استاندار کرمان در بازدید از خانه حاج آقا علی عنوان کرد؛

خانه خشتی مرکز اقامتی تاریخی چهار ستاره در کشور خواهد شد

  • شناسه خبر: 86028
خانه خشتی مرکز اقامتی تاریخی چهار ستاره در کشور خواهد شد

رزم حسینی مجموعه حاج آقا علی را مرکز اقامتگاه بسیار خوبی برای کشور دانست که با قدمت بیش از ۲۰۰ سال پذیرای گردشگران خارجی خواهد شد.

خانه » آخرین اخبار » خانه خشتی مرکز اقامتی تاریخی چهار ستاره در کشور خواهد شد

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، دقایقی پیش استاندار کرمان با هیئت همراه از روند بازسازی بزرگترین خانه خشتی جهان بازدید کرد.

رزم حسینی استاندار کرمان در حاشیه این بازدید با تأکید به سرعت عمل بیشتر در بازسازی این مجموعه، گفت: طبق برآوردی که صورت گرفته این مجموعه تا مهرماه سال آینده آماده خواهد شد؛ اما با توجه به نظر مدیر این مجموعه، بازسازی خانه حاج آقا علی تا خردادماه سال آینده به پایان خواهد رسید.

وی مجموعه حاج آقا علی را مرکز اقامتگاه بسیار خوبی برای کشور دانست و افزود: همه تاسیسات لازم در حال اجراست و این مرکز در آینده مرکز اقامتی تاریخی و سنتی چهار ستاره در کشور خواهد شد.

رزم حسینی خاطر نشان کرد: این مرکز توانایی آن را دارد که در شبکه جهانگردی به ثبت برسد و با قدمت بیش از ۲۰۰ سال پذیرای گردشگران خارجی باشد و با ورود هر گردشگر حداقل برای ۱۲ نفر اشتغالزایی خواهد شد.

وی کمک مردم محل را در جذب گردشگران داخلی و خارجی مهم برشمرد و تصریح کرد: راههای دسترسی به این اقامتگاه و بازسازی مسیر در حال انجام است.

مدیر مجموعه حاج آقا علی: بازسازی این مجموعه شبیه خانه عامری ها کاشان است

سرایداری مدیر مجموعه حاج آقا علی نیز در ادامه اظهار کرد: تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی این عمارت هزینه شده و روزانه نزدیک به ۱۰۰ نفر کارگر در حال کار هستند.

وی افزود: فاز اول این مجموعه اقامتی است که تا خرداد ماه سال آینده آماده می شود و فاز دوم نیز مجموعه ورزشی است که تلاش می کنیم هر چه سریعتر آماده شود.

سرایداری این اقامتگاه را  دارای ۱۹ سوئیت عنوان کرد که هر شب پذیرای ۱۰۰ مهمان خواهد بود و گفت: بازسازی این مجموعه شبیه خانه عامری ها کاشان است.

برچسب ها:
اخباررفسنجان استاندار خانه خشتی خانه خشتی مرکز اقامتی تاریخی چهار ستاره در کشور خواهد شد رفسنجان
تلگرام
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان