گفت و گوی خواندنی خانه خشتی با مدیریت رفسا

رفسا گنجینه ای بزرگ در جیب شما/ رفسا را در مسافرت با خود ببرید

  • شناسه خبر: 87039
رفسا گنجینه ای بزرگ در جیب شما/ رفسا را در مسافرت با خود ببرید

علی حسنی گفت: در ورژن جدید رفسا کاربران به محض ورود به شهر جدید، با فعال کردن GPS تلفن همراه خود می توانند به هر آنچه نیاز دارند دست پیدا کنند.

خانه » آخرین اخبار » رفسا گنجینه ای بزرگ در جیب شما/ رفسا را در مسافرت با خود ببرید

علی حسنی مدیریت مرکز خبری و نیازمندی های رفسنجان (رفسا) در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی“، با اشاره به اینکه رفسا نرم افزاری تحت وب و دارای قابلیت های فراوان و پیشرفته است، گفت: در این نرم افزار می توان از آخرین و تازه ترین اخبار و رویدادهای رفسنجان در گوشی تلفن همراه دیدن کرد و به راحتی به نیازمندی های شهر دست یافت.
وی با توضیح اینکه ایده راه اندازی نرم افزار رفسا از سال ۹۲ شکل گرفت، گفت: از آنجایی که قصد داشتیم نرم افزاری با بهترین بازدهی عرضه کنیم، با پشتوانه تیمی مدت زمان زیادی را صرف عیب یابی، تست و باگ گیری آن کردیم و پس از گذشت شش ماه از آغاز کار فنی، رفسا را با شمایل جدید ارائه دادیم.
حسنی به فراگیری سریع همگانی نرم افزار رفسا در میان مخاطبین اشاره کرد و افزود: برخلاف تصورمان رفسا توانست به سرعت جای خود را میان کاربران باز کند.

تغذیه محتوایی، اولویت تیم رفسا
وی تغذیه نرم افزار از لحاظ محتوا را از اولویت های تیم رفسا بیان کرد و گفت: برای برقراری ارتباط بیشتر با مخاطبین، بخش های ویژه از قبیل اخبار آنلاین را در آن قرار دادیم و از طریق آیتم های موجود مشکلات، ایده ها و نقطه نظرات آنان را دریافت و استفاده می کنیم.
مدیر اجرایی رفسا بهره گیری از سیستم عامل اندروید برای طراحی این نرم افزار را به دلیل کاربردی بودن آن میان شهروندان عنوان کرد و افزود: کاربری آسان و مخاطب پسند رفسا موجب شد این نرم افزار به سرعت در میان مخاطبان جا باز کند.

رفسا-رفسنجان-خانه خشتی (۱)

رفسا یعنی مانند گنجینه
علی حسنی در بیان علت انتخاب عنوان «رفسا» برای این نرم افزار به خبرنگار “خانه خشتی”، گفت: به دنبال واژه ای بودیم که علاوه بر آهنگین بودن، نام رفسنجان را با خود به همراه داشته باشد؛ لذا ضمن استفاده از آیکون پسته در لوگوی رفسا، با ترکیب رف به معنی گنجینه و طاقچه و سا به عنوان پسوند شباهت عنوان «رفسا» یعنی مانند گنجینه را برگزیدیم.
وی از طراحی و اجرای ورژن جدید رفسا در آینده خبر داد و گفت: با فعال کردن بخش سفارشات در نرم افزار، کاربران می توانند به صورت آنلاین و از طریق تلفن همراه خود، از سوپرمارکت، رستوران، فست فود و … خرید کنند.

رفسا همراه شما در سفر
مدیریت رفسا با بیان اینکه در حال اعطای نمایندگی به مناطق مختلف کشور هستیم، گفت: با ایجاد این بستر، کاربران رفسا به محض ورود به شهر جدید، با فعال کردن GPS تلفن همراه خود می توانند به کلیه اطلاعات، اخبار، مطبوعات، مکان های اقامت و هتل ها و سایر نیازمندی های آن شهر در قالب نقشه دست پیدا کنند.
حسنی تعداد نیروهای پشتیبانی رفسا در بخش نرم افزار و وب سایت را ۸ نفر عنوان کرد و افزود: هم اکنون در حال جذب مخاطب هستیم؛ در حال حاضر به طور متوسط روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر کاربر جدید به رفسا افزوده می شوند؛ قصد داریم تعداد کاربران خود را تا پایان سال به ۱۰ هزار نفر برسانیم.

رفسا-رفسنجان-خانه خشتی (۳)
وجود نرم افزارهای مختلف و ایده های جدید رفسا را در کشور بی رقیب کرده است
وی در ادامه رفسا را ترکیبی از چندین نرم افزار دانست و گفت: رفسا نرم افزارهای مختلفی را در خود گنجانده است؛ در کنار این امکانات، ایده های جدید توانسته رفسا را بی رقیب کند و از این لحاظ در کشور نمونه ندارد.
این کارشناس کامپیوتر هم چنین به تولید دو کتاب الکترونیک فارسی و ریاضی اول دبستان به شکلی جدید ومتفاوت با قابلیت های جذاب اشاره کرد و گفت: تصمیم ما بر این است پس از اخذ مجوز، با حمایت ارشاد و آموزش و پرورش کتب را در سطح وسیع توزیع کنیم.
تولید نرم افزارهای سرگرمی «اسکار»، «پاندای کونگ فو کار» و «باب اسفنجی» شامل قصه شب، بازی، گالری عکس و فیلم از دیگر تولیدات این مرکز بود که حسنی به آن اشاره کرد و گفت: این نرم افزارها با حمایت مؤسسه مبتکران هنر آماده عرضه به بازار هستند.
حسنی ادامه داد: علاقمندان برای مشاهده و دریافت اپلیکیشن رفسا می توانند به سایت www.rafsa.ir مراجعه و یا از طریق dl.rafsa.ir نرم افزار را دریافت و بر روی تلفن همراه خود نصب کنند.

اعتماد، همدلی و پشتکار رمز موفقیت تیم رفسا
حسنی رمز موفقیت تیم رفسا را اعتماد، همدلی و پشتکار اعضا بیان کرد و افزود: با استفاده از نیروهای تخصصی و ایجاد فضای همدلی میان اعضا، توانستیم رفسا را به این نقطه از موفقیت برسانیم و نمی توانیم به طور قطع اعلام پیروزی کنیم، ما خوب شروع کردیم و با اعتماد به نفس و توکل به خداوند متعال پیش می رویم.

گفت و گو و تنظیم: بهناز شریفی

برچسب ها:
اپلیکیشن بهناز شریفی خانه خشتی رفسا رفسنجان علی حسنی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • احمدی

    مال مردم خوردن نداره خدا ازتون نگذره
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان