فرماندار رفسنجان در جلسه ستاد کرونا مطرح کرد؛

۵۰ درصد از شهروندان ماسک نمی زنند/ کرونا یک بیماری معمولی نیست

  • شناسه خبر: 179784
۵۰ درصد از شهروندان ماسک نمی زنند/ کرونا یک بیماری معمولی نیست

فرماندار رفسنجان گفت: ۵۰ درصد از شهروندان زدن‌ماسک را رعایت نمی کند، تیم های بازرسی با جدیت تمام در سطح شهر اقدام کند.

خانه » پزشکی و سلامت » ۵۰ درصد از شهروندان ماسک نمی زنند/ کرونا یک بیماری معمولی نیست

به گزارش خانه خشتی، مجید فصیحی هرندی در جلسه ستاد کرونا شهرستان رفسنجان که صبح امروز در فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: موارد ابتلای جدید بیشتر به دلیل رفت و آمد های خانگی برای مدت زمان طولانی در فضای بسته است، شهروندان بایستی مراقبت کنند، پیشگیری بهتر از درمان است.

وی افزود: کرونا یک بیماری معمولی نیست و برای بیماران زمینه ای بسیار خطرناک است و می تواند زندگی عادی را به شدت دچار اختلال کند .

هرندی خاطر نشان کرد: ۵۰ درصد از شهروندان زدن‌ماسک را رعایت نمی کند، تیم های بازرسی با جدیت تمام در سطح شهر اقدام کند.

وی تصریح کرد: کسبه و مراکزی که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی که خودشان امضا کردند، کوتاهی ‌نماید برخورد شدید می‌شود، به روسای ادارات نیز اخطار می‌کنم که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار جدی عمل کند، راه برخورد با کارمندان یا روسای ادارات متخلف مشخص است و اعمال می شود.

هرندی با اشاره به مصوبات استانی ستاد کرونا بر ضرورت رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک تاکید و بیان کرد: نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی بر مدارس سخت گیرانه تر اعمال شود، تعطیلی مدارس برای مدت دو هفته در ستاد کرونا پیشنهاد شده تا آموزش به صورت غیرحضوری برگزار گردد اما هنوز تصویب نشده است.

فرماندار رفسنجان گفت: تیم بازرسی ویژه حمل و نقل برون شهری و همچنین تیم بازرسی ویژه اماکن متبرکه در ایام پایانی ماه صفر تشکیل می شود.

وی بیان کرد: تالارهای پذیرایی اجازه دارند با رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم خود را با ظرفیت ۵۰ درصد با حضور ناظر مقیم دانشگاه علوم پزشکی بعد از ماه صفر بازگشایی نمایند.

وی همچنین از تعطیلی کلیه مراسم اربعین حسینی در شهرستان رفسنجان خبر داد.

کمبود نیروی خدمتگزار در مدارس رفسنجان

حسین تقوی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان نیز در این جلسه بیان کرد: ۵۷ هزار دانش آموز در ۵۵ مدرسه و مرکز پیش دبستانی در رفسنجان تحصیل می کنند و ۲۹۰۰ نیروی رسمی و ۲۷۰۰ نیروی غیر دولتی مهر مشغول به به کار هستند.

وی افزود: در هفته‌های اخیر بازدیدهای مکرر توسط معاونت بهداشتی و همکاران آموزش و پرورش انجام شده است.

تقوی کمبود نیروی خدمتگزار در مدارس و همچنین مواد ضدعفونی کننده را از جمله مشکلات پیش روی مدارس عنوان کرد و خواستار مجوز راه اندازی کارگاه های تولید مواد ضدعفونی کننده و همچنین تولید ماسک شد.

عبدالکریمی رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان رفسنجان نیز از فعالیت ۹۰ آموزشگاه در سطح شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰۷ مورد بازرسی از این آموزشگاه ها انجام شده و نتیجه به بازدید سبز منجر شده است.

وی افزود: تاکنون خوشبختانه مورد مثبتی در این آموزشگاه ها نداشتیم و عملیات‌های گندزدایی به شکل مستمر در آموزشگاه ها و همچنین محل برگزاری آزمون های آنلاین انجام می گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
ستاد کرونا شهرستان رفسنجان فرماندار رفسنجان کرونا ماسک
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان