پکن: خرید نفت از ایران بر اساس نیاز اقتصادی چین است نه تصمیمات آمریکا

  • شناسه خبر: 8397
پکن: خرید نفت از ایران بر اساس نیاز اقتصادی چین است نه تصمیمات آمریکا

خانه خشتی: وزارت خارجه چین در پاسخ به تصمیم آمریکا درباره معافیت چین از تحریم نفت ایران اعلام کرد که واردات نفت از ایران براساس نیازهای اقتصادی چین است و تصمیم آمریکا در معافیت چین از تحریم‌ها تاثیری در آن نخواهد داشت. خانه خشتی به نقل از فارس، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به […]

خانه » آخرین اخبار » پکن: خرید نفت از ایران بر اساس نیاز اقتصادی چین است نه تصمیمات آمریکا

خانه خشتی: وزارت خارجه چین در پاسخ به تصمیم آمریکا درباره معافیت چین از تحریم نفت ایران اعلام کرد که واردات نفت از ایران براساس نیازهای اقتصادی چین است و تصمیم آمریکا در معافیت چین از تحریم‌ها تاثیری در آن نخواهد داشت.

خانه خشتی به نقل از فارس، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به تصمیم وزارت خارجه آمریکا مبنی بر معافیت چین از تحریم صنعت نفت ایران بر مخالفت کشورش با تحریم‌های یکجانبه علیه ایران تاکید کرد.

هونگ لی تصریح کرد: چین همیشه با تحریم‌های یکجانبه یک کشور طبق قوانین داخلی علیه کشور دیگر مخالف است و تحمیل تحریم‌ها علیه یک کشور ثالث کاملا غیرمنطقی است.

براساس این گزارش، “باراک اوباما” رئیس جمهور آمریکا لایحه ای را امضا کرد که بر اساس آن همه موسسات و نهادهای مالی که با ایران معاملات مالی انجام می‌دهند و از ایران نفت می‌خرند از ۲۸ ژوئن ۲۰۱۲ مشمول تحریم‌های آمریکا خواهند شد.

این درحالیست که براساس همین لایحه کشورهایی که میزان خرید نفت از ایران را به طور قابل توجهی کاهش داده اند مشمول معافیت از این تحریم‌ها می‌شوند.

بر همین اساس آمریکا چندین کشور را از تحریم ایران مستثنی کرد که آخرین آن مربوط به تصمیم وزارت خارجه آمریکا در زمینه معافیت چین و سنگاپور از تحریم علیه واردات نفت از ایران است. این تصمیم روز پنج شنبه اعلام شد.

هونگ تاکید کرد که واردات نفت چین از ایران همچنان براساس نیازهای توسعه داخلی و اقتصادی چین ادامه خواهد داشت.

وی گفت: این اقدام هیچ قطعنامه ای را نقض نمی‌کند و با قوانین سازمان ملل سازگار است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان