در نشست اقتصاد مقاومتی مطرح شد:

۵۰ درصد واحدهای صنعتی دچار رکود هستند/ ۶۰% واحدهای کوچک به دلیل بدهی تعطیل است / موفقیت این است که در زمان تحریم یک واحد صنعتی را مدیریت کنید

  • شناسه خبر: 75439
۵۰ درصد واحدهای صنعتی دچار رکود هستند/ ۶۰% واحدهای کوچک به دلیل بدهی تعطیل است / موفقیت این است که در زمان تحریم یک واحد صنعتی را مدیریت کنید

رییس خانه صنعت ، معدن و تجارت استان کرمان گفت: دراستان کرمان ۱۵۳۰ طرح صنعتی داریم ۱۵ تا ۲۰ درصد فعال هستند حدود ۳۵ درصد غیر فعال هستند که نمی توان اسمش را تولید گذاشت، ۵۰ درصد باقی مانده بین تولید خوب و رکود به سر می برند.

خانه » آخرین اخبار » ۵۰ درصد واحدهای صنعتی دچار رکود هستند/ ۶۰% واحدهای کوچک به دلیل بدهی تعطیل است / موفقیت این است که در زمان تحریم یک واحد صنعتی را مدیریت کنید

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از آرمان کرمان، سومین نشست اقتصاد مقاومتی با عنوان ” اقتصاد مقاومتی یا اقتصاد عاریتی ” و با موضوع بررسی مشکلات تولید درکرمان با حضور اصحاب رسانه و مدیر شهرک محمد یاسین پنجعلی زاده رئیس کمیسیون حقوقی و سرمایه گذاری شورای شهر کرمان ، داوود جمشیدی مدیرعامل شهرک صنعتی کرمان ، علی اکبر مشرفی رییس خانه صنعت ، معدن و تجارت استان کرمان ، هاشمی روابط عمومی شرکت مساک، حجت الله پاداش دبیر کمیسیون اقتصاد مقاومتی استان کرمان و خراسانی و شفیعی نمایندگان شرکت گاز استان کرمان در مجتمع رسانه ای کویر برگزار شد.

IMG_4787 (Copy)

مشرفی در این نشست بیان کرد: مقام معظم رهبری در جلسه ای به دولت گفت اقتصاد مقاومتی را به صورت یک مساله تئوریک و غیر قابل رصد در نیاورید بلکه به بحث عملی تبدیل شود و هر چند وقتی یکبار گزارش و رصد داده شود.

IMG_4747 (Copy)

وی افزود: من هنوز چنین رصدی را نمی بینیم که مسئولین گزارش رصد بدهند در رابطه با ۲۴ بند اقتصاد مقاومتی که زیر ساختهای اقتصادی ما را منقلب می کند ، چه کاری انجام داده اند.

رییس خانه صنعت ، معدن و تجارت استان کرمان ابراز کرد: دراستان کرمان ۱۵۳۰ طرح صنعتی داریم ۱۵ تا ۲۰ درصد فعال هستند حدود ۳۵ درصد غیر فعال هستند که نمی توان اسمش را تولید گذاشت، ۵۰ درصد باقی مانده بین تولید خوب و رکود به سر می برند.

وی در بخشی از صحبت های خود با بیان اینکه صنایع بزرگ نمی توانند توقع ما از اقتصاد مقاومتی را بر آورد کنند تشریح کرد: در صنعت مس سرچشمه نمی توان گفت مردم در آن دخیلند و در آمد و ضررش به مردم بر می گردد بلکه صنایع کوچک و متوسط هستند که فرهنگ صنعتی را در جامعه رشد می دهند و بعد صنایع بزرگ بر اساس آن فرهنگ صنعتی رشد می کنند.

در ادامه این نشست جمشیدی گفت: ۲۰۱ واحد در شهرک صنعتی شماره یک وجود دارد که ۷۰ تا نیمه فعال هستند.

IMG_4749 (Copy)

مدیرعامل شهرک صنعتی کرمان با اشاره به وام های بانکی با سود بالا اعلام کرد: ۶۰% واحدهای کوچک به دلیل بدهی تعطیل است ولی دولت هیچگونه حمایتی نمی کند.

وی خطاب به رییس شورای شهر کرمان بیان کرد: شهرک صنعتی ۳ % مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری می دهد اما شهرداری هیچ خدماتی نمی دهد و تمام خدمات را خودمان ارائه می دهیم.

جمشیدی هشدار داد: شهرک در حال متروکه شدن است ولی کسی فکر نمی کند که این پول مردم و سرمایه کشور است که دارد از بین می رود.

با سوال مجری برنامه در خصوص عملکرد شرکت گاز مشرفی گفت: گاز و برق رقابتی نیست و ما ناچاریم برق را از برق منطقه ای بخریم همچنین گاز ولی متاسفانه آنها جوابگو نیستند و شرکت گاز حاضر نیست ضرر ناشی از افت فشارگاز را به واحدها بپردازد.

IMG_4786 (Copy)

وی تشریح کرد: طبق قانون حمایت از تولید ، ادارات برق و گاز موظف به پرداخت خسارت است ولی وقتی این کار انجام نمی شود انگیزه از بین می رود.

رییس خانه صنعت ، معدن و تجارت استان کرمان درخواست کرد: از شرکت گاز می خواهیم قانون جمهوری اسلامی را رعایت کند و جوابگوی تعهدات باشد.

نماینده شرکت گاز با قول آنکه مشکلات شرکت های صنعتی را پیگیری می کند ، توضیح داد: قطع گاز شاید بدلیل اصلاح شبکه یا تعمیر شبکه بوده است و هیچ راهکاری که بشود گاز وصل باشد و تعمیر شود نیست.

IMG_4764 (Copy)

اما در ادامه این نشست پاداش بیان کرد: نگاه رهبری به اقتصاد مقاومتی یک نقشه راه است برای کشور و باید تبدیل به برنامه شود و صاحبنظران و دلسوزان مملکت راهکار ارائه دهند.

IMG_4771 (Copy)

دبیر کمیسیون اقتصاد مقاومتی استان کرمان تصریح کرد: ما دو نوع نگاه به پیشرفت اقتصادی داریم یکی پیشرفت اقتصاد با نگاه به درون و نگاه دیگر اقتصاد عاریتی است یعنی نگاه به بیرون از مرزها و و تحمیل قدرتهای مستکبر باشد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارا… کرمان تاکید کرد: نگاه دوم غلط است و بر اساس گفتمان امام و رهبری ما باید بر روی پای خود بایستیم و با سیستم اقتصاد مقاومتی از تحریمهای دشمن عبور کنیم.

وی خاطر نشان کرد: بسیج با این نگاه از سال ۹۲ ، با استفاده از ظرفیت مردمی و پرداخت وام های با بهره ۴ درصد و ۱۶ درصد بیشتر از ۳ هزار واحد اقتصاد مقاومتی را به بهره برداری رساند.

وی در تشریح مشکلات بیان کرد: مشکلات عدیده ای وجود دارد از جمله اینکه باید نگاه مسئولین به اقتصاد مقاومتی تغییر کند.

پاداش هشدار داد: در کرمان ما مافیای قارچ داریم و این یعنی نتوانستیم تولید و توزیع قارچ را ساماندهی کنیم در حالی که باید یک شرکت به عنوان شرکت مادر تاسیس شود و تمام کسانی که در بحث اقتصاد مقاومتی تولید قارچ وارد شدند، به این شرکت متصل شوند.

شفیعی نماینده شرکت گاز نیز در دفاع از عملکرد این شرکت در بحث اقتصاد مقاومتی اعلام کرد: در حال حاضر در سطح استان ۵۵ درصد خانوار ها و ۶۰ واحد صنعتی از گاز طبیعی استفاده می کنند و با توجه به محدودیت هایی بودجه ای از لحاظ توسعه از در استان دچار مشکل بودیم اما از اواخر سال ۹۳ اعتباری از صرفه جویی از مصرف گاز مایع برای گاز رسانی در اختیار ما قرار گرفته که کمک بزرگی به اقتصاد مقاومتی است .

IMG_4754 (Copy)

پنچعلی زاده نیز اظهار کرد: شورای شهر به عنوان یک ارگان نظارتی بر روی کارهای سازمانهای دولتی است و قصد داریم با برگزاری نشست های کاربردی و کمک گرفتن از مجموعه بسیج و خانه صنعت و همکاری اداره گاز و برق تلاش کنیم اقتصاد مقاومتی فقط در حد شعار نباشد.

IMG_4773 (Copy)

مشرفی نیز در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به هفته دفاع مقدس ، تاکید کرد: اگر خودباوری که در دفاع مقدس داشتیم در سایر زمینه ها نیز داشته باشیم پیروزیم .

IMG_4776 (Copy)

وی بیان کرد: اگر دولت کارها را به بخش خصوص واگذار کند رکود برداشته می شود و اگر بخواهد اقتصاد مقاومتی زودتر به نتیجه برسد باید باور داشته باشیم مردم هم می توانند در اقتصاد سهیم باشند.

خراسانی نماینده شرکت گاز نیز اظهار داشت: فصل سرما نزدیک است و درخواست داریم حتی الامکان به بحث مصرف و صرفه جویی توجه کنند.

IMG_4746 (Copy)

جمشیدی نیز تاکید کرد: تا زمانی که نگاه به تولیدات داخی عوض نشود و درحالی که لاستیک بارز را داریم لاستیک کره ای می خریم، به هیچ جا نخواهیم رسید.

IMG_4750 (Copy)

وی اعلام کرد: مدیر موفق مدیری است که در شرایط سخت و تحریم بتواند واحد صنعتی خود را اداره کند.

برچسب ها:
۵۰ درصد واحدهای صنعتی دچار رکود هستند ۶۰% واحدهای کوچک به دلیل بدهی تعطیل است اقتصاد مقاومتی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • رفسنجونی

    شهریورماه سال گذشته، هنوز چندماهی از حرف و حدیث‌ها و انتقادات پیرامون ماجرای «وعده ۱۰۰ روزه دولت یازدهم برای حل مشکلات» نگذشته بود که رئیس‌جمهور حسن روحانی در دیدار با طلاب استان خراسان رضوی اعلام کرد: «از رکود خارج شده‌ایم».
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان