مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان:

افزایش سرانه مطالعه با استفاده از ظرفیت‌ های موجود

  • شناسه خبر: 167952
افزایش سرانه مطالعه با استفاده از ظرفیت‌ های موجود

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان گفت:  باید از ظرفیت مدارس، مکان های عمومی، بیمارستان ها و مهدکودک ها و… در راستای فرهنگ کتاب خوانی استفاده کرد و از این طریق سرانه مطالعه را افزایش داد.

خانه » اجتماعی » افزایش سرانه مطالعه با استفاده از ظرفیت‌ های موجود

به گزارش خانه خشتی؛ احمد وفایی صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رفسنجان در محل فرمانداری رفسنجان اظهار داشت: کتاب در فرهنگ چندین هزار ساله و همچنین در آموزه های دینی از جایگاه رفیعی برخوردار است.

وی بیان داشت: تعلیمات دینی ما از طریق کتاب شروع شد، محور هدایت بشریت از دیرباز تا به امروز قرآن بوده است.

وفایی افزود: هیچ چیز در علم آموزی نمی تواند جایگزین کتاب باشد، با وجود دسترسی به اطلاعات سریع در دنیای امروز اما علم عمیق از کتاب حاصل می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان با اشاره به اینکه با وجود فضای مجازی جایگاه کتاب در جای خودش محفوظ است گفت: کتاب از فضای مجازی معتبرتر است و آرامشی به انسان می دهد که از او سلب نمی شود.

وفایی با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی، پایگاه اطلاعاتی و منابع شهرستان را افزایش می‌دهد گفت: با توجه به ظرفیت های رفسنجان می توان با حمایت مس سرچشمه و خیرین زمینی برای احداث کتابخانه مرکزی در رفسنجان فراهم کرد این مهم در پایتختی کتاب می تواند تأثیرگذار باشد و ما هم در تأمین منابع و نیروی انسانی حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اهمیت موضوع افزایش سرانه مطالعه در شهرستان گفت: باید از ظرفیت مدارس، مکان های عمومی، بیمارستان ها و مهدکودک ها و… در راستای فرهنگ کتاب خوانی استفاده کرد، مثلا اگر معلم های پرورشی در مدرسه یک ساعت پرورشی را به  مطالعه غیردرسی اختصاص دهد موجی از کتابخوانی در مدارس راه می افتد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان با اشاره به اینکه کمیته‌ای برای ترویج فرهنگ کتابخوانی تشکیل شود بیان داشت: در سالی که قرار است پایتخت کتاب شوید این کارها اهمیت و اثر بالایی دارد.

وی ادامه داد: سرانه مطالعه استان کرمان به جز ادعیه و قرآن ۶ دقیقه است و با قرآن و ادعیه به ۱۱ دقیقه می‌رسد.

وفایی با اشاره به اینکه  طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی نیم درصد هزینه های شهرداری باید به فرهنگ مطالعه اختصاص یابد گفت:شهرداری باید در این زمینه بیشتر کار کند.

وی تاکید داشت:امروزه خرید کتاب سخت شده است، کتاب های به روز باید در دسترس عموم باشد نیم درصد باید کامل به اداره کتابخانه‌ها داده شود تا خرج کتاب و کتابخوانی شود.

 

برچسب ها:
جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رفسنجان رفسنجان وفایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان