مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان مطرح کرد :

پرورش بلدرچین و کبک و کاشت گیاهان دارویی درآمد اقتصادی بالایی دارد

  • شناسه خبر: 118933
پرورش بلدرچین و کبک و کاشت گیاهان دارویی درآمد اقتصادی بالایی دارد

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان گفت: در بخش کشاورزی شهرستان محدودیت آب داریم ؛ محصولاتی که نیاز به اب کمی دارند و درامدزایی زیادی دارند بررسی شده اند که از جمله انها بلدرچین و کبک و کاشت گیاهان دارویی است.

خانه » اقتصادی » پرورش بلدرچین و کبک و کاشت گیاهان دارویی درآمد اقتصادی بالایی دارد

به گزارش خانه خشتی ؛ حسین رضایی مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان در جلسه ستاد راهبری طرح احیاگران ابادی اظهار داشت : در بخش کشاورزی شهرستان محدودیت اب داریم .محصولاتی که نیاز به اب کمی دارند و درامدزایی زیادی دارند بررسی کردیم ۷ مورد از این موارد اماده شده است .

وی افزود :برای هر متر مکعبی که اب مصرف می شود زعفران برای ما سه دلار درامد دارد گل محمدی یک و چهار دهم دلار ،که در مناطق کوهستانی جا دارد که کار شود.

رضایی بیان داشت :در بحث دام سنگین و پرورش ماهیان کار شده است نزدیک ده هزار هکتار ابیاری قطره ای انجام شده است .در زمستان بیشتر پرورش ماهی توسط اب استخر انجام می شود .

وی با اشاره به اینکه در زمینه پرورش زنبور عسل کار نشده است گفت :مناطق راویز و خنامان محله های خوبی برای زنبور عسل است .بلدرچین و کبک و کاشت گیاهان دارویی درامد اقتصادی بالایی دارند. گلخانه های کوچک روستایی بالای سه هزار متر ،ایجاد اشتغال می شود .

رضایی تصریح کرد :پرورش مرغ بومی هم در کنار این طرح ها می شود انجام داد پرورش مرغ بومی را بیشتر  در منطقه نوق تاکید داریم .

برچسب ها:
پرورش پرورش بلدرچین پرورش کبک در رفسنجان درآمد کاشت گیاهان دارویی گیاهان دارویی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان