سخنگوی وزارت صنعت ،معدن و تجارت کشور مطرح کرد :

اخبار مثبت نیاز امروز کشور است

  • شناسه خبر: 144121
اخبار مثبت نیاز امروز کشور است

سخنگوی وزارت صنعت ،معدن و تجارت کشورگفت:همکاران در روابط عمومی باید با روابط عمومی وزارتخانه اطلاعات دقیق دستگاه ها را مستند سازی و ارسال نمایند ،نیاز امروز ،نیاز اخبار مثبت است .

خانه » اجتماعی » اخبار مثبت نیاز امروز کشور است

به گزارش خانه خشتی ، انوش رهام سخنگوی وزارت صنعت ،معدن و تجارت کشور در چهارمین گردهمایی مدیران روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان های کشوردر فرهنگ سرای مس شهر سرچشمه اظهار داشت:در استان کرمان پتانسیل هایی وجود دارد که میتواند ان را به قطب صنعتی کشور تبدیل کند .
وی بیان داشت :یکی از ارکان کار وزارتخانه ارائه محتوی و ترسیم چشم انداز و رویدادهایی اجرائی و تولید و صنعتی می باشد و تاکید ما بر این است در وزارتخانه باید پتانسیلی باشد که بین ارکان مختلف هماهنگی ایجاد کند .
رهام تصریح کرد :روابط عمومی ان طور که باید دیده نمی شوند اولین تصمیم ما این بود که ایین نامه ای را طراحی کنیم که جایگاه روابط عمومی به عنوان زبان وزارتخانه باشد و منشور دستاوردهای وزارتخانه جایگاه اصلی خود را پیدا کند و همکاران روابط عمومی در بخش کمی و کیفی پروژه هایی خواهند داشت .
وی افزود :پروژه ها نشان میدهد که در عصر ارتباطات اطلاعات در حال تبدیل شده به اخبار می باشد ارزش اطلاعات ، امارها و کالاها کمتر از کالا نیست و در جایی بالاتراز ارزش کالاهاست دستگاه ها باید تولید محتوا داشته باشند .
سخنگوی وزارت صنعت ،معدن و تجارت کشور عنوان داشت : تولید محتوا در راستای وظایف و چشم انداز هر دستگاه باشد مخصوصا در بخش استانها مهم است ،اقدامات زیادی در استانها شکل گرفته اما رویه و بسط ان برای ارائه امار و اطلاعات مطلوب نیست زیرا اخبار منفی زیادی در کشور داریم .
وی ادامه داد :عمده روشنفکران باور ابعاد اقتصادی ایران برایشان امکان پذیر نیست ،علت این جاست که اخبار منفی و ناامید کننده بارش بیشتر از دستاوردها و رویدادها بوده است و دستگاه ها هم به جای مستند سازی رویداد محور هستند .
انوش رهام گفت :سیر اطلاعات به هم متصل نیست ،سامانه جامع اطلاع رسانی به این امر کمک می کند که مدیران روابط عمومی از طریق ابزارهای گرافیکی محتوی مورد نیاز استانها را تهیه کنند .
وی خاطرنشان کرد :همکاران در روابط عمومی باید با روابط عمومی وزارتخانه اطلاعات دقیق دستگاه ها را مستند سازی و ارسال نمایند ،نیاز امروز ،نیاز اخبار مثبت است .
رهام ابراز داشت :باز نشر اطلاعات خوب نیست فضای نشر کشور در قالب اخبار منفی بوده است احیای شورای اطلاع رسانی با ریاست وزیر شکل می گیرد با هدف سیاستگذاری لازم و هدایت از بالاترین مرجع وزارتخانه هدایت می شود .
وی تاکید داشت: در بخش خروجی هم برنامه ریزی داریم ،امروز هیچ رسانه ای منتصب به وزارتخانه نیست ،رسانه ای که از حیث محتوی قوی تر عمل کند همکار وزارتخانه است و براساس ان هم تولید محتوا و مقالات را پوشش می دهیم .
انوش رهام بیان داشت :روابط عمومی ها با روابط عمومی های سازمان همکاری نمایند ،سومین روابط عمومی ممتاز در دولت که رتبه دوم یا سوم را داراست متعلق به روابطط عمومی صنعت و معدن ،تجارت بوده است .
وی خاطرنشان کرد :هر معاونتی چالش خودش را دارد فشار سیاسی به وزارتخانه وارد می شود مرکز و پاسخگوی ان روابط عمومی است به همین دلیل کمک شما موثرتر است نقش شما اهمیت دارد .
رهام در خصوص راه اندازی سامانه جامع اطلاعات گفت :این سامانه که بستر الکترونیک در حوزه روابط عمومی می باشد امروز در دنیا، توسعه جای خود را به روابط عمومی ها می دهد روابط عمومی ارتباط دو سویه دارد باید نشر محتوی از محل روابط عمومی ها شکل گیرد اطلاعات مورد نیاز ذی نفعان مهم است و بیشترین ذی نفعان را صنعت ومعدن تشکیل می دهند.
وی افزود : تولیدات محتوایی یکی از نیازمندیهای فعلی ماست ،سامانه جامع اطلاعات کارش این است که اخبار اطلاعات را افزایش می دهد ترسیم اخبار به جای رویدادسازی جای خودش را به مستندسازی بدهد .
رهام اذعان داشت :روابط عمومی باید از شکل سنتی عبور کنند و از ابزارهای ویژه در جهت پیشبرد اهداف خود استفاده کند .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان