تولید ژل ضدعفونی کننده در مرکز رشد دانشگاه رفسنجان/خط تولید ماسک کربنی به زودی راه اندازی می شود

  • شناسه خبر: 175712
تولید ژل ضدعفونی کننده در مرکز رشد دانشگاه رفسنجان/خط تولید ماسک کربنی به زودی راه اندازی می شود

شرکت‌های مستقر در مرکز رشد دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان در راستای کمک به تأمین مواد بهداشتی از قبیل ژل ضد عفونی کننده، مواد ضد عفونی کننده و ماسک در این شرایط بحرانی ورود پیدا کردند.

خانه » رفسنجان » تولید ژل ضدعفونی کننده در مرکز رشد دانشگاه رفسنجان/خط تولید ماسک کربنی به زودی راه اندازی می شود

به گزارش خانه خشتی؛ حسین میردهقان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تدابیر مرکز رشد دانشگاه در جهت سوق شرکت های این مرکز در جهت رفع نیاز های شهرستان در این شرایط بحرانی با توجه به وضعیت خاصی که برای کشور ایران و دیگر کشورها بوجود آمده درمورد شیوع ویروس کرونا، پیشنهادی از طرف مدیر مرکز رشد دانشگاه داده شد.
وی تصریح کرد: از شرکت های مستقر در مرکز رشد این دانشگاه درخواست کردیم که در زمینه تولید مواد و لوازمی که در این وضعیت می تواند مشکلی از مشکلات جامعه را در مقابله با ویروس کرونا برطرف کند، وارد بشوند.
میردهقان بیان داشت: مرکز رشد دانشگاه هم اعلام کرد که در این راستا حمایت لازم از قبیل تسهیلات و ودیعه ها و موارد دیگر انجام بدهد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان افزود: خوشبختانه چند شرکت از شرکت های مستقر در این مرکز اعلام آمادگی کردند به صورت اضطراری جلسه ای با صندوق مرکز رشد و فناوری دانشگاه برگزار شد و طرح ها مورد بررسی قرار گرفت و کمک های اولیه برای تولید مواد ضد عفونی کننده در اختیار شرکت ها قرار داده شد، به هر حال شرکت ها کار خودشان رو شروع کردند و تولید مواد ضدعفونی کننده دست آغاز شد.
حسن رنجبر عسکری رییس دانشگاه ولی عصر رفسنجان هم با تشکر از همه کسانیکه که در راستای مبارزه با ویروس کرونا در حال تلاش هستند بیان کرد: بعد از جلسه ای که با مرکز رشد دانشگاه برگزار شد، شرکت هایی در راستای رفع نیاز های مردم در مبارزه با ویروس کرونا وارد عمل شدند.
وی افزود: یک شرکت در حال تولید ژل ضدعفونی کننده دست و شرکت دیگری نیز در حال تولید تولید اسپری ضد عفونی است.
رنجبر عسکری با اشاره به تخصیص بودجه برای حمایت از این شرکت ها گفت: خط تولید مواد اولیه مورد نیاز این دوشرکت، توسط یکی دیگر از شرکت ها درحال راه اندازی است که انشالله تا چند روز آینده به بهره برداری خواهد رسید.
رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان تصریح کرد: محصول چهارم که توسط این شرکت ها درحال تولید می‌باشد ماسک کربنی است که در حال تست های نهایی است و به زودی خط تولید آن نیز راه اندازی خواهد شد.

ظرفیت تولید ۱۵۰۰ بسته ژل ۷۰ گرمی در روز

حسن هاشمی مدیر شرکت آداس کربن اظهار داشت: در این شرایط بحرانی بعد از آزمایش‌هایی که داشتیم توانستیم فرمولی را جهت تهیه ژل ضدعفونی کننده دست، بدست بیاوریم.
وی بیان داشت: این ژل تولیدی مجموعه ای از خواص ضدعفونی کنندگی و نرم کنندگی پوست را دارد و می تواند در حد دو ساعت پوست دست را استریل نگه دارد.
مدیر شرکت آداس کربن ادامه داد: با ظرفیتی که الان در حال تولید هستیم می توانیم روزانه ۱۵۰۰ عدد از بسته بندی ۷۰ میلی لیتری این ژل تولید کنیم.
وی عنوان داشت: مشکل اصلی ما در تولید این ژل تأمین مواد اولیه است که دوستان درحال رایزنی برای تولید برخی مواد اولیه کمیاب این ژل می باشند.
انتهای پیام/

برچسب ها:
خط تولید ماسک کربنی دانشگاه ولی عصر رفسنجان رفسنجان ژل ضدعفونی کننده دست
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان