در جلسه ساماندهی متکدیان مطرح شد:

متکدیان نیازمند در رفسنجانی شناسایی و تحت حمایت قرار میگیرند

  • شناسه خبر: 124335
متکدیان نیازمند در رفسنجانی شناسایی و تحت حمایت قرار میگیرند

فرماندار رفسنجان گفت: باید کارگروهی تشکیل شود و ظرف یک هفته تمام متکدیان سطح شهر را شناسایی شوند و در مرحله بعد کار شناسایی متکدیان نیازمند و غیر نیازمند انجام گیرد و متکدیان نیازمند تحت پوشش و حمایت قرار گیرند و ساماندهی شوند .

خانه » اجتماعی » متکدیان نیازمند در رفسنجانی شناسایی و تحت حمایت قرار میگیرند

به گزارش خانه خشتی ؛ حمیدملانوری پیش از ظهر امروز در جلسه ساماندهی متکدیان شهرستان رفسنجان ضمن اشاره به  ضرورت ساماندهی متکدیان در سطح شهر اظهار داشت :شهرستان رفسنجان به لحاظ وجود متدکیان هم چهره زشتی به خود گرفته است و هم موجب نارضایتی مردم شده است .

وی تصریح کرد :اگر امروز به این موضوع رسیدگی نشود تبعات و اسیب های اجتماعی را در پی خواهد داشت .

فرماندار رفسنجان بیان داشت :رفسنجان به لحاظ فرهنگی و اجتماعی از جایگاه و منزلت والایی برخوردار است و شایسته نیست که چهره شهر با وجود متکدیان مخدوش و زشت نشان داده شود .

وی افزود :عمده ترین مشکل ما در حوزه کودکان خیابانی و متکدیان این است که کجا و چگونه نگهداری شوند لذا چاره ای نداریم که از مردم و خیرین در این زمینه کمک بگیریم .

ملانوری اذعان داشت :متدکیان نیازمند و غیرنیازمند باید شناسایی شوند و برای پناه دادن و حمایت از متکدیان واقعی اقدامات جدی صورت گیرد .

وی ادامه داد :موسسه خیریه کوثر در این زمینه اعلام امادگی کرده است لذا همه باید کمک کنند تا بتوانیم رفسنجان به لحاظ متکدیان مدیریت کنیم .

محمود حیدری رئیس بهزیستی رفسنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه بهزیستی نمیتواند متولی این کار باشد گفت :همه ادارات باید در این موضوع کمک کنند بهزیستی میتواند متکدیان معلول و بی سرپرست را تحت پوشش قرار دهد .

اسماعیلی مدیر موسسه خیریه کوثر نیز ضمن اعلام امادگی برای حمایت از متکدیان واقعی گفت :۹۰ درصد متکدیان نیازمند واقعی نیستند و برای کسب درامد متکدی گری می کنند .

وی بیان داشت :اگر متکدیان نیازمند واقعی به ما معرفی شوند ما نیازهای انها را تحت پوشش قرار خواهیم داد.

دکتر جمالی زاده معاونت دانشگاه علوم پرشکی نیز به بحث سلامت روانی متکدیان و تاثیرات ان برمردم اشاره کرد و گفت : برخی متکدیان با انتقال بیماری میتوانند سلامت افراد جامعه را به خطر بیاندازند لذا باید تمام متکدیان ایرانی و غیر ایرانی از نظر سلامت مشخص شوند بعد نگهداری شوند .

وی افزود :با اخذ اموال از متکدیان غیرنیازمند و انتقال انها به شهر دیگر و شناسایی متکدیان واقعی و حمایت از انها میتوان با این معضل مبارزه کرد .

در این جلسه تمام ارگانهای مرتبط با این موضوع به بحث و تبادل و نظر پرداختند و فرماندار در ادامه این جلسه با بیان اینکه اگر بخواهیم و اراده کنیم میتوانیم این مشکل را همچون جمع اوری قلیان ،ناس ،مراکز فروش نامعتبر سم و کود و… حل کنیم .

وی افزود :باید کارگروهی متشکل از شهرداری ،نیروی انتظامی واداره سلامت و بهزیستی تشکیل شود و ظرف یک هفته تمام متکدیان سطح شهر را شناسایی شوند و در مرحله بعد کار شناسایی متکدیان نیازمند و غیر نیازمند انجام گیرد و متکدیان نیازمند تحت پوشش و حمایت قرار گیرند و ساماندهی شوند .

برچسب ها:
رفسنجان ساماندهی فرماندار رفسنجان فرمانداری رفسنجان گدا در رفسنجان متکدیان متکدیان در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان