تقدیر از بخشش اولیای دم در دادگستری رفسنجان + تصاویر

  • شناسه خبر: 182387
تقدیر از بخشش اولیای دم در دادگستری رفسنجان + تصاویر

از خانواده مرحوم محمد حسین ذاکری که از حق قصاص قاتل فرزند خود گذشتند، با حضور مسئولان رفسنجان تقدیر بعمل آمد.

خانه » فرهنگی مذهبی » تقدیر از بخشش اولیای دم در دادگستری رفسنجان + تصاویر

به گزارش خانه خشتی، ظهر امروز با حضور فرماندار، رئیس دادگستری، دادستان، رئیس زندان و مدیران کانون بسیج حقوقدانان و انجمن حمایت از زندانیان از خانواده مرحوم محمد حسین ذاکری که از حق قصاص قاتل فرزند خود گذشتند، در محل دفتر ریاست دادگستری رفسنجان تقدیر بعمل آمد.

حجت الاسلام پور محمد رئیس دادگستری رفسنجان در این مراسم با ذکر روایتی از پیامبر اکر(ص)گذشت را سیره انبیاء الهی دانست و اظهار کرد: این اقدام خانواده ذاکری در گذشت از قصاص قاتل فرزندشان بدون هیچ چشمداشتی بسیار خداپسندانه است علیرغم اینکه اذن قصاص امده است و کاملا قانونی و شرعی است.

وی افزود: این خانواده نشان داد که اگر برخی از روی عمد، غصبانیت و پرخاش حاضر می شوند جام کسی را بگیرند اما آنها حاضر نشدند جان دیگری را بگیرند بلکه به جان دوباره ای اعطا کردند و حیات دوباره بخشیدند.

مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان نیز با تقدیر از خانواده ذاکری برای انجام این اقدام بیان کرد: اینها باید درس عبرتی باشد که اگر این خانواده گذشت نمی کردند خانواده دیگری نیز داغدار میشد و خیای کم پیدا می شود چنین خانواده هایی که با عفو از قاتل فرزند خود بگذرند.

وی افزود: بیان اجر اقدام این خانواده در گذشت از زبان قاصر است و نزد خداوند بسیار ارزشمند و محفوظ است.

مرحوم محمد حسین ذاکری جوان ۲۰ ساله و فرزند اول خانواده ذاکری است که در دیماه سال ۹۶ در یک نزاع بدست جوانی که به اعتراف خود مشروبات الکی مصرف کرده بود با ضرب چاقو کشته می شود و امروز مادر محمد حسین در جمع خبرنگاران می گوید: با رضایت دادن به قاتل فرزندم آرام گرفتم، قلبم آرام گرفت که جوان دیگری را به زندگی برگرداندم.

وی افزود: امیدوارم این ماجرا درس عبرتی باشد برای همه جوانان، در مدت سه سال اصلا اجازه رضایت دادن به خودم را نمی دادم و یک لحظه این تصمیم را گرفتم، با خدای خودم راز و نیاز کردم و جان جوان دیگری را نجات دادم.

پدر مرحوم ذاکری نیز می گوید: فردی که از قصاص او گذشتیم بفهمد که تا پرتگاه مرگ رفته و برگشته و سعی کند زمانیکه از زندان بیرون آمد جبران کند و به جامعه خودش خدمت کند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
بخشش دادگستری رفسنجان قتل قصاص
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان