کارشناس تربیت بدنی در گفتگو با خانه خشتی مطرح کرد:

عملکرد ضعیف مسئولین در ورزش قهرمانی/ ورزشکاران رفسنجانی پتانسیل بالایی دارند

  • شناسه خبر: 93391
عملکرد ضعیف مسئولین در ورزش قهرمانی/ ورزشکاران رفسنجانی پتانسیل بالایی دارند

کارشناس تربیت بدنی گفت: مسئولین باید همانطور که دغدغه ی عمران شهری و دیگر مسائل را دارند، ورزش را هم جزء آنها بدانند تا رفسنجان به قطب ورزش کشور تبدیل شود

خانه » آخرین اخبار » عملکرد ضعیف مسئولین در ورزش قهرمانی/ ورزشکاران رفسنجانی پتانسیل بالایی دارند

محسن قلی زاده در گفت و گو با خانه خشتی، وضعیت ورزش شهرستان رفسنجان نسبت به سال های گذشته را حرکت رو به رشدی دانست و اظهار داشت: رفسنجان دارای پتانسیل بالایی از جهت افراد ورزشکار و امکانات سخت افزاری همچون کارخانه جات و شرکت هایی است که میتوانند از ورزش آن حمایت خوبی داشته باشند.

وی افزود: سازمان هایی همچون شهرداری ها میتوانند پشتوانه ای قوی برای ورزش باشند و همچنین باشگاه صنعت مس که فعالیت حرفه ای آن در زمینه ی فوتبال است می تواند حمایت های خود را به سایر رشته ها گسترش دهد.

این مربی کاراته تصریح کرد: برای برنامه هایی چون اعزام ورزشکاران و برگزاری مسابقات نیازمند حمایت های مالی و بودجه هستند.

وی خاطر نشان کرد: در بحث ورزش های همگانی به جایگاه خوبی رسیده ایم و به کمک شهرداری، بسیج و سایر نهادها برنامه هایی همچون همایش های پیاده روی و کوهنوردی های خانوادگی اثرات مطلوبی در این زمینه گذاشته است.

قلی زاده-ورزش-رفسنجان-خانه خشتی (۲)

قلی زاده با بیان اینکه دنیای ورزش حرفه ای با ورزش عادی متفاوت است تصریح کرد: ممکن است ورزشکار ما دچار مشکل شغل باشد و نتواند تمام تمرکز خود را روی ورزش بگذارد و انگیزه ی قهرمانی داشته باشد.

وی به عملکرد ضعیف شهرستان در بحث ورزش قهرمانی اشاره کرد و گفت: رفسنجان می تواند با سرمایه گذاری بر قهرمانانی همچون منصور پورمیرزایی قهرمانان دیگری را پرورش دهد و یا اینکه میتوان در کنار قهرمانی مانند علیرضا زینلی مربی تیم ملی دوچرخه سواری، ملی پوشان دیگری را هم تربیت کرد.

وی پیشنهاد داد که برای جذب افراد به ورزش همگانی همانطور که اکنون در بعضی پارک ها شاهد برگزاری نماز جماعت هستیم میتوان مربی ورزشی را در پارک ها مستقر کنیم تا ورزشی دسته جمعی را برای افراد علاقه مند برگزار نماید.

مقام دوم مسابقات جهانی شیتوریو گفت: ما باید در رده ی جوانان و نوجوانان سرمایه گذاری کنیم تا در آینده رفسنجان در بحث قهرمانی حرفی برای گفتن داشته باشد.

قلی زاده به امضای تفاهم نامه ای میان آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان رفسنجان اشاره کرد و گفت: این اقدام می تواند بصورت تفاهم نامه میان بسیج و ورزش و جوانان نیز صورت گیرد تا از امکانات سالن های ورزشی بسیج بیشتر استفاده شود.

عضو کمیسیون ورزش و جوانان فرمانداری رفسنجان بیان داشت: مسئولین باید همانطور که دغدغه ی عمران شهری و دیگر مسائل را دارند، ورزش را هم جزء آنها بدانند تا رفسنجان به قطب ورزش کشور تبدیل شود.

قلی زاده-ورزش-رفسنجان-خانه خشتی (۱)

وی افزود: کاراته ی بانوان رفسنجان قطب اصلی کاراته ی استان است و در سطح کشور هم جایگاه خوبی دارد و در بخش آقایان نیازمند حمایت بیشتری است و این حمایت صرفا حمایت مالی نیست،گاهی توجه نشان دادن مسئولین میتواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

محسن قلیزاده گفت: علیرغم مشکلات موجود، در تاریخ کاراته ی استان که تا به حال رفسنجان بین شهزستان ها بیشترین ملی پوش را داشته است و کاراته رفسنجان از لحاظ مربی و امکانات سخت افزاری جای پیشرفت زیادی دارد؛ چراکه تاکنون ورزشکارانی داشته ایم که با حداقل امکانات، نتیجه هایی بسیار قوی گرفته اند.

وی در ادامه تصریح کرد: حرکت به سمت خصوصی شدن باشگاه ها، اتفاق خوبی نیست، زیرا بسیاری از خانواده ها ممکن است نتوانند هزینه ی این باشگاه ها را بپردازند و لازم است ارگان هایی مثل بسیج و… حمایت کنند تا افراد بیشتری به ورزش رفسنجان جذب شوند.

محسن قلی زاده خاطر نشان کرد: در کنار ورزش،خیلی از مسائل ارزشمند دیگر از جمله سلامتی و کاهش آسیب های اجتماعی بدست می آیند.

این کارشناس تربیت بدنی گفت: رفسنجان با توجه به داشتن معادن زیاد، کارخانه جات بزرگ و ملی پوشانی که داراست باید با سایر شهرستان های کرمان تفاوت هایی داشته و بسیار قوی تر عمل کند.

وی ابراز امیدواری کرد: در سال ۹۵ حداقل حرکت های رو به رشدی صورت بگیرد و بتوانیم در سالهای آینده ملی پوشان بیشتر و جامعه ی سالم تری داشته باشیم که این اتفاق با برنامه ریزی و پیگیری مسئولین رقم میخورد.

قلی زاده در پایان تشکر ویژه ای از پدر و مادر خود داشت که در این سالها همواره وی را حمایت کردند.

گفت و گو: مهدیه میرزایی

برچسب ها:
کاراته محسن قلی زاده ورزش ورزش رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان