مشاور وزير بهداشت در رفسنجان مطرح کرد:

بهره مندی مادران باردار از خدمات بیمه

  • شناسه خبر: 94643
بهره مندی مادران باردار از خدمات بیمه

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مامایی گفت: با عقد قرارداد بین ماماها و سازمان های بیمه گر، مادران بارداری نیز می توانند با هزینه کم از خدمات بیمه استفاده کنند.

خانه » آخرین اخبار » بهره مندی مادران باردار از خدمات بیمه

به گزارش خانه خشتی، نجمه تهرانیان در آیین تجلیل از ماماهای نمونه و کارشناسان آزمایشگاهی نمونه در سالن زکریای رفسنجان افزود: این برنامه یکی از دستاوردهای مهم طرح تحول نظام سلامت است که می تواند به بسیاری از مادرانی که در حوزه بارداری، کم بضاعت هستند کمک کند.

وی بیان کرد: این قرارداد در ماه گذشته با همت وزیر بهداشت و مراکز ذیربط مامایی در شورای عالی بیمه تصویب و به صورت پایلوت در سه استان گلستان، اردبیل و اصفهان ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: ۵۰ هزار ماما در سطح کشور وجود دارد که درصد بالایی از این افراد جذب شده اند و برای جذب تعداد کمی که مورد نیاز مراکز درمانی کشور است می توانیم از مابقی جذب نشده ها بهره مند شویم.

تهرانیان گفت: سال گذشته حدود ۱۱ هزار ماما به عنوان مراقبین سلامت در مراکز بهداشتی شهری و حاشیه شهرهای کشور جذب و به کار گرفته شدند.

وی یکی دیگر از دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت را تصویب دکترای مامایی بالینی دانست و افزود: از آنجا که دکترای بالینی به مدت هشت سال در کشور به خدمت رسانی مشغول است ولی این نقش با دکترای بالینی مامایی تفاوت دارد.

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی گفت: تربیت ماماهای بالینی در مقطع دکترا تاثیر بسزایی در ارتقاء کیفیت آموزش دانشجویان و ارتقاء کیفیت مامایی برای مادران باردار و نوزادان دارد.

این جشن به همت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان برگزار و در این آیین از ۱۶ مامای نمونه کشوری و شهرستانی و ۱۲ کارشناس آزمایشگاهی تجلیل شد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان