فرماندار رفسنجان:

احیاء و مرمت بزرگترین خانه خشتی ایران در رفسنجان مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است

  • شناسه خبر: 92292
احیاء و مرمت بزرگترین خانه خشتی ایران در رفسنجان مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است

فرماندار رفسنجان گفت: احیاء و مرمت پروژه بزرگترین خانه خشتی ایران در رفسنجان را مصداق بارز اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: فاز اول این پروژه هفته آینده افتتاح و در ایام نوروز ۹۵ مورد بهره برداری قرار میگیرد.

خانه » آخرین اخبار » احیاء و مرمت بزرگترین خانه خشتی ایران در رفسنجان مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خانه خشتی، حمید ملانوری در حاشیه بازدید از مسیر منتهی به خانه حاج آقا علی قاسم آباد رفسنجان در جمع خبرنگاران گفت: در راستای برنامه توسعه شهرستان و بطور ویژه توجه به حوزه گردشگری و ظرفیت های بسیار خوب شهرستان خانه حاج آقا بزرگترین خانه خشتی ایران با ۱۴ هزار متر مربع مساحت بطور خاص و جدی در دستور کار قرار گرفته است.

وی به واگذاری این احیاء و مرمت این اثر تاریخی به بخش خصوصی اشاره کرد و بیان داشت: این بنا با پیش بینی اعتباری قریب به ۲۰ میلیارد تومان به لحاظ سرعت مرمت و بهره برداری پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.

بازدید خانه خشتی-رفسنجان-نوروز۹۵ (۱)

ملانوری با بیان اینکه اقامتگاه تفریحی فرهنگی با استاندارهای یک هتل چهارستاره در مجموعه تاریخی خانه حاج آقا علی قابل بهره برداری میگردد خاطر نشان کرد: این پروژه تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا پایان شهریور سال ۹۵ کل مجموعه به پایان می رسد.

وی ضمن تقدیر از ادارات دخیل در پیشرفت این امر از جمله میراث فرهنگی، شهرداری، نیروی انتظامی، آب، برق، راهداری و همچنین بخشداری مرکزی و دهیاری روستای قاسم آباد اظهار داشت: در قالب برنامه ستاد مثلث توسعه شهرستان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه محترم و بخش خصوصی به عنوان اضلاع این مثلث در پیگیری و تسریع روند اجرایی پروژه حضور بسیار خوبی داشتند.

بازدید خانه خشتی-رفسنجان-نوروز۹۵ (۵)

ملانوری احیاء و مرمت پروژه بزرگترین خانه خشتی ایران در رفسنجان را مصداق بارز اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: فاز اول این پروژه هفته آینده افتتاح و در ایام نوروز ۹۵ مورد بهره برداری قرار میگیرد.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی، پسته، صنایع دستی و آثار هنری در این مکان خبر داد و بیان داشت: مجموعه پذیرایی و برنامه های فرهنگی هنری نیز برای میهمانان نوروزی که از این مکان بازدید می کنند در نظر گرفته شده است.

بازدید خانه خشتی-رفسنجان-نوروز۹۵ (۸)

فرماندار رفسنجانی به آماده سازی محورهای گردشگری منتهی به خانه حاج آقا علی از ورودی شهر از سمت میدان امام حسین(ع) و از سمت شهرستان انار اشاره کرد و بیان داشت: تمامی امکانات مورد نیاز میهمانان نوروزی و گردشگران داخلی و خارجی، زیبایی، آسفالت و خط کشی و گل کاری مناسب برای این مسیرها در نظر گرفته شده است.

بازدید خانه خشتی-رفسنجان-نوروز۹۵ (۴) بازدید خانه خشتی-رفسنجان-نوروز۹۵ (۷) بازدید خانه خشتی-رفسنجان-نوروز۹۵ (۲)

تهیه:مریم مرادی

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • نسیم جنوب

    سلام
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان