انتخابات مظهر دموکراسی و مظهر مردم سالاری دینی است

  • شناسه خبر: 84966
انتخابات مظهر دموکراسی و مظهر مردم سالاری دینی است

امام جمعه موقت رفسنجان گفت: انتخابات هفتم اسفند نزدیک است، انتخابات مظهر دموکراسی، مظهر مردم سالاری دینی و بیانگر شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

خانه » آخرین اخبار » انتخابات مظهر دموکراسی و مظهر مردم سالاری دینی است

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، حجت الاسلام سید محمود حسینی در خطبه های نمازجمعه امروز ابعاد استقلال را استقلال اقتصادی، استقلال فرهنگی، استقلال نظامی و استقلال سیاسی عنوان کرد و افزود: استقلال سیاسی به این معنا است که مردم خودشان در اداره کشور مشارکت داشته باشند.

وی تصریح کرد: در انتخاب اعضای خبرگان رهبری این مردم هستند که آنها را انتخاب می کنند پس عمر دموکراسی در کشور ما محسوب می شود لذا مردم باید در انتخاب خود نهایت دقت را به کار گیرند.

وی مجلس شورای اسلامی را در رأس امور دانست و گفت: به دنبال مجلس شورای اسلامی باشیم که در شأن انقلاب اسلامی است باید مجلسی کارآمد و مجلسی که اصول امام و رهبری را قبول داشته باشد انتخاب کنیم.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: در انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، افرادی را برگزینید که خدامحور، دین مدار و ولایت مدار باشند؛ داشتن روحیه انقلابی و جهادی، داشتن نگاهی آرمانگرا و واق بین، داشتن بصیرت و قدرت تشخیص ترفندهای دشمن از دیگر ویژگیهای انان باشد و نسلی از جنس مردم و ساده زیست باشد و همچنین از دانش و تجربه کافی و آگاهی به مسائل اساسی ونیازهای مردم و انقلاب نیز برخوردار باشد.

امام جمعه موقت رفسنجان گفت: بی اطاعتی از رهبری موجب بروز فتنه در سال ۸۸ شد که نشان دهنده این است که تقوا در اطاعت از رهبری امری مهم است.

حجت الاسلام سید محمود حسینی افزود: پیروی از رهبری لازمه تقوا است که اگر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی گوش فرادهیم به بیراهه نخواهیم رفت.

حسینی اظهار کرد: در بسیاری از مسایل به رعایت تقوا نیاز است که می توان به رعایت تقوا در معاملات، رعایت تقوا در میدان جنگ و نبرد با دشمنان، رعایت تقوا در معاشرت با مردم اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در مورد انفاق گفت: خداوند در  قرآن به انفاق و صدقه دادن توصیه می کند اما بهتر است این بخشش ها از روی ریا و منت گذاری نباشد.

وی همچنین افزود: انسان حق ندارد اگر با کسی مخالف هم باشد از دایره عدل خارج شود و در سوره مائده آمده است که دشمن باعث نشود از دایره اسلام خارج شوید لذا باید عدالت به خرج دهید.

سید محمود حسینی دربخش دیگر از سخنانش به کمبود آب در استان اشاره و بیان کرد: استان کرمان تشنه آب است لذا در مصرف آب باید صرفه جویی کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی صرفه جویی در آب است لذا آنچه موجب رونق اقتصادی می شود برجام نیست، آمدن باران است.

برچسب ها:
انتخابات خانه خشتی رفسنجان نماز جمعه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان