تالار تخصصی معاملات پسته در رفسنجان راه اندازی شد / عکس

  • شناسه خبر: 120384
تالار تخصصی معاملات پسته در رفسنجان راه اندازی شد / عکس

تالار تخصصی معاملات پسته در شرکت تعاونی پسته رفسنجان با حضور استاندار کرمان و مدیر بورس کالای کشور افتتاح شد.

خانه » اقتصادی » تالار تخصصی معاملات پسته در رفسنجان راه اندازی شد / عکس

به گزارش خانه خشتی ،تالار تخصصی معاملات پسته روز گذشته با حضور رزم حسینی استاندار کرمان ، سلطانی نژاد رئیس سازمان بورس کالا و جمعی از دیگر مسئولین استان و شهرستان در شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته در رفسنجان بطور رسمی کار خود را آغاز کرد.

آیین افتتاح تالار تخصصی معاملات پسته در رفسنجان

آیین افتتاح تالار تخصصی معاملات پسته در رفسنجان

رزم حسینی در این مراسم اظهار داشت: راه اندازی بورس پسته و خرما از مصوبات سفر سال جاری رئیس جمهوری به استان کرمان بود.
علیرضا رزم حسینی با بیان اینکه بورس در کشورهای توسعه یافته بیش از ۶۰ سال سابقه دارد تصریح کرد: با راه اندازی بورس ابزاری مدرن در اختیار تولیدکنندگان و مصرف کنندگان برای معاملات پسته قرار گرفته است.
وی افزود: بورس پسته باید منطقه ای شود به شکلی که تولیدکنندگان با بازار های جهانی متصل شوند.
وی با اشاره به اینکه تامین مالی بورس را بازار خارجی ارزان قیمت انجام می‌دهد تاکید کرد: زمانی که ۸۰ درصد محصول پسته صادراتی است یعنی پشتیبانی مالی قوی دارد.

استاندار کرمان در آیین افتتاح تالار تخصصی معاملات پسته در رفسنجان

استاندار کرمان در آیین افتتاح تالار تخصصی معاملات پسته در رفسنجان

رزم حسینی گفت: شرکت تعاونی تولید کنندگان پسته رفسنجان حیات جدید در دولت تدبیر و امید پیدا کرده و راه‌اندازی بورس فرصت خوبی است که بتوانیم به بازارهای جهانی دست پیدا کنیم و با انبار کردن و نگهداری پسته‌ موفقیتی حاصل نمی‌شود. امید است با راه اندازی بورس پسته، ایران تعیین کننده قیمت جهانی پسته باشد.
وی بیان کرد: انشاءلله بتوانیم بورس منطقه ای در ایران داشته باشیم و اگر این اتفاق بیفتد ظرفیت بسیار مالی مناسبی برای کشور فراهم می شود.
استاندار کرمان با بیان اینکه راه اندازی بورس ریسک را برای تولید کنندگان و خریداران کم می کند تصریح کرد: امیدواریم به زودی بورس خرما هم در منطقه بم راه اندازی شود.
رزم حسینی تاکید کرد: استان کرمان باید الگوی اقتصادی و سیاسی استان های دیگر شود و گروه های سیاسی باید شاخص و کارنامه خود را ارائه کنند مردم روز به روز اعتمادشان افزایش پیدا کند.
وی گفت: آمادگی داریم  که کارشناسان اقتصادی به استان کرمان سفر کنند تا ببینند چه اتفاقاتی توسط موسسات اقتصادی در استان افتاده است.

انارکی محمدی در استاندار کرمان در آیین افتتاح تالار تخصصی معاملات پسته در رفسنجان

انارکی محمدی در استاندار کرمان در آیین افتتاح تالار تخصصی معاملات پسته در رفسنجان

احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: پسته از ارزآورترین کالای صادراتی کشور است به طوری که ۱۷ شهرستان در کشور پسته تولید می‌کنند و رفسنجان بزرگترین تولیدکننده پسته ایران است.
احمد انارکی‌محمدی افزود: شرکت تعاونی پسته رفسنجان ۷۵ هزار عضو دارد که نسبت به شرکت اعتقاد خاصی دارند و با همراهی سهامداران در دو سه سال آینده به جایگاه اصلی بورس می‌رسیم.

بازدید مسئولین از تالار بورس پسته در رفسنجان

بازدید مسئولین از تالار بورس پسته در رفسنجان

وی با بیان اینکه وجود بورس پسته، شفاف‌سازی است، ابراز داشت: با داشتن بورس پسته، بحث جهانی شدن ما کلید می‌خورد و با توجه به اینکه سال‌های زیادی ما قیمت‌گذاری جهانی پسته را انجام می‌دادیم به این جایگاه بر می‌گردیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: در این سالها ‌خریداران عراقی، افغانستانی و چینی با حضور در پایانه‌ها و مراکز فرآوری، پسته را بدون نظارت خرید می‌کردند که لطماتی به قیمت و ارزش پسته وارد می‌شد و متاسفانه آنها از میزان درآمد و جیب ما خبر دارند.
انارکی محمدی تصریح کرد: در بحث پسته باید نگاه داخلی و صادرات ساماندهی شود و سازمان بورس، کمک بانک‌ها، جوایز صادراتی و تامین منابع مالی را مدنظر قرار دهد.

برچسب ها:
بازدید مسئولین از تالار بورس پسته در رفسنجان بورس پسته تالار
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • مهدی

    چرا عکس رییس جمهور نیست؟؟؟؟؟

    کشاورز بدبخت

    میشه بگید چه حیات جدیدی؟؟؟؟ البته حیات جدید برای مدیران نه برای کشاورزان و سهامداران بدبخت.... کاش یه روزی با تحقیق و تفحص حسابهای این شرکت شفاف بشه و نقش سهامداران کشاورز پر رنگتر...
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان