پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

نبود هزینه مانع اعزام نوجوان رفسنجانی به مسابقات تیم ملی سبکی شد

به گزارش خانه خشتی، احمدرضا زینلی دارنده ی مدال طلای مسابقات جهانی مالزی از سه سالگی با حمایت پدر و مادرش ورزش در رشته کاراته را اغاز کرده است و تاکنون موفق به کسب مدال های افتخار بی شماری در کشور و جهان شده است.

وی در یک گفتگو صمیمی با خبرنگار ما از شیرینی و تلخی کارش گفت.

احمد رضا کار خود را از باشگاه میلاد زیر نظر خانم رحمانیان شروع کرده و در ادامه تحت نظر خانم ها شهاب الدینی و محمودی نیز آموزش دیده است.
باشگاه استاد رحمانیان دومین باشگاه ورزشی احمد رضا است که در سن ۶ سالگی وارد  آن می شود و در این باشگاه از مربی گری جواد کریم زاده بهره می برد.


زینلی در طی این ده سالی که کاراته کار میکند موفق به کسب مدال طلای مسابقات جهانی مالزی و مسابقات بین المللی و آسیایی و کشوری شده است.
این کاراته کار رفسنجانی با اشاره به علاقه ی زیاد خود به کاراته اظهار داشت: این ورزش ذهن افراد را باز کرده و موفقت های زیادی را در طول زندگی برای انسان رقم میزند.
وی ادامه داد: اگر کودکان و نوجوانان دیگری هم به این رشته علاقه داشته و وارد آن شوند،مطمئنا جای پیشرفت زیادی دارند.
این قهرمان نوجوان گلایه ای از مسئولین امر ورزش شهرستان داشت و گفت: هیچگونه حمایت مالی از سمت مسئولین برای ورزشکاران صورت نمیگیرد و تا الان تمام هزینه ها برعهده ی خانواده ام بوده و حتی بعد از کسب مقام های بین المللی نیز تغییری در این روند اتفاق نیفتاد.


احمدرضا زینلی با اشاره به هزینه ی بالای هر یک از اعزام ها،افزود: سال گذشته خانواده ام حدود ده ملیون برای مسابقات من هزینه کردند.
وی خاطر نشان کرد:مسابقات اندونزی را در پیش دارم و در سبک کوبه اوزاکا به تیم ملی دعوت شدم اما به خاطر مسائل مالی موفق به شرکت در آن نشدم.

این کاراته کار رفسنجانی خاطر نشان کرد: چه خوب شرکت های توانمندی همچون مس حمایت خودش را از همه ی ورزش ها انجام دهد، برخی ورزشکاران از جمله هم رشته ای های من به دلیل مسائل مالی حتی توان شرکت در مسابقات استانی را ندارند.
زینلی تصریح کرد:رشته ی کاراته نیاز به تجهیزات خاصی نداشته و بجز بحث اعزام ها هزینه ی دیگری ندارد و لازم است که حمایتی از سمت اسپانسر ها و مسئولین در این رشته صورت بگیرد.
وی در پایان از خانواده اش بخاطر حمایت هایی که در این سالها از او انجام دادند، از آقایان نخعی و محمد خانی به خاطر همراهی وی در استان و مسابقات کشوری و از محمد بهبودی و محمد علی مردانی به دلیل حمایت از وی در تهران و سطح بین المللی تشکر ویژه کرد.

 

خروج از نسخه موبایل