در جلسه ستاد مدیریت بحران مطرح شد:

قنات متروکه عامل اصلی نشست زمین در شهرک مسکن مهر کشکوئیه

  • شناسه خبر: 86236
قنات متروکه عامل اصلی نشست زمین در شهرک مسکن مهر کشکوئیه

نزدیک به دو ماه گذشته زمین شهرک مسکن مهر بخش کشکوئیه فروکش کرده که موجب آسیب رساندن به چند خانه شد و مسئولین علت اصلی این حادثه را قنات متروکه ای که در محل این شهرک می گذرد می دانند.

خانه » آخرین اخبار » قنات متروکه عامل اصلی نشست زمین در شهرک مسکن مهر کشکوئیه

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی” ، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان رفسنجان با حضور بخشی از اعضای ستاد و با موضوع بررسی مشکل شکست زمین در پروژه مسکن مهر بخش کشکوئیه صبح امروز در محل فرمانداری برگزار شد.

به گفته ملانوری فرماندار رفسنجان این پروژه ۱۱۰ واحدی که بصورت ویلایی ساخته شده یکی از پروژه های پیشگام در اجرا بوده است و خدمات صورت گرفته قابل تحصین است.
وی هدف از برگزاری این جلسه را پرداختن به موضوع واحدهای درگیر این مسئله و گرفتن تصمیم در زمینه بهسازی و مقاوم سازی و یا تامین خسارت و واگذاری مجدد به ساکنین و رسیدن به جمع بندی در این موضوع و تشریح وظایف ادارات مسئول عنوان کرد.

ملانوری بررسی وضعیت میله های قناتی که از محل قرارگرفتن این شهرک عبور می کند را یکی از مهمترین دلایل فروکش کردن زمین در این شهرک دانست.
حدادی مسئول بنیاد مسکن رفسنجان نیز پروژه مسکن مهر بخش کشکوئیه را یکی از موفق ترین پروژه ها در سطح استان برشمرد و اظهار داشت: نزدیک دو ماه گذشته حریم قناتی که از محل این پروژه می گذرد ۲۲ واحد را درگیر کرده و ۵ واحد بحرانی تر هستند و مشکلات عدیده ای برای این واحدها بوجود آورده است.
احمدی مسئول آبیاری شهرستان نیز گفت: این قنات از سال ۴۹ هیچ فعالیتی نداشته و خشک و متروکه است و قابل بهره برداری نیست.
وی خاطر نشان کرد: در عرف و قانون ۸ تا ۱۰ متر حریم قنات در نظر گرفته می شود آنهم برای قنات های فعال که این قنات قدیمی بود و آثار آن محو شده است.
احمدی تومو گرافی دو بعدی را روشی برای تشخیص روال این قنات دانست.
در این جلسه مقرر شد تا با همکاری بنیاد مسکن و آب منطقه ای نسبت به انتخاب مشاور و بررسی قنات موجود و برآورد خسارت و تشخیص انتقال واحدها و یا مقاوم سازی و اصلاح آنها اقدام کنند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان