مدیرعامل خیریه کوثر مطرح کرد؛

هفدهمین بازارچه خیریه کوثر برپا می شود / فرهنگ کمک به متکدیان در رفسنجان اصلاح شود

  • شناسه خبر: 202949
هفدهمین بازارچه خیریه کوثر برپا می شود / فرهنگ کمک به متکدیان در رفسنجان اصلاح شود

مدیرعامل خیریه کوثر گفت: به درخواست مردم هفدهمین بازارچه خیریه کوثر از روز سه‌شنبه ۲۵ بهمن ماه در محل سالن آستان قدس رضوی واقع در میدان قدس شهر رفسنجان آغاز بکار می کند.

خانه » اجتماعی » هفدهمین بازارچه خیریه کوثر برپا می شود / فرهنگ کمک به متکدیان در رفسنجان اصلاح شود

به گزارش خانه خشتی، محسن اسماعیلی مدیرعامل خیریه کوثر رفسنجان امروز در نشست خبری اظهار کرد: کار خیریه کوثر از راه اندازی بازارچه در سال ۹۰ آغاز شد به پیشنهاد جمعی از بانوان کار شروع و در گلستان امین راه اندازی شد به مدت سه روز، مردم رفسنجان مثل همیشه حامی شدند و کمک خوبی جمع آوری شد و آن سال سه کمک جهیزیه تهیه و اهدا شد.
وی افزود: بازارچه دوم هم به همین شکل و نهایتا منتهی به شکل گیری خیریه ای به نام حضرت زهرا سلام الله علیها شد، نیت دوستان خوب بود، دیده شدن نبود، کسبه و تجار شهر کمک کردند و به اینجا رسید.

اسماعیلی گفت: ۱۶ دوره بازارچه در مدت ۱۱ سال برگزار شد، هدف شناساندن موسسه بود و اینکه کمک موسسات به دست نیازمندان واقعی میرسد، رفسنجان خیرین بزرگی دارد خیریه کوثر هم از این مهم بی بهره نیست و قدردان این خیران هستیم.

وی تصریح کرد: به درخواست مردم هفدهمین بازارچه خیریه کوثر از روز سه‌شنبه ۲۵ بهمن ماه در محل سالن آستان قدس رضوی واقع در میدان قدس شهر رفسنجان آغاز بکار می کند.

اسماعیلی افزود: تنها خیریه ای که بازارچه خیریه برگزار می کند با کمک اعضای افتخاری خیریه کوثر است، هیچ کدام از اعضا هیچ درآمدی کسب نمی کنند.
اسماعیلی ساعت بازدید از بازارچه را ۱۶ الی ۲۲ عنوان کرد و گفت: بازارچه تا روز عید مبعث برپاست و شامل ۵۰ غرفه خوراکی، فرهنگی توسط مس، پوشاک تولیدی موسسه خیریه کوثر، عروسک‌ های دست‌ساز و … است.

مدیرعامل خیریه کوثر خاطرنشان کرد: صددرصد درآمد غرفه ها برای کار خیر صرف می شود، شناساندن موسسه و فرهنگ سازی برای کمک به نیازمندان واقعی از اهداف اصلی راه اندازی این بازارچه‌هاست.

اسماعیلی گفت: بنای اصلی کار خیریه تهیه جهیزیه برای نیازمندان است، وام قرض‌الحسنه، مسکن و اشتغال نیز در دستور کار خیریه است.

کمک های مردم باید با تحقیق به نیازمند واقعی برسد

وی افزود: گروه های تحقیق خیریه با حضور در منازل نیازمندان تحقیقات کافی انجام می‌دهد.

مدیرعامل خیریه کوثر بیان کرد: موسسه پس از تحقیقات کامل در خفای کامل و آبرومندانه با کمک مددکار و روانشناس به نیازمندان کمک می کنند به نحوی که افراد تن پرور بار نیایند.

وی خاطرنشان کرد: کمک های مردم باید با تحقیق به نیازمند واقعی برسد، مردم می توانند پول های خود را جمع آوری و به مستحق واقعی دهند، موسسات خیریه، کمیته امداد و بهزیستی محل های مناسبی برای جمع آوری کمک ها هستند.

اسماعیلی گفت: فرهنگ سازی کمک درست در شهرستان باید جابیافتد، مردم نباید به متکدیان کمک کنند و کمک ها از طریق نهادهای مربوط موسسات باشند.

اعطای ۱۰۰ مورد وام اشتغال خانگی با هدف توانمند کردن افراد

وی بیا بیان اینکه خیریه کوثر در رفسنجان در چهار زمینه اصلی اعطای وام قرض‌الحسنه، اشتغال، مسکن و ازدواج فعالیت می کند تصریح کرد: صندوق قرض‌الحسنه خیریه کوثر در سال ۱۳۹۰ راه اندازی شد، با سرمایه گذاری جمعی از خیرین چهار میلیارد تومان موجودی صندوق است و تاکنون بیش از سه هزار نفر وام اعطا شده است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: وام ها بصورت ۵ تا ۱۰ میلیون و  برای جهیزیه ۲۰ میلیون تومان اعطا می شود، خانواده هایی که توانایی بازپرداخت دارند وام داده می شود و وام های بلاعوض شامل افرادی می شود که واقعا توان مالی ندارند و در رفسنجان هم زیاد هستند اینها نیاز به تحقیق کامل دارند.

وی افزود: تاکنون ۱۰۰ مورد وام اشتغال خانگی با هدف توانمند کردن افراد داده شده است، افراد از نهادهای دولتی، موسسات، افراد و اعضای خیریه برای دریافت وام معرفی می شوند.

مدیرعامل خیریه بیان کرد: در بحث مسکن از سوی خانواده خیر نخعی سه هزار مترمربع زمین در اختیار موسسه قرار گرفت و دو هزار مترمربع نیز افزوده و با کمک شهرداری بصورت رایگان تفکیک شد، پروانه ۴۸ واحد در چهار بلوک ۱۲ واحدی ایجاد شده و قرار است در اختیار زوجینی که توان پرداخت ندارند قرار گیرد، یک تا سه سال قرارداد منعقد شود.

وی تصریح کرد: ۱۲ واحد ۷۰ متری در مرحله پایانی است و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا عیدفطر افتتاح می شود و در اختیار خانواده ها قرار میگیرد.

۷۶ نفر با حقوق اداره کار و بیمه تامین اجتماعی در موسسه خیریه کوثر مشغول بکار هستند

اسماعیلی گفت: اشتغال در دو سال اخیر بطور جدی در موسسه خیریه کوثر دیده شده، سال ۹۲ کارخانه خیاطی لباس مدارس و کارکنان مس راه اندازی شد، کارگاه محصولات غذایی آستان قدس نیز در این سال آغازبکار کرد.
وی افزود: سال ۹۵ با تلاش خیریه شیر و کیک رضوی توسط مس خریداری شد و از سال گذشته توزیع شیر و کیک مس نیز به موسسه واگذار شد و با کمک شش نفر نیرو خیریه انجام می شود.
مدیرعامل خیریه کوثر بیان کرد: طبق تحقیقات دستکش موردنیاز مس شناسایی شد که از تهران خریداری میشد در همین راستا کارگاه تولید دستکش صنعتی توسط موسسه راه اندازی شد و الان بهترین کیفیت دستکش صنعتی برای اولین بار در استان در این کارگاه تولید می شود و ۴۰ بانو مشغول بکار هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۶ نفر با حقوق اداره کار و بیمه تامین اجتماعی در موسسه خیریه کوثر مشغول بکار هستند و امیدوارم با رویکرد موسسه در زمینه اشتغال در سال آینده این تعداد افزایش یابد.

اسماعیلی بیان کرد: هر پنجشنبه پخت غذای گرم داریم و به دست ۷۰ خانواده نیازمند واقعی میرسد، برکت خوبی دارد.
وی عقیقه و نذری، کلینیک دندانپزشکی، آزادی‌ ۱۳ زندانی ، توزیع سبد کالا، تاسیس کارگاه‌ تولیدی از دیگر خدمات موسسه برشمرد و گفت: خیرین به نامی که مرحوم شدند همچون مرحوم حجتی، نخعی، حسینی پور، شجاعی یا بصورت گمنام یاری رسان موسسه هستند.

اسماعیلی بر فرهنگ سازی مراقبت از رفتار متکدیان تاکید کرد و گفت: در طرح جمع آوری متکدیان قبل در سطح شهرستان ۴۰ معتاد به کمپ فرستاده شد و در طرح جدید نیز با کمک نیروی انتظامی و شهرداری متکدیان شناسایی می شوند.
وی افزود: چه کمک های زیادی روزانه توسط این افراد جمع آوری می شود، مردم بزرگواری در رفسنجان داریم که نیاز است کمک های خود را بدست نیازمندان واقعی برسانند.

خبر از مریم مرادی

انتهای پیام/

برچسب ها:
خیریه کوثر رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان