در استفاده از بانکداری الکترونیک این نکات را جدی بگیرید

  • شناسه خبر: 93814
در استفاده از بانکداری الکترونیک این نکات را جدی بگیرید

برای استفاده ی امن از سیستم بانکداری الکترونیک و جلوگیری از سوء استفاده ی افراد نکات زیادی را باید رعایت کرد.

خانه » آخرین اخبار » در استفاده از بانکداری الکترونیک این نکات را جدی بگیرید

به گزارش خانه خشتی، بانکداری الکترونیک نقش بسیار موثری را در تسهیل عملیات بانکی و کاهش هدر رفت زمان بر عهده دارد اما اگر نکات امنیتی به هنگام استفاده از این خدمات به درستی بکار گرفته نشود سبب خواهد شد تا شما زمینه سرقت اموالتان را با دستان خودتان فراهم آورید.

در صفحاتی که سایت مورد بازدید از شمادرخواست ورود نام کاربری و رمز ورود می نماید ، حتما مطمئن شوید که از پروتکل https استفاده شده است . بدین منظور آدرس صفحه می بایست با عبارت //https: به جای //: http آغاز گردد .

در صفحاتی که از //: https استفاده شده است ، نباید هیچ گونه پیام خطا مرتبط با گواهینامه دیجیتالی (Digital certificate)  وجود داشته باشد، در این خصوص از ادامه عملیات در صفحات https:// با پیغام هشدار مبنی بر وجود خطا (Certificate error  ) در گواهینامه به کار رفته جدا خودداری نمایید.

برای بررسی جعلی نبودن سایت می توان بر روی قفلی که در صفحات //: https در مرورگر ظاهر می شود، کلیک نموده و سپس از عدم وجود علامت هشدار و یا علامت ضربدر قرمز بر روی گواهینامه اطمینان حاصل نمود .

جهت بکارگیری از سامانه های اینترنت بانک و درگاه پرداخت اینترنتی که از طریق بستر اینترنت ارائه خدمات می نمایند همواره سیستم عامل خود را بروز رسانی کرده و آخرین وصله های امنیتی را دریافت نمائید. همچنین از نرم افزار های آنتی ویروس معتبر و به روز شده استفاده گردد. در صورتی که احتمال وجود برنامه های مخرب را بر روی کامپیوتر خود می دهید از انجام هر گونه تراکنش مالی آنلاین خودداری نمایید.

پس از انجام کار مورد نیاز در اینترنت بانک یا وب سایت هایی که نیاز به نام کاربری و رمز ورود دارند ، با انتخاب گزینه خروج یا log out  به طور کامل از آن خارج شوید .

در صورت ورود به سامانه اینترنت بانک و عدم انجام هرگونه عملیات بانکی به مدت حداقل ۱۰ دقیقه ، به منظورجلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی ، سیستم بطور خودکار عمل خروج (log out) را انجام می دهد.

به مطالب نوشته شده در پنجره هایی که اتوماتیک نمایش داده می شوند توجه نموده و بلافاصله بر روی Ok یا yes کلیک نکنید . بسیاری از برنامه های مخرب به همین شیوه و پس از تائید کاربر بر روی کامپیوترها نصب و فعال می گردند.

ایمیل های دریافتی از منابع ناشناس را باز نکنید . به لینک های ارائه شده در ایمیل ها اعتماد نکنید ، به عنوان نمونه بانک ها و موسسات اعتباری هیچ گاه از طریق نامه های الکترونیکی اطلاعات محرمانه شما را درخواست نمی کنند . بنابراین هرگاه در صندوق پستی خود نامه هایی از این دسته را مشاهده کردید به سرعت آن را حذف کنید .به منظور جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی ، از در اختیار قرار دادن نرم افزار سامانه همراه بانک خود به دیگران خودداری فرمایید.

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) شهرستان رفسنجان

برچسب ها:
اعتماد بانکداری الکترونیک پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) شهرستان رفسنجان نکته
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان