گلایه کاراته کای رفسنجانی از عدم حمایت مسئولین/هنرجوی کاراته انگیزه می خواهد

  • شناسه خبر: 95528
گلایه کاراته کای رفسنجانی از عدم حمایت مسئولین/هنرجوی کاراته انگیزه می خواهد

یاسر سیاهکوهی گفت: مسئولین به هنرجوی کاراته بها دهند چون بسیاری از افراد بعلت نداشتن مشکلات مالی و معنوی از این ورزش کناره گیری می کنند.

خانه » اسلاید شو » گلایه کاراته کای رفسنجانی از عدم حمایت مسئولین/هنرجوی کاراته انگیزه می خواهد

به گزارش خانه خشتی، به دنبال مشکلات اخیر ورزش کاراته شهرستان و عدم حمایت نهادهای دولتی، نزد یکی از کاراته کاهای رفسنجان رفتیم تا از زبان او مشکلات را جویا شویم:

یاسر سیاهکوهی در سال ۷۸ و از سن ۱۰ سالگی به ورزش کاراته روی آورد و تحت مربیگری استادان محمدعلی صادقی، محسن اسدی مربی فنی و محمد کریم زاده نائب رئیس سبک شوتوکان jks استان، فعالیت خود را آغاز نمود.

وی اولین کسی بود که تیم کاراته را در دانشگاه آزاد رفسنجان راه اندازی کرد و از سال ۸۸ تا ۹۳ عضو تیم کاراته این دانشگاه بود و طی این چند سال دوبار بر سکوی قهرمانی ایستاد.

سیاهکوهی سال ۹۲ مربیگری را به صورت حرفه ای در باشگاه رامش رفسنجان آغاز کرد و مدرک کاراته، آمادگی جسمانی و داوری را اخذ نمود و در بحث مربیگری توانست قهرمانان نامی و فنی در سطح کشور و استان معرفی کند.

همچنین اولین کسی بود که آمادگی جسمانی نونهالان را بصورت رسمی در سطح شهرستان بنا نمود و هدف خود را شناسایی استعداد افراد در رشته های مختلف ورزشی دانست؛ وی در حال حاضر در سبک شوتوکان jks بعنوان مسئول کمیته آزمون شهرستان فعالیت می کند و مسئول تربیت بدنی حوزه بسیج امام علی (ع) شهرستان رفسنجان است.یاسر سیاهکوهی-کاراته کا رفسنجانی-خانه خشتی

این کاراته کای رفسنجانی از کسب قهرمانی ها در سطح کشور و استان و شرکت در دو دوره مسابقات بین اللملی و یک دوره مسابقات آسیایی خبر داد و افزود: به لطف استاد فاضلیان ریاست سبک شوتوکان jks و مربی برجسته کاتا استان توانستیم در شهرستان رفسنجان بخش کاتا را بصورت حرفه ای راه اندازی کنیم.

وی در ادامه افزود: چندین دوره برای مسابقات جهانی و آسیایی خارج از کشور انتخاب شدم ولی به دلیل مشکلات مالی نتوانستم در این مسابقات شرکت کنم.

مسئول کمیته آزمون باشگاه رامش علاقه و انگیزه را ماهیت یک ورزش دانست و گفت: کاراته به دلیل یادگیری تکنیک های بسیار ، فعال شدن ذهن و ایجاد اعتماد به نفس عامل مهمی در پیشرفت تحصیلی است.

یاسر سیاهکوهی کاراته را ورزشی عنوان کرد که بعلت بازدهی بالا محدودیت سنی ندارد و افراد در هر سنی می توانند شرکت کنند و گفت: سوابق نشان داده که شهرستان رفسنجان در ورزش کاراته قهرمانان بسیاری در سطح ملی و فراملی می تواند پرورش دهد.

وی اظهار داشت: در بحث مسابقات از لحاظ امکانات و هزینه با مشکلات عدیده ای روبرو می شویم و کسی که ورزش قهرمانی را انجام می دهد باید پشتوانه مالی خوبی داشته باشد.

یاسر سیاهکوهی-کاراته کا رفسنجانی-خانه خشتی

این ورزشکار گفت: هم اکنون تشکیلات استان از لحاظ اطلاع رسانی مسابقات عملکرد خوبی دارد ولی مسئولین هیئت حرف و عملشان یکی نیست و تخصص کافی و قدرت بیان مشکلات را ندارند.

وی افزود: با توجه به اینکه رفسنجان شهر ثروتمندی از لحاظ مس و پسته می باشد؛ شرکت مس هیچ حمایتی از ورزشکاران نکرده در حالی که ورزش برای کشور افتخار آفرین است.

مربی باشگاه رامش انگیزه را تنها عامل موفقیت یک هنرجو در مسابقات قهرمانی عنوان کرد و گفت: اداره ورزش و جوانان باید به هنرجوی کاراته کا بها دهد چون بسیاری از افراد بعلت نداشتن مشکلات مالی و معنوی از این ورزش کناره گیری می کنند.

وی به عدم حمایت مسئولین و وعده های برخی مؤسسه ها اشاره کرد و افزود: بسیاری از سالن نهادها بلااستفاده مانده و به ورزش کاراته تعلق نمی گیرد و یک مربی باید با هزینه هنگفت باشگاهی را راه اندازی کند.

کاراته کا رفسنجانی گفت: امیدواریم در سال ۹۵ ورزش رفسنجان به لطف پیشکسوتان و حمایت نهادهای دولتی قهرمانان فراملی بسیاری داشته باشد.

وی در پایان از زحمات اساتید اسدی و محمد کریم زاده که در بخش ورزش کاراته و قهرمانی راهنمای خوب و در زندگی یار و یاورش بوده اند و همچنین از خانم اکبرپور مدیریت باشگاه رامش که پشتوانه خوبی از لحاظ مالی و معنوی و در ایجاد انگیزه روانی حمایت بسیاری کرده است تشکر نمود.

گفت وگو: مهناز شریفی

برچسب ها:
انجمن شوتوکان jks شهرستان رفسنجان باشگاه رامش خانه خشتی رفسنجان گلایه کاراته کای رفسنجانی از عدم حمایت مسئولین مهناز شریفی یاسر سیاهکوهی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان