رئیس دادگستری رفسنجان مطرح کرد؛

هجمه ها علیه آیت الله رئیسی، مظلومیت شهید بهشتی را به یاد می اندازد/ رفسنجان رتبه اول استان در دریافت گواهی عدم سوءپیشینه

  • شناسه خبر: 186065
هجمه ها علیه آیت الله رئیسی، مظلومیت شهید بهشتی را به یاد می اندازد/ رفسنجان رتبه اول استان در دریافت گواهی عدم سوءپیشینه

رئیس دادگستری رفسنجان گفت: شهرستان رفسنجان در دریافت گواهی عدم سوءپیشینه از طریق سامانه الکترونیک رتبه اول در استان کرمان را دارد.

خانه » اجتماعی » هجمه ها علیه آیت الله رئیسی، مظلومیت شهید بهشتی را به یاد می اندازد/ رفسنجان رتبه اول استان در دریافت گواهی عدم سوءپیشینه

به گزارش خانه خشتی، حجت الاسلام مهدی پورمحمدی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه در سالن کنفرانس دادگستری رفسنجان برگزار شد با گرامیداشت یاد و نام شهدای حادثه هفتم تیرماه سال ۶۰ و با برشمردن خصایص اخلاقی شهید گرانقدر دکتر بهشتی اظهار کرد: هجمه های امروز علیه آیت الله رئیسی رئیس جمهور منتخب، ما را به یاد مظلومیت شهید بهشتی می اندازد که به او انواع اتهام ها زده شد.

وی افزود: هیچ نقطه سیاهی در زندگی آیت الله رئیسی وجود ندارد، ایشان یک مدیر تحول گرا، انقلابی و جهادی است، وی مدیری نیستند که در اتاق بنشینند بلکه خودش به سراغ مدیران می رود و همیشه در دسترس هستند.

پورمحمدی ادامه داد: در مدت ریاست ایشان بر قوه قضائیه به اکثر استان ها بدون تشریفات سفر کردند و اولین دیدارها در هر استان را با صنعتگران و تولیدکنندگان داشتند، به چنین مدیری انقلابی و با نشای نیاز بود.

رئیس دادگستری رفسنجان در ادامه به حرکت رو به جلو قوه قضائیه در بحث الکترونیک شدن خدمات اشاره کرد و گفت: در این راستا دفاتر الکترونیک قضایی راه اندازی شدند و سامانه ثنا برای ثبت نام مراجعین در دسترس است و دیگر نیاز به مراجعه حضوری نیست.

وی افزود: نوبت دهی و دریافت گواهی سوء پیشینه از طریق سامانه انجام می شود و شهرستان رفسنجان در دریافت گواهی عدم سوءپیشینه از طریق سامانه الکترونیک رتبه اول در استان کرمان را دارد.

پورمحمدی به سازوکار دادرسی الکترونیک اشاره و بیان کرد: به جای انکه طرفین پرونده در دادگاه حاضر شوند در دادرسی الکترونیک از طریق فضای مجازی و سامانه ای که تعریف شده دادگاه برگزار می شود.

رئیس دادگستری رفسنجان کاهش مراجعات مردم به دادگستری را از نتایج الکترونیکی شدن خدمات عنوان کرد و گفت: در سامانه ارزیابی برخورد قضی با مردم درصد رضایتمندی از شیوه برخورد از سوی مردم اظهار شده است.

پور محمدی خاطر نشان کرد: تمامی خدمات الکترونیک قضایی در سایت adliran.ir در دسترس است و اشخاص می توانند با توجه به نیاز خود به این سایت مراجعه کنند.

وی در ادامه به کاهش ورودی دادگستری رفسنجان در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: سال ۹۹۹، ۴۷ هزار و ۷۰۰ پرونده وارد دادگستری رفسنجان شده و ۴۹ هزار و ۳۶۰ پرونده در این سال مختومه شدند.

رئیس دادگستری رفسنجان به نتایج مثبت طرح مصلحین و حکمیت قرآنی اشاره و بیان کرد: ۲۵۰ نفر در این طرح در رفسنجان عضو هستند و در کنار مراکز مشاوره و شورای حل اختلاف، در کاهش ورودی به دادگستری بسیار موثر است.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر پرونده های شهروندان رفسنجانی، پرونده های اتباع نیز به مصلحین ارجاع داده می شود و بیش از ۹۰ درصد این پرونده ها منجر به صلح و سازش می شود.

پور محمدی همچنین به افزایش میزان ازدواج در دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: ۴۰۰ مورد ازدواج در رفسنجان در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ افزایش داشته و ممنوعیت های کرونایی در جلوگیری از تجمعات در کاهش هزینه های ازدواج و بالتبع آن افزایش ازدواج بسیار موثر بوده است.

رئیس دادگستری رفسنجان در ادامه به تشکیل کمیته رفع موانع تولید در قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: در زمان ریاست آیت الله رئیسی بیش از دو هزار کارخانه از تعطیلی درآمد و احیا شد که برخی همچون کارخانه هپکو اراک یا هفت تپه بسیار بزرگ بودند و به دنبال آن مشاغل پایدار ایجاد شد.

وی افزود: در رفسنجان هم سرکشی از کارخانهها انجام و مشکلات مطرح شده از استان پیگیری و حل شده است.

پور محمدی تقدیم دادخواست اشتباه، آمار بالای پرونده های شعب، فرآینده قانونی رسیدگی به پرونده و همچنین در برخی مواقع کم کاری قاضی را از جمله عوامل طولانی شدن پروسه خاتمه یافتن پرونده ها عنوان کرد.

رئیس دادگستری رفسنجان در پایان به شهروندان تذکر داد تا مراقب کلاهبرداری ها به روش جدید در فضای مجازی باشند و بیان کرد: مردم نبیاد به خریدهای اینترنتی از منابع نامعتبر اعتماد کنند بلکه به مراکز معتبر مراجعه کنند، به حساب های بانکی اعتماد نکنند چرا که ۹۹ درصد این شماره حساب ها واسط، قلابی و غیرقابل دسترس هستند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
آیت الله رئیسی دادگستری رفسنجان شهید بهشتی گواهی عدم سوءپیشینه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان