رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خبر داد:

۲۵ طرح بهداشتی درمانی در دهه فجر در رفسنجان به بهره برداری میرسد

  • شناسه خبر: 86834
۲۵ طرح بهداشتی درمانی در دهه فجر در رفسنجان به بهره برداری میرسد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: ۲۵ طرح بهداشتی درمانی با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در دهه فجر امسال در رفسنجان به بهره برداری می رسد.

خانه » آخرین اخبار » ۲۵ طرح بهداشتی درمانی در دهه فجر در رفسنجان به بهره برداری میرسد

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، علی اسماعیلی ندیمی در جمع خبرنگاران به اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت در شبکه ی درمانی و بهداشتی شهرستان رفسنجان اشاره کرد و کاهش پرداخت از جیب مردم را از جمله اهداف این طرح برشمرد و اظهار داشت: با اجرایی شدن این طرح هزینه خدمات درمانی روستاییان به ۶ درصد و سپس به ۴ درصد کاهش یافت و مردم در بخش بستری مشکلی نداشتند.

وی افزود: در مدت یک و نیم سال گذشته تجهیزات سرمایه ای پزشکی از جمله تجهیزات ICU، اتاق عمل و رادیوگرافی با نرخ ۴۰ درصد ارزانتر از قیمت اصلی به دست دانشگاه های علوم پزشکی رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان را هزینه دستگاه های سرمایه ای به روز این دانشگاه دانست که در طرح تحول در رفسنجان خریداری و جایگرین شده است.

وی بهبود کیفیت هتلینگ بیمارسانها را از دیگر اقدامات طرح تحول در شهرستان برشمرد و گفت: کار سخت و طاقت فرسایی بود که روی داد و امیداوریم در دو بخش جراحی زنان و مردان بیمارستان علی ابن ابیطالب نیز به صورت فعلی ادامه یابد تا فضای مطلوبی شکل گیرد.

اسماعیلی تصریح کرد: ۵۰ درصد خانه های بهداشت روستایی و مراکز بهداشنی بازسازی و نوسازی شدند و ۷ خانه بهداشت روستایی ساخته شد که در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهند رسید.

وی افزود: تجهیزات پزشکی خانه بهداشت تکمیل شده و بعضی خدمات از جمله مراقبت از سالمندان و دیابتی ها در خانه ها و مراکز بهداشت به صورت جدی آغاز شده است.

اسماعیلی با اشاره به اجرای برنامه سلامت شهری در مرکز بهداشت شماره ۲ رفسنجان خاطر نشان کرد: ۱۵ هزار نفر جمعیت تحت پوشش این برنامه هستند و مراقبت فعال از آنان صورت میگیرد.

وی با بیان اینکه تمام جمعیت شهری باید تحت پوشش برنامه سلامت شهری قرار گیرند تصریح کرد: تاکنون ۴ مرکز بهداشتی برای اجرای این طرح به بخش خصوصی واگذار شدند و بقیه مراکز دولتی نیز در حال انجام سرشماری هستند.

این مسئول ازدر دستور کار قرار گرفتن بازسازی مراکزو خانه های بهداشت با قدمت بیش از ۲۰ سال خبر داد و گفت: در رفسنجان و شبکه ی بهداشت شهرستان انار برخی از این پروژه ها با کمک خیرین در حال شروع است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۴ با کاهش منابع از طرف بیمه ها روبه رو شدیم و ۸ ماه معوقه پرداختی بیمه ها را داریم خاطر نشان کرد: امیدواریم با حل شدن مشکلات بیمه ها معوقات آنان پرداخت شود تا خدمات مناسبتری به مردم ارائه گردد.

اسماعیلی ندیمی به توسعه زیر ساختهای دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در کنار اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: ۸ هزار و ۷۰۰ متر مربع پروژه های ساخت و ساز آماده بهره برداری در دهه فجر است که از منبع دولت، اعتبارات دانشگاه و خیرین تامین شده است.

رئیش دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به آغاز ساخت و ساز کلینیک ویژه در پردیس این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این بخش تکمیل کننده خدمات درمانی شهرستان است ، اسکلت فلزی آن در حال اجراست و امیدواریم تا پایان سال ۹۵ به اتمام برسد.

وی افزود: در این کلینیک همه خدمات پزشکی، آزمایشگاهی و عکسبرداری به مراجعه کنندگان ارائه می شود .

اسماعیلی با اختصاص ۲ هزار مترمربع زمین برای توسعه اورژانس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) اشاره کرد و بیان داشت: این زمین در کنار اورژانس فعلی قرار دارد و قسمتی از محوطه پارکینگ بیمارستان است و تا سال ۹۵ به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تجهیزات مورد نیاز اورژانس رفسنجان کامل است تصریح کرد: ساخت و ساز باید به فراخور زمان مورد توجه قرار گیرد که در این اورژانس نیز صورت می پذیرد.

اسماعیلی ندیمی همچنین از ساخت و ساز سلف سرویس دانشگاه و خوابگاه پسرانه دانشگاه در محل پردیس خبر داد و گفت: پروژه خوابگاه در زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع آغاز شده و این پروهژ ها حاصل کار سازمان یافته علمی است.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون مبلغ ۵ میلیارد تومان در تجهیزات سرمایه ای غیرپزشکی هزینه شده است.

اسماعیلی وی به بهبود وضعیت شبکه بهداشتی درمانی شهرستان انار اشاره کرد و بیان داشت: سال گذشته مجوز استخدام نیروی انسانی برای این شهرستان دریافت شد و ۷۳ پرستار و ۳۴ نیروی خدماتی در این بخش استخدام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از افتتاح ۲۵ طرح بهداشتی درمانی در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای این طرح ها هزینه شده است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • حسین

    جالبه تمام خانه های بهداشت رو کمیته امداد از محل زکات مردم می سازه بعد اینا میزنن به اسم خودشون!!!!
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان