مسعود فراستی منتقد سینما:

سینما با مردم معنا پیدا می کند

  • شناسه خبر: 15357
سینما با مردم معنا پیدا می کند

به گزارش خبرنگار خانه خشتی، مسعود فراستی منتقد سینما در اولین جشنواره فیلم فجر ، ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری همزمان فیلمهای فجر در رفسنجان با تهران گفت: سینما اگر بخواهد جدی تر شود باید از شهرستانها و تربیت نیروی با استعداد آنها بیرون آید و با مردم مماس گردد که شاهد بودیم اولین قدم […]

خانه » سینما با مردم معنا پیدا می کند

به گزارش خبرنگار خانه خشتی، مسعود فراستی منتقد سینما در اولین جشنواره فیلم فجر ، ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری همزمان فیلمهای فجر در رفسنجان با تهران گفت: سینما اگر بخواهد جدی تر شود باید از شهرستانها و تربیت نیروی با استعداد آنها بیرون آید و با مردم مماس گردد که شاهد بودیم اولین قدم را درست برداشتند.

وی با اشاره به خانه حاج آقا علی که بزرگترین خانه خشتی جهان می باشد افزود: در این مکان به شدت با هویت و زیبا، آسمان به ما خیلی نزدیک و ادامه زمین  بود و علاوه بر فیلمبرداری در آنجا، روحیه انسان را باز می کرد.

فراستی اظهار داشت: سینما یا با مردم است و یا اصلأ نیست، سینما با مردم زاده میشود و معنا پیدا می کند. با سینما میشود جهان را تصرف و بهتر کرد و شادی را عمیق و انسانیت را نجات داد.

منتقد سینما با بیان اینکه سینمای ایران باید به سمت و سوی نجات انسانیت رود و در پیوند با مردم فیلمهایی بسازد تصریح کرد: با حفظ ریشه ها فیلم اثر بخش تر می شود و هرچه مخاطب و سینما گر نزدیک و مستحکم شوند این پیوند گسترده تر می گردد. و دولت نیز در این راستا باید زیرساخت بسازد.

فراستی در پایان همه شهرستانها را درخور سینما دانست و ادامه داد: سینمای ما باید به سمت سینمای کم خرج، مردمی، ساده و… رود و در این زمینه نیز هزینه ای می بایست درنظر گرفت.

برچسب ها:
جشنواره فیلم فجر خانه خشتی رفسنجان سینما مسعود فراستی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان