مسئول واحد فرهنگی نمایندگی خادمان مسجد جمکران در رفسنجان مطرح کرد؛

کمک به زندانیان جرایم غیر عمد توسط دفتر نمایندگی خادمان مسجد جمکران رفسنجان

  • شناسه خبر: 183717
کمک به زندانیان جرایم غیر عمد توسط دفتر نمایندگی خادمان مسجد جمکران رفسنجان

مسئول واحد فرهنگی نمایندگی خادمان مسجد جمکران در رفسنجان گفت: مراسم وفات حضرت خدیجه (س) هر سال توسط این دفتر نمایندگی برگزار می شد که هزینه امسال این مراسم صرف آزادسازی زندانی جرایم غیر عمد شد و فرد زندانی در روز وفات آن حضرت (س) آزاد شد.

خانه » آخرین اخبار » کمک به زندانیان جرایم غیر عمد توسط دفتر نمایندگی خادمان مسجد جمکران رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام مهدی حسنی کبوترخانی در جلسه هم اندیشی در جمع خادمان مسجد جمکران نمایندگی شهرستان رفسنجان که با حضور جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شاه کلید نجات و سعادت از منظر امام حسن عسکری(ع) ثابت قدم بودن در راه امام زمان (عج) و دعا در راه تعجیل برای آن حضرت است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان تصریح کرد: وجود دومین دفتر نمایندگی دفتر خادمیاری مسجد جمکران کشور در رفسنجان جای افتخار دارد که این شهرستان در مقابل شهرها و استان های دیگر پیشتاز است.
وی افزود: هیات های مذهبی و ائمه جماعات در شناساندن حوزه ماموریتی می توانند به این دفتر نمایندگی کمک کنند؛ ماموریت این است هر کس به هر طریقی که توانایی دارد از ذکر،نام و یاد امام زمان (عج) غافل نشود.


حجت الاسلام حسنی بیان کرد: نیمه شعبان مختص ولادت امام زمان (عج) است و در گذشته برگزاری جشن نیمه شعبان فقط مختص شهر قم بود ولی امروز در کل دنیا به نیمه شعبان و اعیاد شعبانیه احترام می گذارند.
وی با اشاره به ایام اعتکاف گفت: شرایط کرونایی شهر را باید در نظر گرفت با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و ستاد کرونا باید اعیاد شعبانیه را زنده نگه داشت.
حجت الاسلام حسنی گفت: شبستان بقیع در مسجد جمکران قم به نام کرمان و رفسنجان در حال ساخت است که مردم می توانند کمک ها و نذورات خود را در این زمینه ارسال نمایند.

رضا نوروزی مسئول واحد فرهنگی نمایندگی خادمان مسجد جمکران در رفسنجان با بیان اینکه دفتر نمایندگی مسجد جمکران در رفسنجان که دومین دفتر کل کشور است درسال ۹۷ به طور رسمی شروع به فعالیت کرد، گفت: برگزاری آزمون امام زمان (عج) و جذب ۴۰ دانش آموز در ۴۰ مدرسه و افزایش تعداد کل دانش اموز از ۴۰ به ۹۰ دانش آموز، تعداد کل خادمین استان کرمان از ۳۰ نفر در یک گروه در سال ۹۰ به ۴۰۰ خادم در ۹ گروه که هر گروه ۴۰ نفره و ۳ گروه خادمیار به تعداد ۲۰۰ خادم رسیده است.
وی افزود: سال ۹۷ بر آن شدیم که نانوایی به نام مسجد جمکران قم داشته باشیم با همکاری صنف خبازان شهرستان رفسنجان حاج علی عسکری یک دستگاه نانوایی در مسجد جمکران نصب شد که آرد و خباز آن از طریق صنف نانوایی تهیه و هر پنج شنبه توسط خادمان مسجد جمکران نان صلواتی در محل مسجد پخت و بین زائرین مسجد مقدس جمکران توزیع می شود.
نوروزی تصریح کرد: پخت نان در نیمه شعبان هر ساله به غیر از سال گذشته به خاطر شرایط کرونایی، به مدت دو روز انجام می شود.
مسئول واحد فرهنگی نمایندگی خادمان مسجد جمکران در رفسنجان با اشاره به اینکه بحث خادمیاری بانوان مسجد جمکران هم کلید خورد، ادامه داد: ۱۰۰ نفر خانم ثابت و ۶۰ نفر خادمیار داریم که به صورت مناسبتی در طول سال حضور دارند.


وی عنوان کرد: آسایشگاه حرم چند منظوره به نام شهید مدافع حامد بافنده توسط بچه های استان کرمان مجهز شد  که کل خادمیاران کشور از این آسایشگاه استفاده می کنند.
نوروزی بیان کرد: مراسم وفات حضرت خدیجه (س) هر سال توسط این دفتر نمایندگی برگزار می شد که هزینه امسال این مراسم صرف آزادسازی زندانی غیر عمد شد و فرد زندانی در روز وفات آن حضرت (س) آزاد شد.
وی خاطرنشان کرد: کارگروهی برای رایزنی و گرفتن رضایت از شاکیان زندانیان غیر عمد تشکیل شده است که فعالیت های خوبی در این زمینه صورت گرفته است و چند زندانی در شرف آزادی هستند.
نوروزی برگزاری سه شنبه های مهدوی همراه با دعای توسل، آموزش قرآن و نکات معنوی مهدوی را از دیگر فعالیت های دفتر نمایندگی مسجد جمکران در رفسنجان برشمرد و گفت: تعامل بسیار خوبی بین خادمیاران جمکران و رضوی در راستای کمک به خانواده های فقرا و هزینه های درمانی و جهازیه برقرار شده است.
وی بیان کرد: برای بالا بردن سطح آموزش خادمیاران مسجد جمکران کلاس های آموزشی از طریق اداره آموزش فنی و حرفه ای و سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان برگزار شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها:
دفتر نمایندگی مسجد جمکران در رفسنجان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رضا نوروزی رفسنجان عملکرد مسئول واحد فرهنگی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان