توافق ژنو فقط طبل توخالی و حباب روی آب بود

  • شناسه خبر: 8790
توافق ژنو فقط طبل توخالی و حباب روی آب بود

“خانه خشتی”: نشست ژنو برای تصمیم گیری درباره بحران سوریه، فقط طبل توخالی بود. در حالی که ژنو سوئیس هفته گذشته میزبان نشستی پر سر و صدا درباره بحران سوریه بود، یک روزنامه سوئیسی در گزارشی نوشت: این نشست و ادعای توافقی که در آن شد، بیش از یک طبل توخالی نبود چرا که نه […]

خانه » اخبار ویژه » توافق ژنو فقط طبل توخالی و حباب روی آب بود

“خانه خشتی”: نشست ژنو برای تصمیم گیری درباره بحران سوریه، فقط طبل توخالی بود.
در حالی که ژنو سوئیس هفته گذشته میزبان نشستی پر سر و صدا درباره بحران سوریه بود، یک روزنامه سوئیسی در گزارشی نوشت: این نشست و ادعای توافقی که در آن شد، بیش از یک طبل توخالی نبود چرا که نه از دولت سوریه، نه از برخی گروه های مخالف آن و نه از ایران که حامی قدرتمند سوریه محسوب می شود، کسی در این نشست شرکت نکرده بود.
روزنامه «برنر» می افزاید: شاید توافق ۵ صفحه ای منتشره در این نشست بر روی کاغذ خوب باشد اما جز حبابی روی آب نیست و حتی اپوزیسیون رژیم سوریه نیز در قبال نشست بسیار متشتت بودند. حتی شرکت کنندگانی نظیر دولت روسیه نیز متن توافق را به گونه متناقض با برداشت آمریکا تفسیر کردند. نشست ژنو نشانه اختلاف شدید جامعه بین المللی در قبال ماجرای سوریه است و این برخلاف اهداف اولیه برگزاری نشست بود.
همزمان با انتشار این تحلیل، روزنامه فرانسوی فیگارو از قول یک دیپلمات رژیم صهیونیستی نوشت: محافل اصلی قدرت در حاکمیت سوریه حول محور بشاراسد متحد هستند و سقوط حکومت این کشور در ماه های آینده منتفی است.
این روزنامه از قول یک دیپلمات اسرائیلی که به پاریس سفر کرده نوشت: سوریه با چالش اقتصادی دست و پنجه نرم می کند اما رژیم بشاراسد به مدد همراهی عراق و ایران، قدرت مقابله با چالش را دارد.
این روزنامه فرانسوی افزود: برخلاف گزارش های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر ترک خدمت عده ای از افسران در سوریه، موساد از وجود انسجام قوی در اطرافیان رئیس جمهوری فعلی این کشور خبر می دهد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان