ضرورت پرداختن به هویت های ملی و مذهبی رفسنجان در قالب المان های شهری و نقاشی دیواری

  • شناسه خبر: 97684
ضرورت پرداختن به هویت های ملی و مذهبی رفسنجان در قالب المان های شهری و نقاشی دیواری

مدیر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری یزد در جمع اعضای شورای اسلامی شهر، ایجاد المان های شهری و نقاشی دیواری بر اساس هویت های ملی و مذهبی رفسنجان را ضروری بیان کرد.

خانه » آخرین اخبار » ضرورت پرداختن به هویت های ملی و مذهبی رفسنجان در قالب المان های شهری و نقاشی دیواری

به گزارش خانه خشتی، علی اکبر پورمحمدی شهردار در نشستی مشترک با اعضای شورای اسلامی شهر، با اشاره به فعالیت های شهرداری در بخش زیرسازی شهری، گفت: در بخش زیباسازی فعالیت های زیادی انجام شده اما نمودی نداشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استفاده شهروندان از پارک ها بی نظیر است، اظهار کرد: روزانه بیش از ده هزار نفر در کل پارک های سطح شهر پیاده روی می کنند.

وی به سفر مهندس فتاحی مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری یزد به رفسنجان اشاره کرد و گفت: در این بازدید از فضای شهری و پارک ها بازدید و پیشنهادات از سوی ایشان مطرح و جمع بندی شد.

شهردار رفسنجان با تأکید بر اینکه بودجه ای برای اجرایی شدن پیشنهادات زیباسازی تخصیص داده می شود، افزود: این هزینه با توجه به زمانبندی و مدت اجرا برای آغاز کار از ابتدای تیر ماه صرف می شود.

امید فتاحی مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری یزد نیز در جمع اعضای شورای اسلامی شهر، رفسنجان را شهری بسیار خوب توصیف کرد که باید قدر آن را دانست و افزود: رفسنجان پتانسیل های بسیار بالایی دارد و با وجود درخت های فراوان، برعکس شهر یزد، با طبیعت خوشایند است.

وی ساختار شهر رفسنجان را خوانا بیان کرد و گفت: ساختار شهری پیچیده نیست؛ تنها مقداری عریض شده است که باید با رویکردهای مسکن و شهرسازی از آن جلوگیری شود.

مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری یزد با اشاره به اینکه رفسنجان شهری دارای هویت های ملی و مذهبی است، گفت: نبود المان های شهری و تندیس بزرگان در رفسنجان با ساختاری حجمی که افکار و اعتقادات مردم را نمایش دهد، همواره مورد سؤال قرار می گیرد؛ آیا رفسنجان مستحق یک المان که با آن شناخته شود، نیست؟

فتاحی استفاده از توانایی های موجود در جوانان و دانشجویان شهر را در ایجاد المان های شهری مؤثر خواند و افزود: جوانان شهر را می شناسند و هنر دارند؛ تلفیق هنر و هویت نتیجه می دهد.

وی با اشاره به نورپردازی کم شهر رفسنجان در شب، اظهار کرد: نور در دنیای امروز فقط وظیفه روشن کردن ندارد و باید با آن در شهر نشانه ایجاد کرد.

مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری یزد خواستار جدیت در پرداختن به نقاشی دیواری در رفسنجان شد و گفت: تفکر و هویت ملی و رنگ در فضا، علاوه بر نمایش مذهب، می تواند عمیق و تأثیرگذار باشد.

توجه به مبلمان شهری از دیگر پیشنهادات فتاحی برای زیباسازی شهری رفسنجان بود که وی ایجاد آن را در مانایی و زیبایی شهر مؤثر دانست و گفت: با استفاده از نیمکت های سنگی و زیباسازی کیوسک های مطبوعاتی و ایستگاه های اتوبوس می توان تأثیرات مثبتی در شهر به وجود آورد.

وی در ادامه با بیان اینکه رفسنجان پتانسیل بالایی در تبلیغات محیطی دارد، افزود: تحقق این امر نیاز به برنامه زمانبندی و راهکارهای  مناسب بر اساس وضعیت مالی، ساختاری و نگاه های مختلف شهر دارد که با همت شهرداری و پیگیری های شوراهای اسلامی صورت می گیرد.

فتاحی با بیان اینکه دنیا رفسنجان را با پسته می شناسد و این شهر صاحبان صنعتی فراوانی دارد، گفت: اگر بستر فراهم باشد، صاحبان صنایع از آن استقبال می کنند.

وی تشکیل کمیته ویژه برای این امر را ضروری دانست و افزود: ایجاد چنین کمیته ای نیاز به برنامه ریزی و حمایت دارد و باید مبتنی بر زمان باشد.

در پایان مقرر گردید شهرداری رفسنجان با بهره گیری از حضور مهندس فتاحی به عنوان مشاور در شهرداری رفسنجان، از تجارب ایشان برای زیباسازی شهری استفاده نماید تا شاهد تحول در زیبایی شهر رفسنجان تا پایان سال باشیم.

این نشست با پرسش و پاسخ اعضای شورای اسلامی شهر رفسنجان به پایان رسید.

برچسب ها:
رفسنجان زیباسازی شهری یزد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان