برگزیده جشنواره علی اکبر: بالاترین افتخارم تشبیه شدن به شهید مرحمت بالازاده است

  • شناسه خبر: 8513
برگزیده جشنواره علی اکبر: بالاترین افتخارم تشبیه شدن به شهید مرحمت بالازاده است

پیام فروزنده دانش آموز بسیجی که در اختتامیه جشنواره حضرت علی اکبر (ع) به عنوان یکی از ۵۰ جوان برگزیده مورد تقدیر و تشکر قرار گرفت بزرگترین افتخار خود را تشویق شدن از سوی مقام معظم رهبری و تشبیه شدن به شهید دانش آموز مرحمت بالازاده از سوی سردار بابازاده عنوان کرد. به گزارش “خانه […]

خانه » آخرین اخبار » برگزیده جشنواره علی اکبر: بالاترین افتخارم تشبیه شدن به شهید مرحمت بالازاده است

پیام فروزنده دانش آموز بسیجی که در اختتامیه جشنواره حضرت علی اکبر (ع) به عنوان یکی از ۵۰ جوان برگزیده مورد تقدیر و تشکر قرار گرفت بزرگترین افتخار خود را تشویق شدن از سوی مقام معظم رهبری و تشبیه شدن به شهید دانش آموز مرحمت بالازاده از سوی سردار بابازاده عنوان کرد.

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از  بیست؛ پیام فروزنده دانش آموز بسیجی که موفق به کسب رتبه اول فعالیت های اجتماعی جشنواره ملی حضرت علی اکبر در محور دانش آموزی شده بود در اختتامیه این جشنواره به عنوان جوان برتر مورد تقدیر و تشکر قرار گرفت.
این دانش آموز بسیجی فعالیت های زیادی را در سه بعد تحصیل، تهذیب و ورزش داشته و در هر سه بعد به موفقیهایی نیز دست یافته است.
وی کسب چندین مقام کشوری در رشته تکواندو، چندین مقام استانی در بخش تفسیر قرآن، معرفی به عنوان دانش آموز نخبه و نمونه و ممتاز، در کارنامه خود دارد.
خبرنگار ما در اختتامیه جشنواره حضرت علی اکبر که صبح یکشنبه ۱۱ تیر ماه در سالن همایش های بین المللی برج میلاد تهران و با حضور جمعی از مسئولین طراز اول لشکری و کشوری از جمله حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد، عباسی وزیر ورزش و جوانان، رحیمی معاون اول رئیس جمهور و خانواده دانشمندان هسته ای و جمعی از جوانان برتر و نخبه معلول و جوانان برتر منتخب در ۱۵ محور فرهنگی، هنری و اجتماعی، برگزار شد مصاحبه ای با این دانش آموز بسیجی نخبه داشت که در زیر می آید.
بیست- رمز موفقیت خود را در چه می دانید؟
بنده همواره پنج فاکتور اصلی شامل: توکل به خداوند، اعتماد به نفس، پشت کار، برنامه ریزی و خود باوری را همواره سرلوحه کارهای خود قرار داده و برای رسیدن به هدفم سعی و تلاش زیادی می کنم.
بیست- امروز که به عنوان جوان برتر در جشنواره ملی انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفتید فکر می کنید این عنوان «جوان برتر بودن» چه مسئولیتی را برای شما در بر دارد؟
قاعدتا مسئولیت بنده و دیگر دوستان که امروز در این جشنواره معرفی شدند هم در برابر خداوند و هم در برابر دوستان و هم سن و سالان سنگین تر شده است، زیرا از این به بعد درمعرض دید دیگر افراد قرار گرفته اخلاق و رفتار ما زیر ذره بین آنها قرار می گیرد و به عنوان یک الگو و یک اسوه قرار می گیریم، مسئولیت یک الگو هم بسیار سخت و حساس است زیرا رسیدن اشخاص به سعادت و خوشبختی و یا عدم رسیدن به موفقیت به رفتار و عملکرد الگو بستگی زیادی دارد. یعنی این شخص الگو و اسوه است که راه و خط و مشی افراد را مشخص می کند.
البته این نکته را هم اضافه کنم الگو و اسوه حقیقی به فرمایش خداوند متعال پیامبر اسلام هستند و برای جوانان، حضرت علی اکبر که هم خُلقا و هم خَلقا به ایشان شباهت داشتند، و بنده و دیگر دوستان بسیار کوچک تر از آن هستیم که به عنوان یک الگو قرار بگیریم اما در فضای دانش آموزی رقابت بسیار زیاد است دانش آموزان معمولا افرادی هم سن و سال که در موقعیت آنها باشند را الگو ی خود قرار می دهند.
بیست- اگر بخواهید با آیات قرآن یک توصیه به دیگر دوستان و هم سن و سالانتان داشته باشید چه آیه ای را می خوانید؟
«لیس للانسان ما سعی» ارزش هر انسانی با تلاش او مشخص می شود و هر کس به اندازه تلاش و کوشش خود ارزش گذاری می شود.
بیست- با توجه به آیه ای که قرائت نمودید چه توصیه ای به دانش آموزان که قصد دارند در راه شما قرار بگیرند دارید؟
بله در وحله اول حتما آن پنج فاکتور موفقیت را که پیشتر ذکر کردم سرلوحه کارهای خود قرار داده و نکته بعدی اینکه سعی کنند در سه حوزه تحصیل، تهذیب و ورزش قدم بردارند و انسان یک بعدی نباشند.
بیست- نظرتان در مورد برگزاری چنین جشنواره هایی در ایجاد روحیه در جوانان چیست؟
وجود چنین جشنواره هایی به جوانان انرژی و دلگرمی می دهد زیرا جوانی که به چنین جشنواره هایی دعوت می شود احساس می کند دیده شده و سرنوشت و جایگاه او برای مسئولین کشور دارای اهمیت است و این نکته برای دانش آموزان و جوانانی که در دور افتاده ترین مناطق کشور زندگی می کنند انگیزه لازم برای قرار گرفتن در چنین مسیرهایی را ایجاد می کند.
بیست- نکته دیگری مانده که خودتان بخواهید اشاره کنید؟
بر خود واجب می بینم که از سازمان بسیج دانش آموزی تشکر کنم آن هم به دلیل حمایت هایی که از بنده تا رسیدن به این مرحله داشته اند و با ایجاد روحیه و تفکر بسیجی راه را برای بنده و دیگر دوستان بسیجی مشخص کردند زیرا همان طور که سردار نقدی هم اشاره کردند بسیج تعالی بخش انسان های حماسه ساز است.

برچسب ها:
برگزیده جشنواره علی اکبر: بالاترین افتخارم تشبیه شدن به شهید مرحمت بالازاده است
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان