رئیس آموزش و پرورش رفسنجان مطرح کرد؛

بیش از چهار هزار دانش آموز در رفسنجان از امکانات آموزش مجازی محروم هستند

  • شناسه خبر: 180516
بیش از چهار هزار دانش آموز در رفسنجان از امکانات آموزش مجازی محروم هستند

رئیس آموزش و پرورش رفسنجان گفت: از ۵۷ هزار دانش آموز شهرستان رفسنجان ۴ هزار و ۱۳ نفر از آنها طبق بررسی های انجام شده نمی توانند از امکانات آموزش غیر حضوری استفاده نمایند.

خانه » اجتماعی » بیش از چهار هزار دانش آموز در رفسنجان از امکانات آموزش مجازی محروم هستند

به گزارش خانه خشتی؛ اپلیکیشن «شاد» شبکه‌ای که در زمان کرونا به‌عنوان نخستین فضای آموزش مجازی کشور برای دانش‌آموزان تعریف و راه‌اندازی شد و آن را جایگزین کلاس، درس و مدرسه کردند گویا این روزها «شاد» تبدیل شده به یک ویترین خالی، که از آن فقط استفاده صوری می‌ شود و معلم و دانش‌آموزان بساط درس و مشق‌شان را در اپلیکیشن‌ها و سایت‌های آموزشی دیگر برپا کرده‌اند.

حضور دانش آموزان در فضای مجازی فعلی کشور که محل تاخت و تاز افسران و پیاده نظام های مجازی دشمن است، در واقع تربیت شدن سرباز برای غربی هاست.

همانطور که می دانید در فضای حقیقی وقتی پدر و مادرها متوجه می شوند که در مدرسه فرزندشان چند نفر از دانش آموزان لاابالی حضور دارند و به امور آموزشی و تربیتی فرزندشان آسیب وارد می شود، سعی می کنند که فرزند خودرا در مدرسه ای بهتر ثبت نام کنند، چگونه در فضای مجازی که میلیون ها برابر خطر آن بیشتر است تا این اندازه اهمیت نمی دهیم؟

فضای مجازی یک فضای بی درو پیکر است

حسین تقوی رئیس آموزش و پرورش رفسنجان در گفتگوی تلفنی با خانه خشتی در این باره اظهار کرد: فضای مجازی یک فضای بی درو پیکر و بی صاحبی است، «شاد» شبکه اجتماعی دانش آموزی توسط آموزش و پرورش مخصوص این کار طراحی شده است و از نظر آموزش ویژگی ها و خصوصیاتی دارد که هیچ کدام از شبکه اجتماعی دیگر ندارد ولی مشکلاتی دارد که این مشکلات روز به روز در حال کمتر شدن است.

وی افزود: مشکلی اصلی شبکه «شاد» ترافیکی است که در برخی ساعات وجود دارد و دانش آموزان و معلمان از کندی سرعت اینترنت شاکی هستند، اگر این مشکل برطرف شود با توجه به امکاناتی که دارد بهترین سیستم برای آموزش غیرحضوری است.

رئیس آموزش و پرورش رفسنجان با بیان اینکه اگر از شبکه ای غیر از شاد استفاده می شود از روی ناچاری است، گفت: ممکن است فیلم و عکسی در شبکه شاد گذاشته شود و برای دانش آموزان قابل باز شدن نباشد لذا دانش آموزان از روی اجبار از شبکه دیگری استفاده می کنند وگرنه توصیه نمی شود که از شبکه دیگری غیر از شاد استفاده شود.

هیچ چیز جای آموزش حضوری را در وهله اول نمی گیرد

تقوی در خصوص وضعیت تدریس و امتحانات در رفسنجان، گفت: تدریس طبق برنامه ای که مدیر در اختیار دانش آموزان و معلم قرار می دهد انجام می شود، البته تدریس در فضای مجازی برای همکاران ما کار سخت و طاقت فرسایی است مثلا اگر یک صفحه برای دانش آموز املا گفته می شود برای تصحیح آن باید از دستگاه موبایل استفاده شود که کار سختی است.

وی بیان کرد: هیچ چیز جای آموزش حضوری را در وهله اول نمی گیرد و این یک اصل مهم است حتی کشورهای توسعه یافته هم که آموزش غیر حضوری با زیرساخت های مناسب را ارائه می دهند هم بر تدریس حضوری تاکید دارند که از آموزش غیر حضوری به صورت تدریس مکمل استفاده می شود که  قطعا در آموزش و پرورش کشور ما هم در آینده خواهد بود.

رئیس آموزش و پرورش رفسنجان گفت: برنامه اولیه آموزش و پرورش در شروع سال تحصیلی با رعایت مسائل اجتماعی و بهداشتی حضوری اعلام شد، باز هم ما تابع تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا هستیم همینطور که الان از تدریس حضوری حتی به صورت کلاس های چند نفره با رعایت مسائل اجتماعی منع شده و هر چه ستاد تصمیم بگیرند آموزش و پرورش اجرا می کند در هر صورت هر وضعیتی که باشد به صورت نیمه حضوری، غیر حضوری یا حضوری، آموزش و پرورش برای آن برنامه دارد.

نصف کار آموزش بر عهده والدین است

وی با اشاره به اینکه تیم های بازرسی در آموزش و پرورش وجود دارند که کار بازدید از مدارس را انجام می دهند، توضیح داد: از آنجاییکه دانش آموز در اختیار ما نیست اینجا وظیفه والدین بسیار سنگین تر می شود و سختی های کار خودش را همان جور که برای معلمان دارد برای خانواده ها هم دارد.

تقوی با بیان اینکه اینکه بر مشکلات والدین و معلمان واقف هستیم و با تاکید بر اینکه نصف کار آموزش بر عهده والدین است، ادامه داد: والدین به عنوان همیار معلم در کنار معلم باشند و محیط خانه را برای دانش آموز مهیا نمایند.

وی در خصوص وضعیت دانش آموزانی که دسترسی به اینترنت ندارند، تصریح کرد: ما وضعیت تک تک مدارس شهرستان را به ثبت رساندیم و دانش آموزانی که دسترسی به اینترنت یا دستگاه موبایل ندارند شناسایی شده اند و به آنها توصیه شده از برنامه های آموزشی تلویزیون استفاده کنند چرا که برنامه های تلویزیون با کیفیت و محتوای بیشتری ارائه می شود در کنار آن درس نامه هایی شامل خلاصه درس و توضیحات توسط آموزش و پرورش تهیه شده است در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد تا اینکه امکان حضوری دانش آموز در مدرسه فراهم شود و بتوانند اشکالات درسی را به صورت حضوری رفع نمایند.

وی افزود: از ۵۷ هزار دانش آموز شهرستان رفسنجان ۴ هزار و ۱۳ نفر از آنها طبق بررسی های انجام شده نمی توانند از امکانات آموزش غیر حضوری استفاده نمایند.

گفتگو از منیژه نوروزی

انتهای پیام/

برچسب ها:
آموزش و پرورش حسین تقوی شاد فضای مجازی کرونا گفتگو
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان