امام جمعه رفسنجان تأکید کرد:

رفع فقر نیاز ضروری جامعه است

  • شناسه خبر: 87433
رفع فقر نیاز ضروری جامعه است

حجت الاسلام رمضانی پور گفت: اگر بحث وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم درست شود امنیت را به دنبال خود خواهد آورد.

خانه » آخرین اخبار » رفع فقر نیاز ضروری جامعه است

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، امام جمعه رفسنجان در همایش ترویج فرهنگ انفاق و زکات که با حضور جمعی از روحانیون برگزار شد، با اشاره به پتانسیل خوب روحانیت و حوزه های علمیه در شهرستان، رفع فقر را از کارهای اساسی ائمه اطهار دانست و گفت: روحانیت باید گام های بسیاری در جهت رفع فقر و نیازمندی بردارند و این عمل نیک را در اولویت قرار دهند.

وی فاصله طبقاتی در رفسنجان را منفی صفر تا ۱۰۰ عنوان کرد و گفت:  فقر روز به روز بیشتر می‌شود و باید با عزم همگانی در جهت رفع آن ایثارگری کرد.

همایش زکات-رفسنجان-خانه خشتی (۲)

حجت الاسلام رمضانی پور انقلاب اسلامی را انقلاب پابرهنه ها و محرومین دانست و افزود: امام خمینی (ره) با ورود خود به ایران  و تاسیس کمیته امداد بعنوان نهاد خدمت رسانی به مردم نقش مهمی در نجات فقر و بیچارگی داشتند.

وی تصریح کرد: اگر بحث وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم درست شود امنیت را به دنبال خود خواهد آورد و کسی که سرقت می کند از فقر و بیچارگی است و ما باید به دنبال رفع آسیب ها باشیم و حرکتی همسو انجام دهیم.

همایش زکات-رفسنجان-خانه خشتی (۳)

امام جمعه رفسنجان با اشاره به نهادینه کردن زکات مستحبی در برخی روستاها، گفت: امسال در فصل پسته ها ۴۶۰ میلیون تومان زکات مستحبی جمع آوری شده و سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری شد که در این زمینه رتبه اول استان را کسب نموده ایم.

وی رفع فقر را نیاز ضروری جامعه عنوان کرد و گفت: فقر زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی است و امیدواریم با اجرای زکات مستحبی در آینده شاهد درخشش و ترویج انفاق در جامعه باشیم.

همایش زکات-رفسنجان-خانه خشتی (۷) همایش زکات-رفسنجان-خانه خشتی (۴) همایش زکات-رفسنجان-خانه خشتی (۶) تهیه و تنظیم: مهناز شریفی

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی رفسنجان رفع فقر نیاز ضروری جامعه است مهناز شریفی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان