در دیدار حجت الاسلام جلالی با معاون وزیر علوم مطرح شد؛

تأکید بر عدم ادغام دانشگاه حضرت نرجس/انجام اقدامات لازم برای مجوز پارک علم و فناوری در هفته جاری

  • شناسه خبر: 184994
تأکید بر عدم ادغام دانشگاه حضرت نرجس/انجام اقدامات لازم برای مجوز پارک علم و فناوری در هفته جاری

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام تلاش خودمان را برای استانداردسازی دانشگاه نرجس به کار خواهیم برد تا این دانشگاه استقلال خود را حفظ کند.

خانه » آخرین اخبار » تأکید بر عدم ادغام دانشگاه حضرت نرجس/انجام اقدامات لازم برای مجوز پارک علم و فناوری در هفته جاری

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام دکتر حسین جلالی با اشاره به جلسه روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ با دکتر رحیمی معاون پژوهشی وزارت علوم در خصوص وضعیت دانشگاه های رفسنجان و انار اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشگاه حضرت نرجس (س) تنها دانشگاه دخترانه در جنوب شرق کشور است و ۴۰۰ دانشجو از سراسر کشور در این دانشگاه تحصیل می کنند، تصمیم اخیر وزات علوم موجب نگرانی هایی در خصوص حذف این دانشگاه و ادغام آن با دانشگاه ولیعصر (عج) شده بود.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه به اذعان وزارت علوم دانشگاه نرجس استاندارد لازم برای استقلال را ندارد و در مکان استیجاری است، از طرفی دانشگاه ولیعصر (عج) هم بنا بر اعتراف دکتر رحیمی دارای رتبه خوبی نیست، چگونه قرار است یک دانشگاه دیگر را از لحاظ هیأت علمی، کادر و…تقویت کند.
وی با اشاره به اینکه طبق سخنان معاون وزیر علوم به هیچ عنوان موضوع ادغام دانشگاه نرجس با دانشگاه ولیعصر (عج) مطرح نیست و الحاق با حفظ هویت اختصاصی بودن دانشگاه مطرح است، عنوان کرد: بنده تقاضا کردم تا ۶ ماه این الحاق متوقف شود.
حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: در راستای تقاضای بنده، قرار بر این شد در این ۶ ماه در جهت ارتقای کمی و کیفی دانشگاه از لحاظ رشته ها، مجوزها و هیأت علمی تلاش صورت گیرد.
وی با تأکید بر اینکه طبق اظهارات دکتر رحیمی به هیچ عنوان بحث اختصاص دانشگاه نرجس به دختران تغییر نخواهد کرد، اظهار داشت: در همین خصوص مقرر شد نامه ای توسط آقای تقی زاده در وزارت علوم تنظیم و برای ریاست دانشگاه ولیعصر(عج) ارسال شود که با حفظ هویت اختصاصی دختران، اگر بنا هست الحاقی صوت گیرد، انجام شود.
دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما هویت این دانشگاه را باید کامل حفظ کنیم و کمک کنیم دانشگاه تقویت شود و به استاندارد و استقلال برسد، اضافه کرد: مسؤولان، خیران و همه باید پای کار باشند تا این ظرفیت بزرگ شهرستان حفظ شود ما هم تمام تلاش خود را در راستای حفظ این دانشگاه به کار می بریم.
وی در ادامه یادآور شد: تقریبا قرار شد الحاق متوقف شود تا تکلیف استانداردسازی دانشگاه انجام شود که امیدوارم همه همراهی کنند دانشگاه را به استانداردهای مورد نیاز وزارت علوم برسانیم.
حجت الاسلام جلالی گفت: بحث اشتغال دانشجویان و پذیرش بر اساس نیازهای علمی پژوهشی دانشگاه ها دیگر مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.
وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری برای شهرستان رفسنجان خیلی مهم است و ۱۰ میلیارد تومان در این خصوص بودجه به آن اختصاص داده شده و این بودجه در استانداری‌ کرمان موجود است، افزود: مشکل این پارک عدم صدور مجوز بود که قرار شد هفته جاری اقدام و پیگیری کنند و مجوز لازم در خصوص پردیس پارک علم و فناوری رفسنجان صادر کنند.
انتهای پیام/

برچسب ها:
پارک علم و فناوری حسین جلالی دانشگاه نرجس رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان