با محوریت تکنولوژی‌های هوشمند؛

اولین استارآپ ویکند ایمنی در مجتمع مس سرچشمه آغاز بکار کرد/ عکس

  • شناسه خبر: 166939
اولین استارآپ ویکند ایمنی در مجتمع مس سرچشمه آغاز بکار کرد/ عکس

اولین استارآپ ویکند ایمنی با محوریت تکنولوژی‌های هوشمند در مجتمع مس سرچشمه و در محل سالن سینما آزادی شهر سرچشمه آغاز بکار کرد.

خانه » اجتماعی » اولین استارآپ ویکند ایمنی در مجتمع مس سرچشمه آغاز بکار کرد/ عکس

به گزارش خانه خشتی، مراسم افتتاحییه اولین استارآپ ویکند ایمنی با محوریت تکنولوژی‌های هوشمند عصر امروز در مجتمع مس سرچشمه و در محل سالن سینما آزادی شهر سرچشمه با حضور مدیرکل دفتر HSE وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان، مدیران مجتمع مس سرچشمه و شهربابک و جمعی از ایده پردازان حوزه ایمنی معادن برگزار شد.

زیدآبادی دبیر اجرایی استارت آپ ویکند ایمنی در این مراسم اظهار داشت: ۳۷۵ نفر به عنوان ایده پرداز، برنامه نویس، گرافیست و فعال حوزه کسب و کار در این استارت آپ ثبت نام کردند و ۱۲۷ ایده برگزیده انتخاب شد.
وی خاطر نشان کرد: با استفاده از تکنولوژی نوین، در پیشگیری از حوادث کار پیشرفت قابل ملاحظه ای خواهیم داشت.

مدیر HSE  مجتمع مس سرچشمه گفت: از ۳۷۵ هزار فوت در طول سال در کشور، نیمی از آن مرگ زودرس و قبل از سن ۷۰ سالگی است که حوادث سهم قابل توجه ای دارد و ۱۰ درصد از آن مربوط به حوادث ناشی از کار است

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد حقوق و عوارض دولتی از معادن استان کرمان تامین می شود تصریح کرد: حوادث ناشی از کار در عین حال که جان انسان ها را در خطر قرار می دهد در بعد مالی نیز سالانه در کشور ۲۰ میلیارد دلار خسارت وارد می کند، هر دو بعد انسانی و مالی بایستی مورد توجه قرار گیرد.

زیادآبادی  تصریح کرد: برگزاری اولین استارت آپ ویکند ایمنی پنجره ی نوینی بر صنایع معدنی در استفاده از تکنولوژی ها برای جلوگیری از حوادث ناشی از کار خواهد بود.

مدیر HSE  مجتمع مس سرچشمه همچنین از برگزاری همایش ایمنی به میزبانی این مجتمع در ۱۳ الی ۱۴ آذرماه جاری خبر داد.

علیزاده دبیر علمی اولین استارت آپ ویکند ایمنی در مجتمع مس سرچشمه نیز بیان داشت: سطح ایمنی در محیط کار باستی افزایش یابد چرا که  آهنگ مرگ در شغل سریعتر شده است.

وی افزود: در گذشته هر ۱۵ ثانیه یک نفر در اثر حوادث ناشی از شغل فوت می کرد اما براساس آخرین آمار جهانی بین المللی کار، این رقم به ۱۱ ثانیه رسیده است.

علیزاده اظهار داشت:  ۲۵ درصد اقتصاد جهان دست آمریکاست، از ۲۵ درصد قریب ۱۷ هزار ۴۰۰ میلیارد  دلار درآمد یک سال آنهاست در حالیکه یک و یک هشتم آن عدد صرف حوادث و بیماریهای شغل می شود.

وی اذعان داشت: بدون شک اگر ذهن مبتنی بر سرمایه گذاری در حوزه ایمنی و سایر حوزه ها قرار گیرد، درصدی که صرف حوادث و بیماریهای شغلی می شود کاهش خواهد داشت.

دبیر علمی استارت آپ ویکند ایمنی با بیان اینکه ارزش تمامی ایده ها این است که انسانی از بین نرود گفت: امروز باید به این فکر کنیم که با چه فنداسیونی و اساسی سبب شویم تا کارگران پایان شیفت کاری سالم به خانه برگردند.

وی یکی از موضوعات افزایش سطح ایمنی را  تکنولوژی دانست و گفت: این موضوع مهم است ولی به تنهایی کفایت ندارد، مواردی چون آموزش در این زمینه نیز دارای اهمیت است.

 

 

 

 

برچسب ها:
استارآپ ویکند ایمنی ایمنی مجتمع مس سرچشمه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • سینا

    جای آقای دکتر ارسلان واقعا خالی. ایشان در همه چیز مخصوصا مدیریت صاحب نظر هست و کاش اینجا هم بود.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان