رییس پلیس فتای استان کرمان:

عمده جرایم صورت گرفته در حوزه وب در خصوص مسایل مالی و اقتصادی است

  • شناسه خبر: 87084
عمده جرایم صورت گرفته در حوزه وب در خصوص مسایل مالی و اقتصادی است

کامبیز اسماعیلی گفت: حضور و همکاری پلیس فتا و سایر نهادهای متولی با بخش های اقتصادی استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

خانه » آخرین اخبار » عمده جرایم صورت گرفته در حوزه وب در خصوص مسایل مالی و اقتصادی است

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از دبیرخانه کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی کرمان، در نشست هیات رییسه این کارگروه با رییس پلیس فتای استان، رییس پلیس فضای تولید و تبادل فضای مجازی استان کرمان از دعوت کارگروه برای حضور در جلسات به عنوان یکی از اعضای هسته مرکزی استقبال کرد.

سرهنگ کامبیز اسماعیلی در این نشست گفت: رتبه کشف سه تا پنج استان کرمان در جرایم سایبری نشان از فعالیت قابل توجه این پلیس در کشور دارد و تشکیل چنین کارگروه هایی می تواند با هم افزایی فکری در بخش های مختلف، موجبات کاهش میزان جرایم در حوزه فضای مجازی را به دنبال داشته باشد.

اسماعیلی افزود: در مواردی وجود برخی خلاهای قانونی موجب گردیده است که دستگاه های متولی فضای مجازی نیازمند انجام هماهنگی های بیشتری باشند و این هماهنگی و تمرکز می تواند در بستر کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی شکل گیرد.

رییس پلیس فتای استان ادامه داد: با توجه به این که عمده جرایم صورت گرفته در حوزه وب در خصوص مسایل مالی و اقتصادی است، حضور و همکاری پلیس فتا و سایر نهادهای متولی با بخش های اقتصادی استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

رییس کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی کرمان هم در این نشست بر تمرکز دور جدید فعالیت های کارگروه بر برنامه های عملیاتی خبر داد.

محمد جواد رستمی گفت: این کارگروه در دور جدید سعی دارد با هماهنگی بخش های مختلف و از جمله دانشگاه های استان نقش خود را در جهت توسعه اهداف بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات استان ایفا نماید.

نایب رییس این کارگروه نیز در ابتدای این جلسه به معرفی اعضا، اهداف و برنامه های کارگروه پرداخت .

امیر شمس الدین سعید گفت: نهادهایی همچون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، اداره کل فناوری اطلاعات استانداری، نظام صنفی رایانه و اتحادیه رایانه و ماشین های اداری و نمایندگان دانشگاه ها و شرکت مخابرات از جمله اعضای هسته مرکزی کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی کرمان هستند.

وی حضور و همراهی و تعامل متولیان حوزه فناوری اطلاعات استان را در حل مسایل و پیشبرد اهداف توسعه ای این صنعت در استان کرمان موثر دانست و گفت : کارگروه می تواند بستری برای تعاملات بین دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی برای پیشبرد اهدافی همچون فرهنگ سازی و توسعه اقتصادی و زیربنایی این صنعت باشد.

دبیر کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی کرمان نیز در این نشست از ظرفیت های قانونی ایجاد شده برای بخش خصوصی در جهت توسعه اقتصادی در حوزه های مختلف و از جمله صنعت فناوری اطلاعات اطلاعات یاد کرد.

عباس عسجدی گفت: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و کمیته ماده ۷۶ دو ظرفیت کم نظیر برای حل مسایل قانونی حوزه های مختلف از جمله فناوری اطلاعات هستند.

وی افزود: در ماده ۷۶ قانون برنامه پنجم، اتاق های بازرگانی برای احراز قوانین مخل اقتصادی و پیشنهاد قانون جدید و یا اصلاح قانون، وظیفه مند شده اند و از طرفی دولت نیز در ماده ۲ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مکلف شده است برای اصلاح و تدوین مقررات و آیین‌نامه‌ها، نظر کتبی اتاق ها ی بازرگانی  را درخواست و بررسی کند و هرگاه لازم دید آنان را به جلسات تصمیم‌گیری دعوت نماید.

عسجدی در پایان گفت: هسته مرکزی کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی کرمان با حضور اشخاص حقوقی متولی این صنعت در استان شکل می گیرد و سایر اعضای کارگروه در قالب کمیته های تخصصی در نشست های هم اندیشی شرکت می کنند.

گفتنی است کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از کارگروه های کمیسیون امور زیربنایی و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی کرمان است.

برچسب ها:
اتاق بازرگانی اقتصادی پلیس فتا خانه خشتی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان