی درباره این دهستان بیان کرد: در دهستان راویز ٧۶ پارچه آبادی وجود دارد و مردم در ٢٢ آبادی سکونت دارند، همچنین این دهستان دارای ۶ شورا و دهیاری است.
حجت الاسلام جلالی در زمینه رفع مشکلات این دهستان با اشاره به اینکه اولویت نخست، لایروبی قنات‌ها است، عنوان کرد: در این دهستان ١٠٠ رشته قنات و چشمه وجود دارد که با احیاء آن‌ها حیات، زندگی و امید بر‌می‌گردد.
وی افزود: در خصوص آب، لایروبی قنوات و سدهای خاکی آبخیزداری، جابه‌جایی تیرها و دکلهای برق، در حوزه مخابرات و تلفن تصمیمات خوبی گرفته شد که امیدورام با حمایت فرماندار و نظارت و کمک هایی که می‌کنند مشکلات این منطقه محروم حل شود.
در این جلسه در خصوص لایروبی قنوات، چشمه‌ها و سدها، رفع مشکل کم آبی با حفر دو حلقه چاه آب آشامیدنی در هر نقطه که اداره آب تشخیص داد، اصلاح مشکل فرسودگی شبکه برق رسانی تیرهای چوبی برق، بازسازی شبکه آبرسانی روستاهای استاهوئیه، رودین و دره کردی همچنین اصلاح و بازبینی شبکه بنا به اعلام دهیاری ها مصوباتی مطرح شد.
تأمین اعتبار اصلاح شبکه در روستاهای فاقد دهیاری از محل اعتبارات فرمانداری، مطالعه احداث راه جدید مسیر محور رفسنجان _ میمند _شهربابک تا روستای بید توسط راهداری رفسنجان و احداث جاده خاکی از روستای زهروئیه برز به مسینان شهربابک با پیگیری فرمانداری مصوب شد و در زمینه مشکلات مخابراتی مقرر شد آنتن BTS در روستای دره کردی، رودین و استاهوئیه نصب گردد و ۶ روستای را پوشش دهد؛ همچنین پیگیری اجرای خط فیبر نوری از احمدآباد به حوم الدین انجام شود که مسؤولیت انجام این کارها بر عهده مهندس برازش رئیس مخابرات شهرستان گذاشته شد.ساختمان مخابرات حوم الدین نیز مقرر شد جهت پست بانک توسط مهندس برازش تحویل داده شود.
در خصوص استفاده بهینه از ساختمان های دولتی بلااستفاده در منطقه و جلوگیری از فرسودگی و کاهش استهلاک این ساختمان ها نیز مقرر گردید ریاست دستگاه مربوطه ساختمان را طبق مقررات در اختیار دهیاری قرار دهد تا در جهت رفع نیاز روستاها از جمله خانه های بوم گردی، صنایع دستی، کمپ ها و…مورد استفاده قرار گیرد.
اصلاح بندهای آبخیزداری و تقویت آب قنوات و آب های زیرسطحی هم مورد دیگری بود که با توجه به اینکه مطالعات حوزه آبخیزداری منطقه انجام شده است، طرح بازنگری مطالعات تهیه و در جهت اصلاح سد خاکی توسط منابع طبیعی شهرستان رفسنجان انجام شود.
پل حدفاصل روستاهای دره کردی به منطقه روستاهای جودی، کهن رزان، پشت کوهیه، لاشادی، گله مستی و ده پیر برآورد هزینه و تعیین محل شود و اعتبارات آن توسط فرمانداری پیگیری گردد.


در این جلسه نماینده مردم شهرستان رفسنجان با موسوی رئیس فراکسیون مناطق محروم مجلس شورای اسلامی تماس تلفنی برقرار کرد و موسوی گفت «موارد مورد نیاز صورت جلسه شود و هر مشکلی که باشد از طریق فراکسیون رسیدگی می‌کنیم و با وزیر جهادکشاورزی و نیرو هم در میان می‌گذاریم».
در پایان مسئولان با حضور در چندین روستا از نزدیک با مشکلات منطقه آشنا شدند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها:
بازدید حسین جلالی روستای راویز
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان