با مشارکت دهیاری و شورای اسلامی ابراهیم آباد انجام شد؛

احداث جاده ابراهیم آباد با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد ریال توسط شهرداری رفسنجان

  • شناسه خبر: 121832
احداث جاده ابراهیم آباد با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد ریال توسط شهرداری رفسنجان

جاده ابراهیم آباد با مشارکت دهیاری و شورای اسلامی ابراهیم آباد و با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد ریال توسط شهرداری رفسنجان به بهره برداری رسید.

خانه » رفسنجان » احداث جاده ابراهیم آباد با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد ریال توسط شهرداری رفسنجان

به گزارش خانه خشتی سیدعلی پورباقری معاون فنی و عمرانی شهرداری رفسنجان با اشاره به افتتاح جاده ابراهیم آباد در اسفند ماه سال ۹۵ با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد ریال، به اهمیت بهره برداری از این جاده برای اهالی اشاره کرد و گفت: عملیات زیرسازی و آسفالت جاده ابراهیم آباد حدفاصل پل رستم آباد تا دوراهی جعفرآباد از بهمن ماه ۹۵ آغاز و پس از توافقات اولیه با دهیاری و شورای اسلامی ابراهیم آباد، با مشارکت شهرداری در اسفند ماه به اتمام رسید.

وی تردد زیاد و موقعیت خاص جاده ابراهیم آباد از لحاظ قرارگیری آن در ورودی شهر را از جمله مواردی بیان کرد که موجب تسریع در اجرای پروژه شد و افزود: وضعیت نامناسب و کیفیت نامطلوب آسفالت این جاده که راه مواصلاتی چندین روستا به یکدیگر است، موجب شد در بازدید شهردار محترم از این جاده، هماهنگی های لازم با ادارات مربوطه انجام و مقرر گردید عملیات اجرایی جاده به سرعت محقق شود.

تأثیر احداث جاده ابراهیم آباد در ایجاد امنیت و کاهش تصادفات

معاون فنی و عمرانی شهرداری رفسنجان ایجاد امنیت خاطر رانندگان عبوری و کاهش تصادفات در این مسیر را از نتایج امیدبخش این پروژه عنوان کرد و افزود: بهره برداری از این جاده علاوه بر دسترسی آسان اهالی روستاهای ابراهیم آباد، جعفرآباد و … موجب تسهیل در رفت و آمد ساکنین سایر روستاها نیز شده است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش کردیم در مدت زمان کوتاه، عملیات اجرایی جاده را به اتمام برسانیم تا موجبات آسایش خاطر اهالی را فراهم کنیم و خللی در رفت و آمد آنان به وجود نیاوریم؛ حتی در طول اجرای پروژه برای سهولت در رفت و آمد اهالی مسیر مرتباً آب پاشی می شد.

تعریض جاده و اصلاح مسیر، ارمغان شهرداری برای اهالی روستای ابراهیم آباد

وی به عملیات جدولگذاری و کانیوو این جاده به طول ۲۵۰۰ متر نیز اشاره کرد و میزان اعتبار پرداخت شده در این بخش را ۴۴۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این اقدام بر اساس طراحی کارشناسان فنی و با حضور ناظران مربوطه با موفقیت و به نحو احسن انجام و به پایان رسید.

تعریض جاده، اصلاح قوس های مسیر و اجرای شیب بندی مناسب به منظور دفع آب های سطحی از جمله اقدامات مهم شهرداری رفسنجان در این مسیر بود که پورباقری با اشاره بهب آن افزود: با توجه به وجود چاه و قنات در این مسیر امکان آبگرفتگی جاده زیاد بود که با حفر کانالهای عرضی این مشکل نیز مرتفع گردید.

بهره مندی ساکنین ۵ روستای پرجمعیت از جاده ابراهیم آباد

آذرنگ مدیرعامل سازمان عمران شهرداری رفسنجان نیز در ادامه تردد اهالی ۵ روستای تقریباً پرجمعیت از مسیر جاده ابراهیم آباد را از عوامل مهمی برشمرد که در اجرای این پروژه مؤثر بوده است و افزود: از آنجایی که عملیات آسفالت جدید معابر خاکی و فرسوده نقش چشمگیری در کاهش تصادفات و بهبود عبور و مرور شهروندان دارد؛ اهمیت اجرای این پروژه توسط شهرداری رفسنجان در دستورکار قرار گرفت و به سرعت نیز انجام شد.

وی با اشاره به مطالعات اولیه و نهایی در خصوص طراحی و نقشه برداری پروژه، از اجرای آن در مدت زمان کوتاه ابراز امیدواری کرد و گفت: مدت زمان انجام عملیات در بهترین حالت ۴۵ روز بود که بروز عوامل غیرقابل پیش بینی نظیر بارندگی و نامساعدبودن وضعیت آب و هوا در تأخیر آن نقش داشت؛ هر چند با همکاری و مساعدت کلیه عوامل و دست اندرکاران در مدت زمان ۶۰ روز به اتمام رسید.

اجرای عملیات زیرسازی و آسفالت و روکش آسفالت به مساحت ۲۱ هزار متر مربع

یدا… آذرنگ کاهش چشمگیر حوادث در این مسیر را از مهم ترین اهداف شهرداری رفسنجان برای ورود و مشارکت در اجرای این پروژه بیان کرد و ادامه داد: پیش از احداث جاده جدید، این مسیر دارای باند کم عرض و آسفالت فرسوده بود که این امر علاوه بر بروز خسارات فراوان به وسایل نقلیه عبوری موجب ایجاد مشکلات برای اهالی شده بود.

وی در ادامه به اجرای زیرسازی، آسفالت و روکش آسفالت جاده ابراهیم آباد به مساحت ۲۱ هزار متر مربع اشاره و خاطرنشان کرد: این اقدامات با هزینه ای بالغ بر ۶ میلیارد ریال اجرا گردید.

تأمین ۱۲۰ تن قیر مصرفی برای احداث جاده توسط دهیاری ابراهیم آباد

قاسمی دهیار روستای ابراهیم آباد نیز با تشکر از علی اکبر پورمحمدی شهردار رفسنجان، از تأمین ۱۲۰ تن قیر مصرفی برای احداث جاده خبر داد و گفت: این میزان قیر توسط دهیاری و شورای اسلامی روستا برای اجرای پروژه در اختیار شهرداری قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جاده ابراهیم آباد موجب اتصال ۵ روستای پرجمعیت به یکدیگر می شود، تصریح کرد: این جاده راه ارتباطی روستاهای جعفرآباد، تاج آباد کفائیه، حسین آباد علی اکبرخان، موسی آباد و ابراهیم آباد می باشد.

مهدی قاسمی با بیان اینکه احداث جاده علاوه بر جلب رضایت اهالی موجب افزایش امنیت مسیر شده است، افزود: پیش از اجرای این پروژه چاله های زیادی در مسیر وجود داشت، تصادفات بسیاری رخ می داد و وضعیت آسفالت بسیار نامناسب بود که با احداث جاده این مشکلات برطرف شد.

برچسب ها:
ابراهیم آباد جاده شهرداری رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان