امام جمعه رفسنجان :

مدیران قبلی مس صدر در صد مقصرند / تجمعات نتیجه سوء مدیریت و سختی مردم را درک نکردن است

  • شناسه خبر: 157142
مدیران قبلی مس صدر در صد مقصرند / تجمعات نتیجه سوء مدیریت و سختی مردم را درک نکردن است

امام جمعه رفسنجان گفت: مدیران قبلی مس صدر در صد مقصر هستند و در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشند که کاری برای این مردم نکردند.

خانه » اقتصادی » مدیران قبلی مس صدر در صد مقصرند / تجمعات نتیجه سوء مدیریت و سختی مردم را درک نکردن است

به گزارش خانه خشتی ، حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی و اصلاح ذات البین و ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه معصومه(س) و گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: تقریب این دو بال ارزشمند نظام که هر دو در ترقی و تولید علم موثر هستند هم در بعد دینی و اخلاقی و هم اشتغال و ثروت و سرمایه امیدورایم به رسالت و وظایف خطیر خودشان به خوبی عمل کنند.
رمضانی پور با گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای حمله تروریستی چابهار بیان داشت: چابهار یک منطقه حساس اقتصادی است و دشمنان می دانند آینده روشنی فراروی این منطقه است هم اهل سنت و تشیع در این منطقه زندگی می کنند اشتغال زایی زیادی می تواند داشته باشد و می تواند جایگاه وحدتی بین شیعه و سنی و کشورهای همسایه باشد این اقدام تروریستی در این منطقه برای نشان دادن نا امن بودن این منطقه است.
وی افزود: می طلبد نیروهای نظامی و انتظامی که نزدیک به ده نفر را در این جریان دستگیر کردند جلوی فتنه را از قبل بگیرند و پیش بینی های لازم را بکنند.
خطیب جمعه رفسنجان به آشوب جلیقه زرد پوش ها در فرانسه اشاره کرد و گفت: آنها خودشان را مهد تمدن و دموکراسی می دانند می خواهند آنجا نظام سرمایه داری ایجاد کنند وقتی یک نظام سرمایه داری ان هم با تبعیض فاحش طبقاتی همراه باشد مردم تحمل نمی کنند.
وی تصریح کرد: افرادی که غرب گرا در کشور هستند و بر کارهای حاکمیتی هم سوار هستند ماجرای فرانسه درس باشد که پیامد سوء مدیریت شما و عدم توجه به اشتغال واقعی و ارائه امارهای کاذب و سختی های مردم را درک نکردن ممکن دامن شما را هم بگیرد باید در این زمینه جانانه وارد شوید .
رمضانی پور بیان داشت: حرف و شعار فایده ای ندارد انتقاد بپذیرید نمی توانید کاری کنید کنار بکشید فرد دیگری کار را انجام می دهد هزاران حرف بی ربط و بی معنا و حتی توهین به ساحت ائمه در روزنامه های زنجیره ای غرب گرا دارند دم نمی زنند حرف نمی زنند اما یه روزنامه انتقاد می کند طوری بایکوت می کنید که برای همیشه ساکت بشود این سانسور و اختناقی که شما می خواهید ایجاد کنید باید به گور ببرید.
وی خاطر نشان کرد: بهرحال مردم کار و تلاش و فداکاری را می خواهند ببینند و نه تنها بشوند و باید بر روی زمین کارها دیده شود نه حرف و شعار.
خطیب جمعه رفسنجان به  تجمعات اخیر در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: این تجمعات بصورت خیابانی گرچه قابل قبول نیست و راهکار هم نیست و برای اشتغال و وعده های داده شده ایجاد شده اما جوانانی که تحصیل کرده هستند و شغلی ندارند و راهی برای آنان نیست به بنده بگویند کاری ساخته نیست فرماندار و نماینده نتوانند کاری برایشان انجام دهد چون ما جزیره ای که نمی توانیم عمل کنیم باید از مرکز استان و کشور کارها روان سازی شده باشد ، به ناچار دست به تجمع می زنند.
وی افزود: تسهیلات بسیار سخت اعطا می شود استمهال وام های کشاورزی چه بلایی را بر سر کشاورزان آوردند این بانک ها چه مصیبتی را بر سر مردم آوردند برخی خوب عمل کردند نجابت و انصاف به خرج دادند اما برخی بانکها که از راه حرام سرمایه های خود را اضافه می کنند واقعا اینها فشار به مردم آاوردند از آن طرف نماینده قول می دهد اما کاری برای مردم انجام نشد .
رمضانی پور گفت: مردم وقتی در فشار قرار گیرند می خواهند یکجایی صدایشان را بشنود مسئولین باید به فکر چاره باشند اینکه تجمعی را بهم بزنیم این راهکار نیست و هرگز هم راه به جایی نخواهید برد شما بروید شغل درست کنید کمکی کنید تا اینها بتوانند جوابگوی زن و فرزندانشان باشند .
وی تصریح کرد: اینها حق حیات دارند شما مسئولین به فکر خودتان هستید اما به فکر پابرهنگان نیستید گناه نمی کنند می گویند ما شغل می خواهیم حرفشان هم بی حساب نیست.
خطیب جمعه رفسنجان بیان داشت: اینکه اعتراض ها متمرکز صنعت عظیم مس می شود یک حقی است که باید از مسئولان محترم مس بخواهند نه مسئولان امروزی از چندین سال قبل بارها گفته شد بیایید صنایع پایین دستی ایجاد کنید حرف در گوششان نرفت انگار اصلا بنده ی خدا نیستند.
وی افزود: مدیران قبلی مس صدر در صد مقصر هستند و در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشند که کاری برای این مردم نکردند بر فرض هم این شرکت سهامش  را مردم دارند چه کسانی دارند آن سرمایه گذار فکر می کند سهام خریده این ملک خودش است؟ اگر واقعا این است ناامنی و پیامدهای سوء کارهای خودتان هم ببینید.
رمضانی پور بیان داشت: هیات مدیره بداند اگر کار در منطقه انجام نشود سهامشان ارزشی ندارد ؛ مدیریت جدید مس واقعا دلشان می خواهد در عرصه های فرهنگی و اقتصادی کاری را انجام دهند اما مسئولان قبلی مقصر هستند.
امام جمعه رفسنجان گفت: از مسئولان فعلی مس می خواهیم لااقل به فکر چند سال دیگر باشد مردم آلایندگی را لمس می کنند لا اقل اشتغال ان را نیز مردم داشته باشند.نمی خواهم تشویق برای تجمع کنم ولی حرف دل این تجمع کنندان این است اشتغال داشته باشند اگر کسی حرف آنان را نزند خودشان می خواهند کاری کنند باید این مسئله را جدی بگیرند.
رمضانی پور خاطر نشان کرد: تجمع کنندگان هشیار باشند که افرادی اقدام به تخریب نکنند اگر تخریبی صورت گیرد دودشان در چشم شما هم می رود آدم منافق صفت همه جا هست و رسانه ها هم ممکن است بد عمل کنند هشدار می دهیم که جو را نابسامان و پرالتهاب نکنند و از طرفی مطالبات را جدی و قانونی بیان کنند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان