وقتی که سنبه برنامه عملی بر جناح می چربد؛

افزایش مشارکت مردم در انتخابات با ارائه راهکارهای عملی کاندیداها

  • شناسه خبر: 184818
افزایش مشارکت مردم در انتخابات با ارائه راهکارهای عملی کاندیداها

کارشناس مسائل سیاسی گفت: این امید وجود دارد که نامزدهای انتخاباتی بتوانند با ارائه‌ی برنامه‌ها و راهکارهای عملی خود امید به بهبود شرایط جامعه و جبران کاستی‌های گذشته را تقویت کرده و تضمین‌هایی در جهت رفع دغدغه‌های مردم ارائه دهند.

خانه » سیاسی » افزایش مشارکت مردم در انتخابات با ارائه راهکارهای عملی کاندیداها

به گزارش خانه خشتی، مهدی تقوی رفسنجانی عضو هیات علمی دانشگاه و رییس مجمع اساتید انقلابی دانشگاه های رفسنجان در خصوص شرایط انتخابات ریاست جمهوری در کشور، اظهار کرد: در میان انتخابات‌هایی که در نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت بیشتری نسبت به سایرین برخوردار است.

وی افزود: دلیل اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در چند موضوع است؛ رئیس جمهور بالاترین مقام اجرایی کشور و بالاترین مقام بلند پایه‌ی نظام در روابط بین دولت‌ها محسوب می‌شود و بودجه‌ی کل کشور و هزینه کرد آن در اختیار رئیس جمهور قرار دارد، سرعت پیشرفت کشور مستقیما به دولت و کابینه‌ی آن وابسته است.

سهم بالای قوه مجریه در اختیارات و تاثیرگذاری بر جامعه نسبت به قوای دیگر

تقوی با اشاره به اینکه حکومت ایران جزو نظام‌های ریاستی محسوب می‌شود، گفت: بنابراین با همه‌ی تاکیدی که قانون اساسی بر تفکیک و استقلال قوا دارد اما در نهایت سهم قوه‌ی مجریه در مقایسه با دو قوه‌ی دیگر به لحاظ اختیارات و تاثیرگذاری بر جامعه بیشتر و بالاتر است.

عضو هیات علمی دانشگاه بیان کرد: شرایط انتخابات ۱۴۰۰ از جهات مختلف کاملا با ادوار قبل ریاست جمهوری متفاوت است، یک وجه تفاوت آن ورود نظام اسلامی به چهل ساله‌ی دوم انقلاب است که به لحاظ سیاست گذاری و رویکرد کلان جمهوری اسلامی شرایط و انتظارات جدیدی را می‌طلبد؛ یکی از این شرایط در انتخابات در گام دوم انقلاب در نوع دولت برآمده از انتخابات است که لازم است همسو با اهداف و چشم‌انداز بیانیه‌ی گام دوم و سایر اسناد بالادستی که افق آینده‌ی نظام را ترسیم می‌کند، باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به خطاب اصلی بیانیه‌ی گام دوم که جوانان را شامل می‌شود بدیهی است که دولت‌های روی کار آمده در چهل سال دوم انقلاب همگی برای تحقق آرمان‌های انقلاب و رفع دغدغه‌های رهبری معظم انقلاب که در بیانیه بدان تصریح شده است از دو خصیصه‌ی انقلابی بودن و جوانگرایی برخوردار باشند وگرنه در حرکت قطار انقلاب به سمت مقصد که همانا تمدن نوین اسلامی است وقفه و یا کندی و حتی سیر قهقرا صورت می گیرد.

تقوی ادامه داد: در پایان دولت کنونی به جهت مشکلات عدیده‌ی اقتصادی و عدم توانایی دولت در جلب رضایت مردم، امید به حل مشکلات به شدت آسیب دیده است، وجه تفاوت این انتخابات با انتخاب های گذشته شرایط بین المللی و اوضاع جهانی کنونی است که اقتضای روی کار آمدن دولتی متناسب با این شرایط را دارد که بتواند اقتدار کشور در حفظ و ارتقا دهد.

وی تصریح کرد: به بن بست رسیدن مذاکره با کشورهای مدعی منطق مذاکره و روشن شدن زیاده‌خواهی دشمنان در برابر ملت مظلوم و مقتدر ایران، وجود تهدیدات جهانی و منطقه‌ای و احتمال شدت گرفتن این تهدیدات، همچنین آشکار شدن آسیب پذیر بودن دموکراسی در آمریکا و بحران نظام لیبرال دموکراسی جهانی و کاهش امید جامعه‌ی جهانی به نظام‌های مدعی و بسیاری شرایط دیگر لزوم روی کار آمدن یک دولت مقتدر و دارای پشتوانه‌ی بالای رای مردم سختکوش و دارای روحیه‌ی جهادی و انقلابی را مضاعف کرده است.

افزایش مشارکت مردم در انتخابات با ارائه راهکارهای عملی کاندیداها

رییس مجمع اساتید انقلابی دانشگاه های رفسنجان ابراز کرد: دولت جدید می‌تواند مسیر آینده‌ی نظام را متحول و حتی آینده‌ی جهان را متغیر سازد. علی‌رغم وجود نگرانی از بابت ضعف مشارکت سیاسی شهروندان در این دوره از انتخابات خوشبختانه فضای سیاسی جامعه به مرور به سمت انتخاباتی شدن پیش می‌رود و این امید وجود دارد که نامزدهای انتخاباتی بتوانند با ارائه‌ی برنامه‌ها و راهکارهای عملی خود امید به بهبود شرایط جامعه و جبران کاستی‌های گذشته را تقویت کرده و تضمین‌هایی در جهت رفع دغدغه‌های مردم ارائه دهند.

تقوی گفت: شکی نیست که ایجاد حس اطمینان بیشتر نسبت به آینده‌ی کشور سبب افزایش مشارکت مردم در انتخابات و یاس دشمنان از نظام و ملت ایران می شود یکی از این راه‌ها افزایش اطمینان مردم، حضور سلایق مختلف در انتخابات همراه با برنامه‌ی عملی و ارائه‌ی تضمین‌های حداقلی به مردم است.

وی تاکید کرد: بطور کلی دو طیف وسیع اصولگرا و اصلاح طلب در کشور و احزاب وابسته‌ی متعددی که بعضی به طور فصلی و برخی در طول سال فعالیت بیشتری از خود نشان می‌دهند به دنبال اجماع و معرفی نامزد واحد به منظور کسب نتیجه‌ی بهتر در انتخابات هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
انتخابات ریاست جمهوری 1400 رفسنجان گفتگو
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان