امام جمعه رفسنجان مطرح کرد؛

مرحله دوم رزمایش کمک های مومنانه در رفسنجان از عید قربان آغاز می شود

  • شناسه خبر: 178476
مرحله دوم رزمایش کمک های مومنانه در رفسنجان از عید قربان آغاز می شود

امام جمعه رفسنجان از آغاز مرحله دوم رزمایش کمک های مومنانه از روز عید قربان در این شهرستان خبر داد.

خانه » رفسنجان » مرحله دوم رزمایش کمک های مومنانه در رفسنجان از عید قربان آغاز می شود

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام اصغرعسکری در گفتگو با خانه خشتی با تشکر از مردم و خیرین در اجرای مرحله اول کمک های مومنانه در رفسنجان اظهار کرد: با توجه به شیوع مجدد کرونا و تاکید مقام معظم رهبری در خصوص کمک های مومنانه؛ مقرر شد این کمک ها در سه بازه زمانی دهه امامت (عید قربان تا غدیر)، دهه اول ماه محرم و ایام شهادت امام حسین (ع) و دهه آخر ماه صفر بین نیازمندان توزیع گردد.
امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه همه دستگاه های دولتی و خیرین در این امر خیرخواهانه شرکت خواهند کرد، تصریح کرد: همه دستگاه ها پای کار هستند از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اداره اوقاف، مجتمع مس سرچشمه ،خیرین، اصناف و بازاریان، فرمانداری و بخشداری ها و…که در این راستا نیازمندان واقعی شناسایی و کمک ها بین آنها توزیع خواهد شد.
وی افزود: قریب ده هزار خانواده نیازمند در مرحله دوم کمک مومنانه از این کمک ها بهره مند می شوند.
حجت الاسلام عسکری با تاکید بر اینکه مردم و خیرین همانند اجرای مرحله اول کمک های مومنانه در مرحله دوم این کمک ها حضور پیدا خواهند کرد، گفت: مردم نذورات نقدی و قربانی خود را می توانند برای این امر خداپسندانه اختصاص دهند.
امام جمعه رفسنجان با اشاره به نزدیک شدن عید قربان گفت: چیزی به نام قربانی برای اموات نداریم، گرچه هر موقع انسان برای اموات صدقه و خیراتی بدهد مانعی ندارد اینکه در روز عید قربان برای اموات قربانی انجام می شود و بیشتر در استان کرمان رسم است؛ در اصل قربانی برای زنده هاست، خانواده ها برای سلامتی خود و خانواده هایشان در روز عید قربان گوسفندی ذبح می کنند.
وی با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا مسئولان بهداشتی تاکید دارند در منازل، کوچه و خیابان این کار انجام نشود، ادامه داد: مردم قربانی و دام خودشان را به مراکز خیریه و دامداریهای تحویل بدهند تا در شرایط بهداشتی مسئولین بهداشت ذبح کنند و گوشت آن را به افراد نیازمند برسانند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان رفسنجان مرحله دوم کمک مومنانه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان