وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد:

ریزش های انقلاب اسلامی عبرتهای روزگارست

  • شناسه خبر: 127798
ریزش های انقلاب اسلامی عبرتهای روزگارست

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:این ریزش‌ها به دلیل عناد، لجاجت و نفسانیت است که اینها همه عبرت‌های روزگار هستند و باید به آن توجه کنیم.

خانه » سیاسی » ریزش های انقلاب اسلامی عبرتهای روزگارست

به گزارش خانه خشتی ، سیدمحمد حسینی شب گذشته در یادواره شهدای منطقه ماهونک و گرامیداشت شهید محسن حججی اظهار داشت: مایه مباهات و افتخار برای این منطقه است که چنین عزیزانی تقدیم اسلام کرده است.
وی بیان داشت: این روزها در هر محفلی که برای شهدا برپا می‌شود یادی از شهدای مدافع حرم و حماسه‌آفرینی‌های آنها می‌شود که چگونه برای تأمین امنیت و پایان‌بخشیدن به ددمنشی تکفیری‌ها جان خود را در طبق اخلاص می‌گذارند.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه زبان از بیان جایگاه و شأن شهیدان قاصر است، افزود: شهید محسن حججی نه تنها در ایران حتی در اروپا نیز همه با نام و حرکت او آشنا هستند.
وی ادامه داد: شهید حججی خود آرزوی شهادت داشت و شهادتش را از امام رضا(ع) طلب کرده بود، راه شهادت ادامه دارد چون مکتب ائمه ما مکتب سرخ شهادت است.
حسینی با اشاره به اینکه شهید حججی هم جهاد کرد، هم هجرت کرد، هم اسیر شد و هم سر خود را تقدیم اسلام کرد، ابراز داشت: دوران جنگ بعثی‌ها جنایات زیادی کردند اما قساوت داعشی‌ها را تاکنون تاریخ به خود ندیده است.
استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه ما سرداران شهید زیادی در دفاع از حرم دادیم، اظهار کرد: اما شهید ۲۵ ساله در این امواج رسانه‌ای و فضای مجازی راهی را انتخاب کرد و رمز و رازی در وجودش بود که توانست همه را تسخیر و مجذوب خود کند و مهمتر از همه خانواده او عظمت شهادت را با تمام وجود درک کردند.
وی اضافه کرد: بعضی که می‌خواهند چهره آمریکا را بزک کنند و خودمان را مقصر جلوه دهند بدانند داعش تحت حمایت آمریکاست و اگر سردار سلیمانی و مدافعان حرم در عراق و سوریه نبودند دشمن همان‌طور که تا ۴۰ کیلومتری مرزهای ما رسیده بود می‌توانست وارد خاک کشور شود.
حسینی خاطرنشان کرد: امروز اگر سرداران و مدافعان حرم نبودند سامرا، بغداد و نجف سقوط می‌کردند و دولت تروریستی مقتدری در همسایگی ما تشکیل می‌شد.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه بعضی فکر می‌کنند سازش با آمریکا کار را تمام می‌کند، تصریح کرد: مصدق یکی از کسانی بود که به آمریکا اعتماد کرد اما آمریکا به او نیز رحم نکرد.
وی با تأکید بر اینکه نباید ذلت را پذیرفت و دستاوردهای انقلاب را نابود کرد، گفت: پیرامون شهادت شهید حججی سردار سلیمانی از هنرمندان خواستند به اینگونه صحنه‌ها بپردازند.
استاد دانشگاه تهران در بخش دیگری از بیان خاطرات خانواده شهید حججی که امروز در سراسر ایران مراسم یادبود وی برگزار می‌شود، توضیح داد: این شهید هم کار عمرانی می‌کرد، هم در مناطق محروم کار جهادی و کارهای فرهنگی ارزشمندی انجام می‌داد.
حسینی با تشریح اینکه در کنار این رویش‌های انقلاب ریزش‌هایی هم داشتیم که ۷۰ ساله‌هایی که در انقلاب هم بودند اما امروز برای کشور مشکل‌ساز شدند، متذکر شد: این ریزش‌ها به دلیل عناد، لجاجت و نفسانیت است که اینها همه عبرت‌های روزگار هستند و باید به آن توجه کنیم.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان