معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مطرح کرد؛

کاهش ۱۰ درصدی رعایت پروتکل های بهداشتی در رفسنجان/ زنگ خطر موج چهارم کرونا به صدا درآمد

  • شناسه خبر: 183672
کاهش ۱۰ درصدی رعایت پروتکل های بهداشتی در رفسنجان/ زنگ خطر موج چهارم کرونا به صدا درآمد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: رعایت پروتکل ها ۱۰ درصد در رفسنجان کاهش یافته است.

خانه » آخرین اخبار » کاهش ۱۰ درصدی رعایت پروتکل های بهداشتی در رفسنجان/ زنگ خطر موج چهارم کرونا به صدا درآمد

به گزارش خانه خشتی؛ احمد جمالزاده امروز در جلسه اضطراری ستاد کرونای رفسنجان بیان کرد: همزمان با اجرایی شدن طرح شهید سلیمانی از اول آذرماه ۹۹ آمار کووید ۱۹ در رفسنجان رو به کاهش داشت ولی روند سرپایی و بستری ابتدا کاهش و مجدد افزایش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان افزود: یکی از شاخص های ویروس جهش یافته انگلیسی این است که معمولا کودکان و نوجوانان به آن مبتلا می شوند ضمن اینکه موارد مثبت کرونا در رده سنی کودک در رفسنجان رو به افزایش است و موارد بستری هم داشتیم.

جمالزاده گفت: در طرح شهید سلیمانی به ازای هر فرد مثبت به کرونا پیگیری اطرافیان بیمار هم انجام می شود و تعداد موارد مثبت شناسایی می شوند.

وی با اشاره به اینکه میانگین افرادی که به ازای فرد مثبت به کووید ۱۹ شناسایی می شوند ۶.۲۳ صدم نفر است، گفت:  در وضعیت نارنجی شهرستان میزان رعایت پروتکل ها در دفاتر پلیس +۱۰ در آخر آذرما ۷۹ درصد و اواخر بهمن به ۷۱ درصد، پایانه های برون شهری از ۷۹  به ۷۵ درصد، پایانه های درون شهری از ۸۰   به ۷۵ درصد، نانوایی ها از ۸۹ به ۷۹ درصد، پاساژها از ۹۰ به  ۶۰ درصد، در هتل ها و مراکز اقامتی از ۹۵ درصد به ۸۰ درصد و در مساجد و اماکن از ۹۵ به ۹۰ درصد کاهش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد: ماسک زدن مردم در وسایل نقیه از ۸۰  به ۷۸ درصد و رعایت ماسک شاغلین در ادارات از ۹۸  به ۹۵ درصد، در اماکن صنفی و صنعتی از ۸۵  به ۷۵ درصد و ماسک زدن کارمندان ادارات از ۹۸ به ۹۵ درصد کاهش یافته است.

وی افزود:  ماسک زدن در اماکن عمومی از ۹۴ درصد به ۸۰ درصد رسیده است.

جمالزاده متذکر شد: در مجموع رعایت پروتکل ها ۱۰ درصد کاهش یافته است اگر بخواهیم بیماری را کنترل کنیم طبق نظر کارشناسان بهداشت اگر ۹۵درصد مردم از زمان بیرون آمدن از منزل تا برگشت به خانه از ماسک استفاده نمایند تقریبا می توان بیماری را کنترل کرد و مرگ و میرها را کمتر کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز، مسافرت ها، دورهمی ها و ویروس جهش یافته انگلیسی اینها میتواند زنگ خطری باشد برای اینکه شاهد موج چهارم بیماری در شهرستان باشیم.

 

برچسب ها:
جلسه اضطراری ستاد کرونا جمالزاده رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان